Την κατασκευή ενός νέου πολυώροφου σταθμού στάθμευσης αυτοκινήτων στην περίμετρο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», καθώς και ενός νέου χώρου στάθμευσης αεροσκαφών, αναλαμβάνει η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-Redex. Η κοινοπραξία αναδείχθηκε νικήτρια στον σχετικό διαγωνισμό που είχε προκηρυχθεί τον περασμένο Νοέμβριο.
Το πρώτο έργο, με προϋπολογισμό 88 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), αφορά την ανάπτυξη νέων εγκαταστάσεων στάθμευσης στην περιοχή του υπάρχοντος πάρκινγκ βραχυχρόνιας στάθμευσης, απέναντι από την πεζογέφυρα και το ξενοδοχείο Sofitel. Το νέο πάρκινγκ θα είναι επταώροφο, συνολικής επιφάνειας 98.600 τ.μ. και θα διαθέτει 3.365 θέσεις στάθμευσης. Τα δύο πρώτα επίπεδα θα παραχωρηθούν σε εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, οι οποίες θα έχουν στη διάθεσή τους, εκτός από θέσεις στάθμευσης, γραφειακούς χώρους και πλυντήριο οχημάτων. Οι υπόλοιποι πέντε όροφοι θα καλύπτουν τις ανάγκες τόσο βραχυπρόθεσμης όσο και μακροπρόθεσμης στάθμευσης.
Παράλληλα, η ίδια κοινοπραξία αναλαμβάνει και το δεύτερο έργο, προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), που αφορά τη δημιουργία νέων θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, θα κατασκευαστεί μια νέα πίστα στάθμευσης για 32 αεροσκάφη, δύο νέες φυσούνες επιβίβασης που θα συνδέονται με την πίστα, καθώς και ένας σταθμός εξυπηρέτησης αεροσκαφών 4.860 τ.μ.
Και τα δύο έργα αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι το δεύτερο τρίμηνο του 2027 και αποτελούν τις προκαταρκτικές επενδύσεις του ΔΑΑ, συνολικού ύψους περίπου 1,3 δισ. ευρώ έως το 2032, που περιλαμβάνουν και την επέκταση της βασικής υποδομής του αεροδρομίου.
Σημαντικό στοιχείο του ευρύτερου επενδυτικού προγράμματος είναι η περαιτέρω επέκταση του κτιρίου του κύριου αεροσταθμού και του δορυφορικού αεροσταθμού, με αύξηση των χώρων κατά περίπου 148.000 τ.μ. (+68%). Η επέκταση αυτή θα προσφέρει επιπλέον εγκαταστάσεις διαχείρισης επιβατών, νέες αίθουσες επιβίβασης, περισσότερες θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών, διευρυμένους χώρους λιανικής πώλησης και εστίασης, καθώς και τις απαραίτητες τροποποιήσεις στο οδικό δίκτυο και λοιπές υποδομές. Υπολογίζεται ότι έως το 2028 θα έχει υλοποιηθεί το 50% των επενδύσεων, ενώ το υπόλοιπο θα ολοκληρωθεί έως το 2032.
Λαμβάνοντας υπόψη την ενημέρωση της διοίκησης του ΔΑΑ για την επιτάχυνση των επενδύσεων, ο διαγωνισμός για το κύριο έργο επέκτασης του «Ελ. Βενιζέλος» ενδέχεται να δημοπρατηθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2025.
Στο μεταξύ, η κοινοπραξία Anemos, αποτελούμενη από τις εταιρείες Grimshaw, Haptic, K-Studio (με έδρα την Αθήνα), Arup, Leslie Jones, Triagonal και Plan A, έχει αναλάβει τον σχεδιασμό της επέκτασης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.