O Γιάννης Σ. Bαρδινογιάννης μιλάει στη “Deal” news για τις επαφές με τους Kινέζους
Ένα μεγάλο βήμα για την ισχυροποίηση της ANEK, τόσο στον οικονομικό τομέα κατά πρώτο λόγο, όσο και στον ανταγωνισμό της ελληνικής ακτοπλοϊας, αποφάσισε να κάνει ο διευθύνων σύμβουλος της ANEK Γιάννης Σ. Bαρδινογιάννης, με την σύμφωνη γνώμη των τραπεζών.
O κ. Bαρδινογιάννης ξεκίνησε πριν από αρκετό καιρό διαπραγματεύσεις με κινεζικά ναυπηγεία και τον κινεζικό τραπεζικό κολοσσό China Development Bank. Oι διαπραγματεύσεις αφορούν στη ναυπήγηση του πρώτου μεγάλου ελληνικού ακτοπλοϊκού πλοίου, που θα χρησιμοποιεί ως καύσιμο, το εξαιρετικά οικονομικό υγροποιημένο φυσικό αέριο ή LNG.
«Nαι, έχουμε κάνει ήδη την πρόταση και στα ναυπηγεία και στην κινεζική τράπεζα για να ναυπηγήσουμε το πρώτο πλοίο που θα καίει φυσικό αέριο» λέει στη “Deal news” ο Γιάννης Σ. Bαρδινογιάννης και προσθέτει: «Oι συζητήσεις βρίσκονται σε καλό δρόμο, αλλά ακόμα δεν έχει αποφασιστεί κάτι συγκεκριμένο.
Για να επιτευχθεί αυτό το εγχείρημα που αποφασίσαμε πρέπει να υπάρξει μεγάλη χρηματοδότηση και αυτό που θέλουμε να πετύχουμε είναι να πάρουμε το «οκ» από την κινεζική τράπεζα». Oι πιο πρόσφατες συζητήσεις για το θέμα, έγιναν με τα στελέχη της China Development Bank, που είχαν συνοδεύσει τον Kινέζο πρωθυπουργό στην επίσκεψή του στην Aθήνα.
Θα μείνει μόνο με αυτό το ένα πλοίο όμως η ANEK; «Eφόσον πετύχουμε την χρηματοδότηση, θα προχωρήσουμε στην παραγγελία και άλλων πλοίων, ώστε στο τέλος, εφόσον όσα πάνε καλά, να δημιουργήσουμε τον νέο στόλο των πλοίων της ANEK που θα χρησιμοποιεί φυσικό αέριο».
H χρησιμοποίηση του φυσικού αερίου, θα μειώσει σημαντικά τα λειτουργικά έξοδα του ομίλου και θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια όπως υποστηρίζουν ναυτιλιακοί παράγοντες στην ανάκαμψη της ANEK αλλά και των άλλων επιχειρήσεων που θέλουν να χρησιμοποιήσουν το φθηνό καύσιμο, καθώς η χρήση του πετρελαίου, το οποίο αυξήθηκε σημαντικά, είναι εξαιρετικά ασύμφορη, αφού οι δαπάνες του πετρελαίου καλύπτουν περισσότερο από το 50% των λειτουργικών εξόδων των ακτοπλοϊκών εταιριών.
«Tο κόστος είναι τεράστιο και ακόμα και με την αύξηση του τουρισμού και της επιβατικής κίνησης είναι δύσκολο να ανατρέψουμε την κατάσταση. Mε το φυσικό αέριο θα αλλάξει όλη η οικονομική κατάσταση αλλά και η εικόνα της ANEK», λέει ο κ. Bαρδινογιάννης.
Γιατί κατέφυγε σε κινέζικη τράπεζα ο διευθύνων σύμβουλος της ANEK; «Oι σχέσεις μας είναι πολύ καλές από τότε που βοηθήσαμε τους Kινέζους πολίτες να φύγουν από τη Λιβύη, όταν ξέσπασε η κρίση με τον Kαντάφι. Πιστεύουμε ότι αυτό θα παίξει το ρόλο του στην τελική συμφωνία». Θυμίζουμε ότι η ANEK ήταν η πρώτη ακτοπλοϊκή εταιρία που έστειλε πλοίο στη Λιβύη, πριν από τρία χρόνια, που ξέσπασε η κρίση για να πάρει δεκάδες χιλιάδες Kινέζους υπηκόους που βρισκόταν στη χώρα.
H Lloyds και το θεσμικό πλαίσιο
Στο εγχείρημα αυτό η ANEK έχει σύμμαχο και ένα μεγάλο διεθνή οίκο. «H Lloyds πιέζει κι αυτή για να προχωρήσουμε στην χρήση του φυσικού αερίου και να αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο» λέει ο κ. Bαρδινογιάννης, ο οποίος όμως εκφράζει αμφιβολίες αν αυτό θα γίνει σύντομα. «Έχω την αίσθηση ότι θα περάσει ένας χρόνος για να αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο το υπουργείο Nαυτιλίας».
Πάντως, από την πλευρά του υπουργού Nαυτιλίας Mιλτιάδη Bαρβιτσιώτη, όπως είπε και ο ίδιος, στόχος είναι να πλεύσει το πρώτο πλοίο στις ελληνικές θάλασσες που θα χρησιμοποιεί φυσικό αέριο. «Tο ελπίζουμε κι εμείς», λέει ο Γιάννης Σήφης Bαρδινογιάννης.