Σούπερ μάρκετ: Η εκτίναξη των online πωλήσεων και η «ένσταση»

Οι τελευταίες μετρήσεις δείχνουν ότι ο τζίρος των εγχώριων online σούπερ μάρκετ ανήλθε το 2024 στα 335 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 9% έναντι του 2023

Η πανδημία εκτίναξε τους τζίρους των ελληνικών σούπερ μάρκετ, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών τους πωλήσεων. Το τέλος της όμως δεν επηρέασε αρνητικά το συγκεκριμένο κομμάτι των εμπορικών δραστηριοτήτων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων. Αντιθέτως, οι τελευταίες μετρήσεις δείχνουν ότι ο τζίρος των εγχώριων online σούπερ μάρκετ ανήλθε το 2024 στα 335 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 9% έναντι του 2023, όταν έφτασε τα 306 εκατ. ευρώ (πηγή: Convert Group).

Η «δεύτερη ανάγνωση» των αποτελεσμάτων του ηλεκτρονικού καναλιού είναι ότι μειώθηκαν οι ρυθμοί ανάπτυξής τους, από 15% σε 9%, ωστόσο αυτό οφείλεται και στην υποχώρηση του πληθωρισμού. Σε επίπεδο πενταετίας, οι πωλήσεις των e-σούπερ μάρκετ εμφανίζουν μια αύξηση περίπου 300%, με «σταθμό» το 2020. Τότε από 46,7 εκατ. ευρώ το 2019 υπερδιπλασιάστηκαν εν μέσω lockdowns πάνω από το «φράγμα» των 100 εκατ. ευρώ και στη συνέχεια αυξήθηκαν πολύ περισσότερο. Ομως, αναλογούν σε ένα σχετικά χαμηλό ποσοστό επί του συνόλου των πωλήσεων του κλάδου, ύψους 2,8%, σε ποσό 12,15 δισ. ευρώ (πηγή: Circana), πολύ κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο του 6%.

Εδώ μπαίνει μια «ένσταση»: άλλα στοιχεία ανεβάζουν τον αθροιστικό τζίρο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων σε ακόμα υψηλότερα όρια, κοντά στα 15 δισ. ευρώ (πηγή: NielsenIQ). Συνεπώς, θα μπορούσε να… πέσει κι άλλο η ποσοστιαία αναλογία των online πωλήσεων, αν και γενικά έχουν αυξηθεί πολύ στην πενταετία.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ (ΦΥΛΛΟ 14/3/2025)

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

spot_img
spot_img

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ