«Πρέσινγκ» από το υπουργείο στα σούπερ μάρκετ

ΣΕ ΕΦΑΡΜΟΓΗ Ο ΚΩΔΙΚΑΣ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ, ΣΤΟΧΟΣ Η ΣΤΑΘΕΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΙΜΩΝ ΣΤΑ ΤΡΟΦΙΜΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΕΙΔΗ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ

Σφίγγει ο κλοιός για τα ελληνικά σούπερ μάρκετ (μέχρι αποδείξεως του αντιθέτου), μετά την εφαρμογή από χθες του Κώδικα Δεοντολογίας για τις εκπτώσεις, τις προσφορές και για τις επόμενες δέκα ημέρες θα γίνεται ενημέρωση τόσο των εμπορικών επιχειρήσεων όσο και των καταναλωτών για την εφαρμογή του.

Κεντρική ιδέα του κώδικα είναι πως για να είναι μία προσφορά ή έκπτωση αληθινή και αξιόπιστη θα πρέπει η τιμή πώλησης να είναι χαμηλότερη από τη φθηνότερη πραγματική τιμή των τελευταίων τριάντα ημερών.

Τι ακριβώς είπε ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος σε ένα μήνυμα που αφορά τους πάντες: «Δίνουμε διαρκή μάχη, μέσα από την ενημέρωση των πολιτών, τη συνεργασία με την υγιή επιχειρηματικότητα και τους συνεχείς ελέγχους, για να πετύχουμε τη σταθεροποίηση των τιμών στα είδη διατροφής και στα βασικά είδη διαβίωσης.

Ενισχύουμε τον ανταγωνισμό και τη διαφάνεια στις τιμές. Για αυτό σήμερα κάνουμε ακόμα ένα βήμα, βάζοντας τέλος στο φαινόμενο των παραπλανητικών και ψεύτικων εκπτώσεων, που, δυστυχώς, χρησιμοποιούνται στο πλαίσιο αθέμιτων εμπορικών πρακτικών στην αγορά.

Συνεργαστήκαμε επί μήνες με τη βιομηχανία τροφίμων και τις επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ και έχουμε πλέον καταλήξει σε έναν νέο Κώδικα Δεοντολογίας που τίθεται σε εφαρμογή.

Κεντρική ιδέα είναι πως για να είναι μια προσφορά ή έκπτωση αληθινή και αξιόπιστη θα πρέπει η τιμή πώλησης να είναι χαμηλότερη από τη φθηνότερη πραγματική τιμή των τελευταίων τριάντα ημερών.

Τις επόμενες δέκα ημέρες θα συνεχιστεί η ενημέρωση, τόσο των εμπορικών επιχειρήσεων όσο και των καταναλωτών, για την εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας.

● Για την ενημέρωση της κοινής γνώμης δίνεται σήμερα στη δημοσιότητα έντυπο με ερωτήσεις και απαντήσεις από το υπουργείο Ανάπτυξης και τη γενική γραμματεία Εμπορίου.

● Οι καταναλωτές μπορούν να ενημερώνονται για τις τιμές μέσα από την πλατφόρμα e-katanalotis.

Οι οργανωμένοι έλεγχοι αρχίζουν στις 17 Μαρτίου, με πρόστιμα που φτάνουν τα 3 εκατ. ευρώ, και οι πολίτες θα μπορούν να κάνουν τις καταγγελίες τους για παραπλανητικές εκπτώσεις και προσφορές στην ηλεκτρονική σελίδα  HYPERLINK “https://www.euro2day.gr/kataggelies.mindev.gov.gr/” \n _blankkataggelies.mindev.gov.gr/.

Κεντρικό μας μήνυμα, ο ενημερωμένος πολίτης και καταναλωτής έχει δύναμη, με τον νέο κώδικα θέλουμε περισσότερες αληθινές εκπτώσεις και προσφορές, διαφάνεια και καλύτερες τιμές».

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ (7 ΜΑΡΤΙΟΥ 2025)

 

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

spot_img
spot_img

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ