Ο όμιλος Σαράντη συνεχίζει το «κρεσέντο» των εξαγορών σε Κεντρική Ευρώπη και Βαλκάνια, το οποίο κορυφώθηκε την τελευταία δεκαετία.
Το πιο πρόσφατο «χτύπημα» της επιχείρησης που θεωρείται από τους leaders του κλάδου των καλλυντικών στην Ελλάδα, είναι η απόκτηση του 100% της τσέχικης Astrid. Για ποιους λόγους οδηγήθηκε η Σαράντης στην συγκεκριμένη κίνηση;
Τουλάχιστον για 5:
– Με την εξαγορά της Astrid, ο ελληνικός όμιλος ενδυναμώνει το «portfolio» του μια σειρά από σημαντικά brands που ανήκουν στους Τσέχους (κι άλλωστε το ποσό των 6,5 εκατ. ευρώ ανταποκρίνεται, ουσιαστικά, στην αξία αυτών των εμπορικών σημάτων).
– Εξυπηρετεί, παράλληλα, τον βασικό στρατηγικό «πυλώνα» της ανάπτυξης του, με την ενδυνάμωση της παρουσίας του στο εξωτερικό, όπου η δραστηριότητα του αντιπροσωπεύει το 60-64% του συνολικού κύκλου εργασιών του. Η εξαγορασθείσα Astrid διαθέτει μακρά ιστορία στην αγορά (ιδρύθηκε το 1947), τα προϊόντα της διατηρούν υψηλή αναγνωρισιμότητα (κυρίως στις υποκατηγορίες φροντίδας χειλιών, ποδιών και αντηλιακής προστασίας) και «φέρνουν» μεγάλα μερίδια.
– Το deal εξασφαλίζει την διείσδυση της Σαράντης και στην αγορά της Σλοβακίας –μέσω της κοινής διάθεσης τους από τη Henkel. Μόνο το 2013, οι πωλήσεις της Astrid σε Τσεχία και Σλοβακία ανήλθαν στα 7 εκατ. ευρώ (με κέρδη 600.000 ευρώ). Ποσό που αυτόματα ξεπερνά το κόστος της εξαγοράς.
– Παρέχει, επίσης, την δυνατότητα στην Σαράντης να πετύχει σημαντικές συνέργειες, αποκτώντας προϊόντα με «ομοιογενές αντικείμενο εργασιών».
– Ταυτόχρονα, ο ελληνικός όμιλος -επεκτείνοντας το «portfolio» του- βελτιώνει και άλλο το κόστος παραγωγής του.
ΔΙΠΛΟ «ΧΤΥΠΗΜΑ»
Από τον περασμένο Απρίλιο η διοίκηση επιβεβαίωσε την πρόθεση της να «χτυπήσει» δυο εξαγορές, μια στην Τσεχία (αυτήν της Astrid), αλλά και μια στην Πολωνία.
Το ύψος των υπό διάθεση κεφαλαίων που θα δοθούν συνολικά υπολογίζεται στα 50 εκατ. ευρώ
Σε «βάθος» δεκαετίας και πλέον η Σαράντης προχώρησε σε μια σειρά εξαγορών (π.χ. σε Ρουμανία, Βουλγαρία, Πολωνία κ.α.), με στόχο την ενίσχυση τόσο των μεριδίων, όσο και της κερδοφορίας των τοπικών θυγατρικών, οι οποίες κατέχουν ηγετικά μερίδια σε διάφορες κατηγορίες προϊόντων.
Για αυτό τον λόγο, μάλιστα, δαπανήθηκαν αρκετά μεγάλα ποσά – φυσικά, με την ανάλογη «ανταπόδοση».
Η λογική που επικρατούσε και τα προηγούμενα χρόνια για τέτοιου ίδιους deals ήταν -και είναι- να εξαγοράζονται εταιρίες (ή brands) οι οποίες θα «δυναμώνουν» άμεσα τα μεγέθη της.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ 7%
Προς την ίδια «κατεύθυνση» κινείται και τώρα με την εξαγορά της Astrid στην Τσεχία.
Σύμφωνα με την ηγεσία του ομίλου, στόχος είναι να επιτευχθεί μια ανάπτυξη 7% μέσα στο 2014 στις αγορές της Ανατολικής Ευρώπης, σε αντίθεση με την Ελλάδα, αφού, η ύφεση περιορίζει το αντίστοιχο ποσοστό μόλις στο 2%.
Με αυτό τον τρόπο, λοιπόν, υλοποιείται και ο στόχος της ισχυροποίησης της θέσης στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Η εισηγμένη προσπαθεί να μπει σε νέες αγορές και να αυξήσει τις εξαγωγές της, που αποτελούν «προθάλαμο» για την ίδρυση νέων θυγατρικών, όπως συνέβη και στην Πορτογαλία.
Ο όμιλος δραστηριοποιείται στην Ευρώπη μέσω 9 θυγατρικών σε Πολωνία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Σερβία, Τσεχία, Π.Γ.Δ.Μ., Ουγγαρία, Βοσνία – Ερζεγοβίνη, Πορτογαλία και διατηρεί έντονη εξαγωγική δραστηριότητα σε 35-40 χώρες.