AEGEAN: Με κύκλο εργασιών 1,78 δισ. €, ανοίγει φτερά για πιο ψηλά

ΣΤΑ ΥΨΗ Η ΕΠΙΒΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ Η ΚΕΡΔΟΦΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΜΙΛΟ, ΠΟΥ ΚΕΡΔΙΣΕ ΤΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΤΗΣ ΕΠΙΜΗΚΥΝΣΗΣ ΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ, ΣΥΜΒΑΛΛΟΝΤΑΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΑΕΠ

ΤΟΥ ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΛΑΝΤΑΛΙ

Το 2025 έχει αρχίσει θετικά, το πρώτο 3μηνο θα είναι καλύτερο σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό και το 2025 η Aegean θα διαθέσει 21,5 εκατ. θέσεις, περισσότερες κατά 8%-10% σε σχέση με πέρυσι, το μήνυμα του προέδρου της εταιρίας Ευτύχιου Βασιλάκη, στο πλαίσιο της τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές για τα αποτελέσματα του 2024. Η επέκταση της επένδυσής της στη χαμηλού κόστους ισπανική Volotea, η αύξηση των προσφερόμενων θέσεων, με ισόρροπη κατανομή τους, και η χρήση για τέταρτη φορά του εργαλείου JOLCO για τη χρηματοδότηση της αγοράς νέων αεροσκαφών συν την εκ νέου επέκταση του δικτύου συνθέτουν τη στρατηγική ανάπτυξης.

Με κύκλο εργασιών 1,78 δισ., EBITDA 405,3 εκατ., κέρδη μετά από φόρους 129,9 εκατ. και επιδόσεις ρεκόρ κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2024, η διοίκηση στοχεύει υψηλότερα για το 2025 και τη συνέχεια. Η εξαιρετική δυναμική της περιόδου Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου 2024 είχε συνέχεια και τον Ιανουάριο – Φεβρουάριο 2025, δημιουργώντας προϋποθέσεις για ακόμα μία χρονιά υψηλών επιδόσεων.

Αφήνοντας πίσω τις αναταράξεις που προκλήθηκαν πανευρωπαϊκά εξαιτίας της καθήλωσης αεροσκαφών (λόγω της ανάγκης πρόωρων ελέγχων στους κινητήρες GTF της Pratt και Whitney), των γεωπολιτικών εξελίξεων για μεγάλα διαστήματα της περσινής χρονιάς και της κάμψης της ισοτιμίας ευρώ/δολαρίου, η διοίκηση πέτυχε την υψηλότερη ιστορικά επίδοση σε επίπεδα επιβατικής κίνησης και κύκλου εργασιών. Αλλά και τη δεύτερη ιστορικά υψηλότερη επίδοση σε κερδοφορία, παρά τους σημαντικούς περιορισμούς που παρουσιάστηκαν.

Η οικονομική ευρωστία αποτυπώνεται στην τελική γραμμή, με ταμειακά διαθέσιμα, ισοδύναμα και λοιπές χρηματοοικονομικές επενδύσεις που διαμορφώθηκαν 769,1 εκατ. αυξημένα σε σχέση με το 2023, παρά την καταβολή 85,4 εκατ. για την εξαγορά των warrants από το Ελληνικό Δημόσιο.

Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, διευθύνων σύμβουλος AEGEAN

Η στρατηγική για αύξηση της χωρητικότητας τους μήνες εκτός αιχμής αλλά και η ισχυρή ανταπόκριση από Ελληνες και επισκέπτες της χώρας μας στις υπηρεσίες και στο δίκτυο της Aegean συνέβαλαν στη διαμόρφωση αυτού του αποτελέσματος, σημειώνει ο διευθύνων σύμβουλος Δημήτρης Γερογιάννης. Η διοίκηση της εταιρίας επένδυσε στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, συνέβαλε στην αύξηση συνακόλουθα του ΑΕΠ και κατά την περίοδο Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου και κέρδισε το στοίχημα. Πλέον διαθέτει την τεχνογνωσία, έχει παραλάβει συνολικά επτά καινούργια αεροσκάφη το 2024, πέντε Airbus 320/321neo της οικογένειας και δύο νέα ATR 72-600, ενώ επισπεύδει την παραλαβή νέων υπερσύγχρονων σκαφών.

ΕΝΙΣΧΥΜΕΝΟΣ ΣΤΟΛΟΣ

Μόλις την προηγούμενη Παρασκευή ανακοίνωσε τη νέα επένδυση των 600 εκατ. ευρώ. Το ενδιαφέρον; Πρόκειται για την τρίτη επέκταση της αρχικής συμφωνίας που είχε συνάψει με την Airbus το 2018. Αφορούσε προμήθεια Α320/321neo, με τον συνολικό αριθμό τους να ανέρχεται πλέον στα 58 αεροσκάφη. Μέχρι σήμερα έχει παραλάβει 34 αεροσκάφη της οικογένειας Airbus 320/321neo και με τη νέα παραγγελία θα παραληφθούν άλλα 24 αεροσκάφη. Συνολικά, η αναθεωρημένη παραγγελία περιλαμβάνει 21 Airbus 320neo, 33 Airbus 321neo και τέσσερα Airbus 321neo LR (Long Range).

Προφανές πως η διοίκηση αξιολογεί όλα τα δεδομένα, τη δυναμική τους συνδυαστικά με τις προοπτικές που διανοίγονται για τη συνέχεια. Η στόχευση ξεκάθαρη, δυνατότητα επέκτασης της εμβέλειας για πτήσεις διάρκειας 7,5 ωρών, προτεραιοποιώντας ως προορισμό αναφοράς την Ινδία. Τα τέσσερα από τα συνολικά 58 αεροσκάφη θα είναι Airbus A321neoLR, θα διαθέτουν νέα ειδικά διαμορφωμένη καμπίνα επιβατών για εξυπηρέτηση νέων προορισμών αυτής της απόστασης.

Σε σχετική (παλαιότερη) παρουσίαση από τη διοίκηση, η διεύρυνση της περιμέτρου πτήσεων -αρκετά έξω από τα «χωρικά» της Ε.Ε.- συμπεριλάμβανε περιοχές από την Ινδία, τον Καύκασο, την Αραβική χερσόνησο και συγκεκριμένους προορισμούς σε κεντρική και δυτική Αφρική. Περιοχές που δυνητικά μπορεί να αποφέρουν πολλαπλασιαστικό όφελος για τον ελληνικό τουρισμό, συνδεσιμότητα με επιχειρηματικό ενδιαφέρον (ενδεικτική η περίπτωση του Λάγκος, με ακμάζοντα ελληνικά/ελληνοκυπριακά συμφέροντα), αλλά και γεωοικονομικό/πολιτικό αποτύπωμα.

Εχει αναλυθεί από την «DEALnews» η σημασία της ήπιας πολιτικής -μέσω «προβολής σημαίας»- στην προκείμενη περίπτωση του logo της εταιρίας Aegean και των χαρακτηριστικών χρωμάτων της – τόνοι του μπλε. Σε αυτό το πλαίσιο αποδόθηκε η αιφνίδια/εσπευσμένη έναρξη απευθείας πτήσεων από/προς Ερμπίλ, πρωτεύουσα της Κουρδικής περιφέρειας του Ιράκ.

Οι γεωοικονομικές/πολιτικές εξελίξεις και η προοπτική που «δείχνει» Indira Gandhi International Airport

Από τη μεθοδική σύσφιγξη των σχέσεων Αθήνας – Δελχί, με την παρότρυνση της Ουάσινγκτον, και τον σχεδιασμό για το φιλόδοξο India-Middle East-Europe Corridor μέχρι το αυξανόμενο ενδιαφέρον των Ινδών για να επισκεφθούν την Ελλάδα, η προοπτική «δείχνει» Indira Gandhi International Airport. Με 73,6 εκατ. επιβάτες (Απρίλιος 2023 – Μάρτιος 2024) είναι ο μεγαλύτερος αερολιμένας της Ινδίας, κομβικός ως προς τη διασυνδεσιμότητα χωρών της Απω Ανατολής – Αυστραλίας, με βασικούς μετόχους τον Ομιλο GMR (74% του μ.κ) και τον Airports Authority of India (26% του μ.κ.).

Διακριτή η στόχευση της διοίκησης της Aegean, σε ορίζοντα διετίας τριετίας να διαθέτει εδραία θέση στα δύο μεγαλύτερα αεροδρόμια της χώρας (το 2027), διαδραματίζοντας ανάλογα καθοριστικό ρόλο στον τουριστικό/γεωοικονομικό χώρο.

Η παραλαβή των πρώτων αεροσκαφών Airbus A321neo LR τοποθετείται χρονικά στα τέλη του 2026 με αρχές του 2027, πλην όμως Βασιλάκης και Γερογιάννης αναζητούν τρόπους για να επισπευσθεί η σύνδεση με την Ινδία, για να μη χαθεί η περίοδος της επόμενης χρονιάς.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ (21 ΜΑΡΤΙΟΥ 2025)

- Διαφήμιση -
spot_img

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

spot_img
spot_img

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ