Η AKTOR σκάβει σήραγγες-ρεκόρ στα Καρπάθια: Ένα τεχνολογικό επίτευγμα για τη Ρουμανία

Τα δύο TBM θα διανοίξουν δύο σήραγγες μήκους 5,1 χιλιομέτρων

Η ελληνική εταιρεία κατασκευών AKTOR συνεχίζει να πρωταγωνιστεί σε ένα από τα μεγαλύτερα υποδομικά έργα της Ρουμανίας. Η θυγατρική της στην Ρουμανία έθεσε πρόσφατα σε λειτουργία το τέταρτο μηχάνημα διάνοιξης σηράγγων (ΤΒΜ) στο φιλόδοξο έργο της σιδηροδρομικής γραμμής Μπρασόβ – Σιγκισοάρα.

Αυτό το έργο, μοναδικό στην Ευρώπη για την ταυτόχρονη χρήση τεσσάρων ΤΒΜ, σηματοδοτεί έναν σημαντικό σταθμό στον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου της Ρουμανίας και εντάσσεται στον ευρωπαϊκό άξονα Ρήνου-Δουνάβεως.

Το τελευταίο ΤΒΜ, ένα γιγάντιο μηχάνημα βάρους 1.500 τόνων και μήκους 100 μέτρων, ξεκίνησε να διανοίγει σήραγγα σε απόσταση μόλις τεσσάρων χιλιομέτρων δυτικά της περιοχής Ράκος, συμπληρώνοντας έτσι τις εργασίες των τριών προηγούμενων μηχανημάτων.

Τα δύο TBM θα διανοίξουν δύο σήραγγες μήκους 5,1 χιλιομέτρων προς την κατεύθυνση του Homorod, οι οποίες θα αποτελούν το βόρειο ζεύγος τούνελ, ενώ στο νότιο ζεύγος συνεχίζονται οι εργασίες των δύο πρώτων TBM που είχαν τεθεί σε λειτουργία νωρίτερα το 2024 και διανοίγουν δίδυμες σήραγγες, μήκους 6,9 χλμ., προς την κατεύθυνση της Apața. Κάθε TBM μπορεί να κάνει διατρήσεις μήκους 10-15 μέτρων την ημέρα κατά μέσο όρο, λειτουργώντας έξι ημέρες την εβδομάδα με μία ημέρα συντήρησης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τον Ρουμανικό τύπο, η AKTOR συγκαταλέγεται ανάμεσα στους κατασκευαστές σιδηροδρομικών έργων που σημείωσαν τον υψηλότερο ρυθμό κατασκευής στη Ρουμανία το 2024.

«Η εγκατάσταση ενός TBM και η έναρξη της διάτρησης είναι πολύπλοκες διαδικασίες που απαιτούν λεπτομερή σχεδιασμό, προετοιμασία και εκτέλεση. Χρησιμοποιώντας TBM, μπορούμε να κατασκευάσουμε σήραγγες με μεγαλύτερη ακρίβεια, ασφάλεια και περιβαλλοντική μέριμνα από ό, τι επιτρέπουν οι παραδοσιακές μέθοδοι. Αυτή η καινοτόμος προσέγγιση στην κατασκευή σηράγγων ανοίγει νέες δυνατότητες για την ανάπτυξη υποδομών, ελαχιστοποιώντας παράλληλα τις επιπτώσεις στη γύρω περιοχή», εξηγεί ο διευθυντής του έργου, Σωτήριος Κοροπούλης.

Το έργο «Αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov -Simeria, τμήμα του διαδρόμου Ρήνου – Δούναβη, για κυκλοφορία με μέγιστη ταχύτητα 160 km/h, τμήμα Brasov – Sighisoara, υποτμήματα: Apata – Cata LOT 2 (Romania)», προϋπολογισμού €573 εκατ., το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, είναι το μεγαλύτερο έργο που εκτελεί σήμερα ο Όμιλος AKTOR στη Ρουμανία. Παράλληλα, στην ίδια γραμμή (Brasov – Simeria ) η AKTOR Ρουμανίας έχει αναλάβει την αποκατάσταση άλλων δύο υποτμημάτων “Brasov – Apața ” και “ Cața – Sighisoara”, αθροιστικού προϋπολογισμού άνω των €186 εκατ.

 

 

 

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ