Με συνολικές επενδύσεις πάνω από 250 εκατ. ευρώ την τελευταία εξαετία, η Ελαΐς Unilever σχεδιάζει την μεταφορά της παραγωγής και άλλων προϊόντων από το εξωτερικό στην Ελλάδα.
Από τα τέλη του 2012 έως τον Μάρτιο του 2013, εταιρεία “μετέφερε” στη χώρα μας την παραγωγή 110 κωδικών – προϊόντων του ομίλου που παράγονταν στο εξωτερικό.
Σήμερα πάνω από ένα χρόνο μετά, η διοίκηση της εταιρείας, τα ηνία της οποίας έχει η Ηρώ Αθανασίου, βρίσκεται σε επαφές με τα κεντρικά της μητρικής, συζητώντας το ενδεχόμενο μεταφοράς της παραγωγής και άλλων προϊόντων στην Ελλάδα.
Ωστόσο το εγχείρημα δεν είναι εύκολο, όπως σημείωσε χθες η πρόεδρος της εταιρείας στο πλαίσιο παρουσίασης των δράσεων για την αειφορία, γιατί κάτι ανάλογο επιδιώκουν και άλλες θυγατρικές του πολυεθνικού ομίλου.
Όπως σημείωσε, η προσέλκυση παραγωγής στα ελληνικά εργοστάσια, σχετίζεται άμεσα με την ανταγωνιστικότητά τους, και όχι κατ’ ανάγκη με το εργασιακό κόστος, το οποίο είναι μια παράμετρος της παραγωγικής διαδικασίας.
Σημειώνεται ότι τα πρώτα 110 προϊόντα πριν τη μεταφορά της παράγωγής τους στην Ελλάδα παράγονταν για λογαριασμό της Ελαΐς σε τρίτες εταιρείες, ενώ συνολικά το 70% των κωδικών τροφίμων που διαθέτει στην εσωτερική αγορά παράγονται στη χώρα.
Εκτός από το κομμάτι της δευτερογενούς παραγωγής η εταιρεία από το 2011 πραγματοποιεί και Πρόγραμμα Συμβολαιακής και Αειφόρου καλλιέργειας τομάτας στη Γαστούνη Ηλείας. Ήδη 100 παραγωγοί βιομηχανικής τομάτας έχουν εξασφαλίσει ότι όλη η σοδειά τους, αγοράζεται από την ΕΛΑΪΣ-UNILEVER HELLAS για τα προϊόντα Pummaro που διατίθενται στην ελληνική αγορά ή εξάγεται στη Unilever Ευρώπης για την παραγωγή προϊόντων Knorr.
Έχοντας λάβει το βάπτισμα του πυρός στην τομάτα, η εταιρεία επιδιώκει να προχωρήσει στην επέκταση του προγράμματος συμβολαιακής καλλιέργειας και στο ελαιόλαδο.
Βέβαια το καυτό ερώτημα που είναι πάντα επίκαιρο είναι τι γίνεται με τις τιμές στο ράφι. Η κα. Αθανασίου υποστήριξε ότι από την αρχή της κρίσης η εταιρεία έχει μειώσει μεσοσταθμικά τις τιμές των προϊόντων της κατά 11% ενώ κυκλοφόρησε στην αγορά και σειρά οικονομικών προϊόντων Ελλαΐς.
Πάντως παρά τη μείωση των τιμών, πέρυσι η Ελαϊς επέστρεψε σε κέρδη ύψους 4,5 εκατ. ευρώ από ζημιές το 2012 ενώ οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 4,9%, στα 483 εκατ. ευρώ. Σε ότι αφορά την πορεία των οικονομικών μεγεθών της, η επικεφαλής της εταιρείας σημείωσε ότι το α’ εξάμηνο του έτους καταγράφεται σταθεροποίηση των οικονομικών μεγεθών, ενώ εκτίμησε ότι η πορεία της θα εξαρτηθεί από την γενικότερη ανάκαμψη της κατανάλωσης, επισημαίνοντας παράλληλα «δεν εφησυχάζουμε, συνεχίζουμε τον αγώνα».
Η ίδια σημείωσε ότι η αγορά σταθεροποιείται και η οποία ανάκαμψη υπάρξει στο τέλος του έτους δεν θα έρθει σε μια ευθεία γραμμή, όπως είπε.