Καθοριστική για την Gen Z και τις επιχειρήσεις η εξοικείωση με την Τεχνητή Νοημοσύνη

Μέχρι το 2030, η Gen Z θα αποτελεί το 30% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού. Αυτό σημαίνει ότι η ορθή χρήση και αξιολόγηση της AI από αυτήν τη γενιά θα είναι καθοριστική για το μέλλον της εργασίας

Η νέα γενιά, η Gen Z, έχει μεγαλώσει με την τεχνολογία ως αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας της. Ωστόσο, σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση της EY («How can we upskill Gen Z as fast as we train AI?») φαίνεται ότι η εξοικείωσή της με την Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ ή Artificial Intelligence – AI) δεν είναι τόσο προχωρημένη. Το γεγονός αυτό δημιουργεί προβληματισμό για το άμεσο μέλλον, αφού η κατανόηση της ΤΝ φαίνεται ότι θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο για την εργασίας της νέας γενιάς και φυσικά για το ανθρώπινο δυναμικό των επιχειρήσεων, στους «μοντέρνους -ψηφιακούς- καιρούς» των αρχών του 21ου αιώνα.

Σύμφωνα με ανάλυση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής Ελλάδας (ΣΕΠΕ), όπως διαπιστώνει η συγκεκριμένη έρευνα, παρ’ ότι οι νέοι γνωρίζουν τις πρακτικές εφαρμογές του AI, δυσκολεύονται στην κριτική αξιολόγηση και στην κατανόηση των περιορισμών της τεχνολογίας. «Μέχρι το 2030, η Gen Z θα αποτελεί το 30% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού. Αυτό σημαίνει ότι η ορθή χρήση και αξιολόγηση της AI από αυτήν τη γενιά θα είναι καθοριστική για το μέλλον της εργασίας», αναφέρεται ενδεικτικά στην έρευνα της EY, η οποία βασίστηκε σε δεδομένα 5.000 νέων από 16 χώρες του κόσμου.

ΥΠΕΡΕΚΤΙΜΗΣΗ

Πιο αναλυτικά, η μελέτη δείχνει ότι η Gen Z κατανοεί τις εφαρμογές της AI, αλλά συχνά υπερεκτιμά τις δεξιότητές της στη χρήση και την κατανόησή της. Συγκεκριμένα, το 61% των νέων χρησιμοποιεί AI σε κάποιο βαθμό, αλλά προσαρμόζει τη χρήση ανάλογα με τις ανάγκες του. Το 15% είναι “super users”, δηλαδή χρησιμοποιούν την AI σε μεγάλο βαθμό, ενώ το 24% αξιοποιεί τις δυνατότητές του AI σπάνια ή καθόλου.

Το 69% των νέων αναγνωρίζει τις καθημερινές εφαρμογές της AI. Ωστόσο, μόλις το 56% δηλώνει ότι γνωρίζει πώς να συντάξει αποτελεσματικά prompts, ενώ μόνο 44% μπορεί να διακρίνει πότε το AI δημιουργεί ψευδείς πληροφορίες.

ΧΑΣΜΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Η έλλειψη κριτικής σκέψης απέναντι στην AI αποτελεί μια από τις βασικότερες προκλήσεις που αναδεικνύει η έρευνα. Παρ’ ότι η Gen Z αντιλαμβάνεται ότι το AI μπορεί να αυξήσει την παραγωγικότητα για τους ανθρώπους και τις επιχειρήσεις, να βελτιώσει την ανάλυση δεδομένων και να μειώσει τα ανθρώπινα λάθη, εκφράζει ανησυχίες για την ανεργία, την υπερβολική εξάρτηση από την τεχνολογία και την παραπληροφόρηση.

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ

Η EY προτείνει μια σειρά από δράσεις για την καλύτερη προετοιμασία της Gen Z στη χρήση του AI, όπως τη συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για την παροχή εκπαιδευτικών προγραμμάτων και αυτο-εκμάθησης, αλλά και τη δημιουργία σύγχρονων προγραμμάτων σπουδών, που δεν εστιάζουν μόνο στις τεχνικές δεξιότητες, αλλά και στην κριτική αξιολόγηση της τεχνολογίας, όπως και την αξιοποίηση των κοινωνικών δικτύων για τη διάδοση αξιόπιστου και επαληθευμένου περιεχομένου σχετικά με την AI.

«Παρ’ ότι η Gen Z θεωρείται η πιο “ψηφιακή” γενιά, η πραγματική της εξοικείωση με την AI παραμένει ελλιπής. Η ανάγκη για εκπαίδευση και ανάπτυξη κριτικής σκέψης είναι πιο επιτακτική από ποτέ, καθώς το AI θα αποτελεί βασικό εργαλείο στην αγορά εργασίας του μέλλοντος», τονίζει η μελέτη.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

spot_img

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ