Ανησυχία Παντελιάδη (ΕΣΕ) για την πορεία της κατανάλωσης και την πίεση των τιμών

Σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη, οι καταναλωτές έχουν πυκνώσει τις επισκέψεις τους στα σούπερ μάρκετ, αλλά ξοδεύουν λιγότερα χρήματα σε κάθε επίσκεψη, γεγονός που υποδηλώνει οικονομική στενότητα

Ο Αριστοτέλης Παντελιάδης, επικεφαλής της METRO και πρόεδρος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας (ΕΣΕ), χθες στο περιθώριο της έκθεσης HoReCa, εξέφρασε την ανησυχία του για την πορεία της κατανάλωσης και την πίεση των τιμών, ενώ παράλληλα αναφέρθηκε και σε άλλα θέματα που αφορούν τον κλάδο των σούπερ μάρκετ.

Σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη, οι καταναλωτές έχουν πυκνώσει τις επισκέψεις τους στα σούπερ μάρκετ, αλλά ξοδεύουν λιγότερα χρήματα σε κάθε επίσκεψη, γεγονός που υποδηλώνει οικονομική στενότητα. “Οι πρώτες μέρες του μήνα είναι καλές και μετά σιγά σιγά φθίνει η κατανάλωση. Αυτό δεν είναι καλό σημάδι. Τελειώνουν τα λεφτά. Όταν φτάνουν τα λεφτά να τελειώνουν για το τρόφιμο, που είναι βασική ανάγκη, δεν είναι καλό σημάδι”, ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο επικεφαλής της ΕΣΕ εκτίμησε ότι υπάρχει ένα ποσοστό, γύρω στο 20%, το οποίο πραγματικά πιέζεται και έχει δυσκολία, ενώ πρόσθεσε ότι αυτό είναι ένα κοινωνικό πρόβλημα.

Όσον αφορά στην πορεία των τιμών, ο κ. Παντελιάδης ανέφερε ότι υπάρχουν προβλήματα στην παγκόσμια παραγωγή κακάο και καφέ, ενώ το μοσχαρίσιο κρέας πλήττεται από τη σφαγή ζώων στη Βόρεια Ευρώπη για την προστασία του κλίματος. Ωστόσο, το ελαιόλαδο πηγαίνει πολύ καλά, με την τιμή του private label που πουλάει η αλυσίδα του να έχει υποχωρήσει στα 7,90 ευρώ το λίτρο.

Παρά τις προκλήσεις, ο κ. Παντελιάδης εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι η χρονιά θα κινηθεί σε πάρα πολύ χαμηλό πληθωρισμό. “Δεν ξέρω αν θα μείνει στο μηδέν ή θα είναι λίγο θετικός αλλά πιστεύω ότι θα είναι πάρα πολύ χαμηλός ο πληθωρισμός των τροφίμων”, είπε.

Σε σχέση με τα νέα μέτρα του Υπουργείου Ανάπτυξης, όπως είναι η εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας που αφορά τις προσφορές, ο επικεφαλής της ΕΣΕ είπε ότι κάποιες προσφορές υπήρχαν μόνο “κατ’ όνομα” και ότι με την εφαρμογή του Κώδικα τέτοιες ψευδείς προσφορές θα σταματήσουν να υπάρχουν. “Αυτό είναι υγιές. Θα ομαλοποιηθεί η αγορά. Άρα οι προσφορές θα γίνουν πιο σπάνιες αλλά πιο πραγματικές”, είπε.

Τέλος, ο κ. Παντελιάδης αναφέρθηκε και στην παρουσία της Motor Oil στον χώρο της λιανικής, σημειώνοντας ότι δεν ανησυχεί για ενδεχόμενη επέκταση της στα σούπερ μάρκετ, καθώς θεωρεί ότι υπάρχουν πιο ελκυστικές επενδυτικές ευκαιρίες για την Motor Oil.

spot_img

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

spot_img

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ