«Σερί» νέων ξενοδοχειακών επενδύσεων στην Ελλάδα

Από Μάρτη, καλοκαίρι: «γεμάτο» από εξελίξεις και το 2025 για τον τουριστικό κλάδο - το «Conrad Athens» και τα άλλα brands που κάνουν νέα «απόβαση» στην εγχώρια αγορά.

Οι δύο όψεις του νομίσματος: Διψήφιος αριθμός νέων μονάδων φέτος, αλλά και ασήκωτα οικονομικά «βάρη», αυξημένα τέλη και… πλειστηριασμοί για τους μικρούς, συν τις ελλιπείς υποδομές εν όψει υπερτουρισμού

Του ΜΙΧΑΛΗ ΚΟΣΜΕΤΑΤΟΥ

Αν επισκεφθεί κάποιος αυτή την εποχή δημοφιλείς προορισμούς της χώρας, μικρές επαρχιακές πόλεις, θα διαπιστώσει ότι σε κάποιες έχουν «ξεφυτρώσει» ξενώνες και μικρά ξενοδοχεία σε κάθε σχεδόν γωνιά τους. Παλιά ιστορικά ακίνητα συχνά, τα οποία έχουν ανακαινιστεί ριζικά και υποδέχονται φιλόξενα τους επισκέπτες τους πριν από την είσοδο της θερινής τουριστικής περιόδου.

Την «άλλη όψη του νομίσματος» αποτελούν τα οικονομικά αδιέξοδα που αντιμετώπισαν μικρού μεγέθους, κυρίως, ξενοδοχειακές μονάδες σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας, οι οποίες δεν κατάφεραν να εκμεταλλευτούν τις όποιες ευκαιρίες προσφέρει η ανάκαμψη του τουρισμού και βρέθηκαν, σε αρκετές περιπτώσεις, στη «μαύρη λίστα» των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών. Δεν άντεξαν, βασικά, τα προβλήματα που «βαραίνουν» τους πιο αδύναμους του κλάδου, μεταξύ των οποίων τα αυξημένα τέλη και τους φόρους κάθε κατηγορίας. Πολλοί εμμένουν και στο ζήτημα της έλλειψης των απαιτούμενων υποδομών έναντι του φαινομένου του υπερτουρισμού, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι ο «βασιλιάς της ελληνικής οικονομίας» παραμένει γυμνός. Κάθε νόμισμα, ωστόσο, διαθέτει, όπως προαναφέρθηκε, δύο όψεις.

Οι αυξημένες τουριστικές ροές από το εξωτερικό προς την Ελλάδα και η άνθηση του VIP τουρισμού δεν παύουν να δημιουργούν ένα κλίμα αισιοδοξίας για μια μεγάλη μερίδα επιχειρηματιών του κλάδου, ειδικότερα τώρα που από τον… Μάρτη «μύρισε καλοκαίρι», όπως λέει και ο θυμόσοφος λαός.

Το γεγονός συνδυάζεται με μια σειρά νέων επενδύσεων στον ξενοδοχειακό κλάδο από «παίκτες» οι οποίοι πρωταγωνιστούν στην αγορά, από μεσαίους, αλλά και μικρότερους.

ΣΕΙΡΑ ΑΠΟ OPENINGS

Με την Αθήνα να μετρά αντίστροφα για το opening του αναβαθμισμένου ξενοδοχείου που στέγαζε το εμβληματικό πρώην «Hilton» εντός του 2025, με την επωνυμία «The Ilisian», ένα mega project της ΤΕΜΕΣ, με προϋπολογισμό κοντά στα 350 εκατ. ευρώ (σε ένα συγκρότημα που περιλαμβάνει και ανάπτυξη και ιδιωτικών κατοικιών, πλην του «Conrad Athens»), σημειώνεται ήδη (ή δρομολογείται) ένα «μπαράζ» επενδύσεων σε νέα hotels, με budget αθροιστικής αξίας μερικών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ. Στην πρωτεύουσα και στα μεγάλα αστικά κέντρα, αλλά και στην περιφέρεια. Σε πολλές περιπτώσεις, κάτω από την «ομπρέλα» ισχυρών ομίλων και διεθνών brands…

Ενδεικτικά, και όχι σε απόλυτο βαθμό, καθώς δεν θεωρείται ούτε εύκολο ούτε απλό να καταγραφούν τα… πάντα σε ένα ρεπορτάζ, με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία από διάφορες πηγές στην άτυπη λίστα φιγουράρουν γνωστοί «παίκτες» της διεθνούς ξενοδοχειακής αγοράς από αρκετές χώρες του εξωτερικού. Μιλάμε, δε, για έναν διψήφιο αριθμό από νέα ξενοδοχειακά projects στην Ελλάδα.

Στα «βαριά» ονόματα συμπεριλαμβάνονται οι Hilton, η Accor, η Marriott (με τέσσερα νέα ξενοδοχεία), η Intercontinental Hotel Group, η Four Seasons, η Wyndham, η Radisson, ο Ομιλος Mitsis και όχι μόνο. Πηγές του κλάδου μιλούν για δεκάδες νέα projects, άνω των 60 σε βάθος τετραετίας, με τέσσερα στα δέκα να λειτουργούν κάτω από διεθνή brands
Η διεθνής αλυσίδα φιλοξενίας Aluma Hotels & Resorts, με μητρική την Isrotel και έδρα το Ισραήλ, πρόσθεσε στο αθηναϊκό portfolio της τα τρία ξενοδοχεία της «Anise», «Skylark» και «Adia» και σχεδιάζει την περαιτέρω ανάπτυξή της στην Ελλάδα. Στο συγκεκριμένο timing, focus κάνει η αγορά στο 5άστερο επί των οδών Λυκούργου 18 και Σωκράτους 34.

Τα εγκαίνια του «Sound of the Sea Karpathos, Tapestry Collection by Hilton», μέσω της συμφωνίας franchise με την CHC Hotels, η προσθήκη του «Hilton Garden Inn Chania City» στο portfolio του brand «Hilton Garden Inn», τα «Radisson RED Mitropoleos Square Athens» και «Radisson Theatrou Square» στην Αθήνα, το «Radisson Blu Resort Mani» στη Μάνη, το «Four Seasons Resort Mykonos» στη Μύκονο, το «JW Marriott Crete Resort & Spa» στην Κρήτη, τα «Alai», «Crete», «a Tribute Portfolio Resort» στο Ηράκλειο, «Patmos Aktis», «a Luxury Collection Resort & Spa» στην Πάτμο, «Amoh», «a Luxury Collection Resort» στη Ρόδο, το «Laguna Coast Resort» στη Νάξο, το «Athens Capital Suites – MGallery Collection» στην Αθήνα, τα «ÓROS Luxury Beach Resort» στην Κρήτη, «Mövenpick Resort Agios Nikolaos Sivota» στα Σύβοτα (Accor), «Wyndham Residences Piraeus Marina Zeas» στον Πειραιά, «The Ananea Rocrita» στην Κρήτη, «The Duchess», «Aria Hotels» στη Σαντορίνη, «Ikos Kissamos» στην Κρήτη (με επένδυση άνω των 125 εκατ. ευρώ), «Alexander the Great» στη Χαλκιδική (με διαχείριση από τον όμιλο Μήτση, μέσω συμφωνίας διαχείρισης με τη διεθνή εταιρία Hotel Investment Partners της Blackstone), «Amus Hotel & Spa» στη Ρόδο, «Rocca A Mare» (Accor) στην Κρήτη και άλλα ανήκουν επίσης, μεταξύ άλλων, στη «λίστα του 2025» για openings σε διάφορες χρονικές φάσεις.
Επιπλέον, έχει προγραμματιστεί για σήμερα η έναρξη της λειτουργίας του, υπό νέα ιδιοκτησία, ξενοδοχείου «September» (πρώην «Nikopolis») στην ανατολική Θεσσαλονίκη, το οποίο o Ομιλος HotelBrain έχει μισθώσει για δέκα χρόνια.

ΝΕΑ ΠΛΑΝΑ ΣΕ ΑΘΗΝΑ – ΝΗΣΙΑ

Νέο mega τουριστικό έργο 121 εκατ. ευρώ στη νότια Κρήτη θέλει να εντάξει η Myrina Village στις διατάξεις του νόμου περί στρατηγικών επενδύσεων (με αίτηση προς την Enterprise Greece για υπαγωγή του επενδυτικού σχεδίου της PHĀEA- South Crete: Σχέδιο Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης), ενώ «πράσινο φως» έλαβε πρόσφατα επένδυση στην Κέρκυρα για νέο ξενοδοχείο με φορέα εταιρία ΓΕΤΕΕ Α.Ε. Αντίστοιχα, νέα ξενοδοχεία εγκρίθηκαν το τελευταίο διάστημα σε Αιτωλοακαρνανία, Νάξο, Πάρο κ.ά. Στο κέντρο της Αθήνας φέρεται ότι έχουν δοθεί εγκρίσεις για άλλα τρία hotels τουλάχιστον, με αξιοποίηση παλαιών κτιρίων, δύο στην οδό Αιόλου και ένα στο Κολωνάκι. Συνολικά έχουν ζητηθεί ανάλογες εγκρίσεις για δεκάδες επενδυτικά σχέδια και δεν θα αργήσει η ώρα του απολογισμού…

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ (ΦΥΛΛΟ 14/3/2025)

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

spot_img
spot_img

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ