Χειρότερη η φετινή εκπτωτική περίοδος για πάνω από μία στις 2 επιχειρήσεις

Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου της ΕΣΕΕ, μόνο το 10% είδε βελτίωση στις πωλήσεις.

Η πλειονότητα των εμπόρων κατέγραψε χαμηλότερες πωλήσεις κατά την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων, η οποία ολοκληρώνεται στις 28 Φεβρουαρίου.

Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου της ΕΣΕΕ, το 55% των επιχειρήσεων δήλωσαν πως η φετινή εκπτωτική περίοδος ήταν χειρότερη από την περσινή, ενώ μόνο το 10% είδε βελτίωση στις πωλήσεις. Ένα αξιοσημείωτο εύρημα της έρευνας ήταν η αρνητική καταγραφή της εμπορικής κίνησης κατά τον Ιανουάριο, με την υψηλότερη ζήτηση να σημειώνεται τις πρώτες δύο εβδομάδες του μήνα.

Οι παράγοντες που επηρέασαν την αγοραστική κίνηση

Σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, η αύξηση του τζίρου που σημειώθηκε στο πρώτο μισό του Φεβρουαρίου δεν μπόρεσε να αντισταθμίσει τη μείωση του Ιανουαρίου. Η γενικότερη οικονομική αβεβαιότητα, το διεθνές περιβάλλον και οι φορολογικές υποχρεώσεις των νοικοκυριών εκτιμάται ότι συνέβαλαν στην υποτονική ζήτηση.

Οι απόψεις των εμπόρων για τη διάρκεια των εκπτώσεων διαφέρουν. Περίπου το 58% των επιχειρήσεων σκοπεύουν να παρατείνουν τις προσφορές τους και μετά το τέλος της εκπτωτικής περιόδου, προκειμένου να ενισχύσουν τη ρευστότητά τους. Ωστόσο, κυρίως οι μικρότερες επιχειρήσεις τάσσονται υπέρ της μείωσης της συνολικής διάρκειας των εκπτώσεων, ώστε να έχουν μεγαλύτερη ευελιξία στη διαμόρφωση των προσφορών τους.

Η πορεία του λιανεμπορίου το 2024

Με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο συνολικός τζίρος του λιανεμπορίου παρουσίασε αύξηση 2,4%. Ωστόσο, οι μικρότερες επιχειρήσεις, που τηρούν απλογραφικά βιβλία, σημείωσαν μείωση 1,8%, ενώ οι μεγαλύτερες, με διπλογραφικά βιβλία, κατέγραψαν αύξηση 5,1%.

Όσον αφορά τις επιμέρους κατηγορίες προϊόντων, οι μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφηκαν στα καλλυντικά (+12%), τα είδη υπαίθριων αγορών (+7,9%) και τα μεταχειρισμένα προϊόντα (+7,7%). Αντίθετα, σημαντική πτώση παρουσίασαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών συσκευών (-7,5%), κάτι που αποδίδεται και στην έλλειψη επιδοτούμενων προγραμμάτων.

Η έρευνα έδειξε ότι η πλειονότητα των συναλλαγών πραγματοποιήθηκε σε φυσικά καταστήματα. Αυτό ερμηνεύεται αφενός ως έλλειψη ψηφιακής παρουσίας των μικρών επιχειρήσεων, αφετέρου ως τάση επιστροφής των καταναλωτών στις αγορές με φυσική παρουσία για την αξιοποίηση των εκπτώσεων.

Παράλληλα, η ΕΣΕΕ αναγνωρίζει τη σημασία της χρηματοδότησης για τις επιχειρήσεις και προγραμματίζει ενημερωτικές εκδηλώσεις σε συνεργασία με την Αναπτυξιακή Τράπεζα, εστιάζοντας στις μικροπιστώσεις και στον ψηφιακό μετασχηματισμό του κλάδου.

Πληροφορίες από  ΑΠΕ – ΜΠΕ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

spot_img

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ