ΕΛΤΑ: Στροφή σε νέα εποχή μετά από δύο χρόνια αναδιάρθρωσης

Για το 2024, οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι η εταιρεία θα καταφέρει να κλείσει τη χρήση με ισοσκελισμό

Δύο χρόνια μετά την έναρξη του φιλόδοξου σχεδίου αναδιάρθρωσης των Ελληνικών Ταχυδρομείων, τα πρώτα θετικά αποτελέσματα φαίνεται να διαγράφονται στον ορίζοντα.

Όπως δήλωσε ο Γρηγόρης Δημητριάδης, Διευθύνων Σύμβουλος του Υπερταμείου στο οποίο υπάγονται τα ΕΛΤΑ, οι λειτουργικές ελλείψεις και τα προβλήματα που ταίριαζαν για χρόνια στην εικόνα της δημόσιας επιχείρησης αρχίζουν σταδιακά να αποτελούν παρελθόν.

Ο κ. Δημητριάδης, του οποίου η θητεία στο τιμόνι του Υπερταμείου ολοκληρώνεται, εξέφρασε την επιθυμία του να συνεχίσει το έργο του, υποβάλλοντας εκ νέου την υποψηφιότητά του στη διαδικασία που έχει ήδη ξεκινήσει. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά σε πρόσφατη ενημέρωση των μέσων ενημέρωσης, τα Ελληνικά Ταχυδρομεία βρίσκονται σε τροχιά ανάκαμψης, ακολουθώντας ένα μοντέλο που έχει αποδειχθεί επιτυχημένο σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Ισπανία.

Σύμφωνα με τον κ. Δημητριάδη, ο μετασχηματισμός των ΕΛΤΑ αποτελεί μονόδρομο για την επιβίωση της επιχείρησης σε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Από τις ζημίες στον ισοσκελισμό, με στόχο την κερδοφορία

Τα ΕΛΤΑ φαίνεται να ανακάμπτουν σταδιακά, αφήνοντας πίσω τους τα χρόνια των συνεχόμενων ζημιών. Για το 2024, οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι η εταιρεία θα καταφέρει να κλείσει τη χρήση με ισοσκελισμό, μια σημαντική εξέλιξη που επιβεβαιώνει την προσπάθεια αναδιάρθρωσης.

Ωστόσο, οι αναφορές για πρόοδο χρήζουν περαιτέρω επιβεβαίωσης, ειδικά δεδομένου του ιστορικού των αρνητικών αποτελεσμάτων. Η διοίκηση εκτιμά ότι από το 2025 και μετά τα ΕΛΤΑ θα περάσουν σε κερδοφορία, ένα στόχος που αποτελεί και την τελική επιδίωξη.

Σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό, τα έσοδα της εταιρείας το 2023 μειώθηκαν κατά 3%, φτάνοντας τα 243,28 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, οι ζημίες περιορίστηκαν στα 10,17 εκατ. ευρώ, έναντι 26,79 εκατ. ευρώ το 2022.

Αναφορικά με το μόνιμο πρόβλημα των αρνητικών ιδίων κεφαλαίων- διευρύνθηκαν σε -132,092 εκατ. ευρώ πέρυσι από -102,277 εκατ. ευρώ το 2022- στόχος είναι όταν γυρίσει το λειτουργικό αποτέλεσμα σε θετικό πρόσημο σταδιακά να μειώνεται το ύψος των αρνητικών κεφαλαίων. “Ήδη τα ΕΛΤΑ σημείωσαν βελτιωμένες επιδόσεις κατά το πρώτο μισό του 2024”, επεσήμανε ο CFO του Υπερταμείου, Χαράλαμπος Πηλιτσίδης.  Κατά την τρέχουσα χρονιά, ολοκληρώθηκε και η συγχώνευση ανάμεσα στα ΕΛΤΑ και την μέχρι πρότινος EKTA Courier, με τις δύο εταιρείες πλέον να λειτουργούν σα μια ενιαία οντότητα. Σημάδια βελτίωσης εμφανίζουν και τα EKTA Courier, τα οποία στο πρώτο μισό της τρέχουσας χρονιάς κατέγραψαν κέρδη της τάξεως των 3 με 4 εκατ. ευρώ, όπως ανέφερε ο κ. Πηλιτσίδης.

ΕΛΤΑ: Χρυσάφι κρυμμένο στα ακίνητα

Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία φαίνεται πως κρύβουν ένα σημαντικό «θησαυρό» στα ακίνητά τους. Όπως αποκαλύφθηκε από πρόσφατη καταγραφή, τα ΕΛΤΑ διαθέτουν ένα εκτεταμένο χαρτοφυλάκιο ακινήτων, συνολικής αξίας που ξεπερνά τα 120 εκατομμύρια ευρώ.

Η πρωτοβουλία για την καταγραφή και την αποτίμηση αυτών των ακινήτων ανήκει στο Υπερταμείο, το οποίο επιδιώκει τη συστηματική αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων των θυγατρικών του. Η κίνηση αυτή εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο της προσπάθειας για την οικονομική εξυγίανση των δημόσιων επιχειρήσεων και την ενίσχυση των κρατικών εσόδων.

Από τα 82 ακίνητα που ανήκουν στα ΕΛΤΑ, ένα μέρος χρησιμοποιείται για τις καθημερινές λειτουργίες της εταιρείας, ενώ ένα άλλο σημαντικό κομμάτι είναι διαθέσιμο για εμπορική εκμετάλλευση. Η αξιοποίηση αυτών των ακινήτων μπορεί να αποτελέσει μια σημαντική πηγή εσόδων για τα ΕΛΤΑ, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της οικονομικής τους θέσης και στην παροχή υψηλότερων υπηρεσιών στους πολίτες.

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ