Το νέο τοπίο στις ελληνικές επιχειρήσεις σκιαγραφεί η φετινή έκθεση European Payment Report 2025 του Ομίλου Intrum, μια πανευρωπαϊκή έρευνα που αναδεικνύει τον αντίκτυπο των καθυστερημένων πληρωμών στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έκθεσης, η ανάγκη για ενίσχυση της ρευστότητας και η αποτελεσματική διαχείριση των πληρωμών εξακολουθούν να αποτελούν κορυφαία προτεραιότητα για τις ελληνικές επιχειρήσεις, μια ανησυχία που μοιράζονται και οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις εν μέσω ενός οικονομικού περιβάλλοντος γεμάτου προκλήσεις.
Ωστόσο, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, οι ελληνικές επιχειρήσεις εμφανίζουν αισθητά πιο θετική εικόνα. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η απόδοσή τους στον τομέα της καινοτομίας ξεπέρασε τις αρχικές τους προσδοκίες. Ενδεικτικά, το 60% των ελληνικών επιχειρήσεων δηλώνει ότι βρίσκεται σε αναπτυξιακή τροχιά, γεγονός που υποδηλώνει μια αυξημένη αισιοδοξία για το μέλλον.
Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο της έκθεσης είναι η ραγδαία άνοδος της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) ως εργαλείου διαχείρισης πληρωμών. Σχεδόν εννέα στις δέκα ελληνικές επιχειρήσεις (89%) σχεδιάζουν να ενσωματώσουν ή χρησιμοποιούν ήδη λύσεις ΤΝ για τη βελτιστοποίηση της διαχείρισης των πληρωμών τους, αναγνωρίζοντας τις δυνατότητες της τεχνολογίας για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και ακρίβεια.
Παρά την αυξανόμενη υιοθέτηση της ΤΝ, η συμμόρφωση με τον επικείμενο Κανονισμό για την Τεχνητή Νοημοσύνη της ΕΕ (EU AI Act) αναδεικνύεται ως μια σημαντική πρόκληση για τις ελληνικές επιχειρήσεις. Σύμφωνα με την έκθεση, μόλις το 28% των επιχειρήσεων δηλώνει ότι κατανοεί επαρκώς τις απαιτήσεις του νέου κανονιστικού πλαισίου, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για ενημέρωση και προετοιμασία.
Το European Payment Report 2025 του Ομίλου Intrum διεξήχθη ταυτόχρονα σε 25 ευρωπαϊκές χώρες, με τη συμμετοχή 9.150 στελεχών από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε 15 διαφορετικούς κλάδους της οικονομίας, παρέχοντας μια ολοκληρωμένη εικόνα των τάσεων και των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις στο πεδίο των πληρωμών.