Τα βασικά μεγέθη της ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) για τη χρήση του 2024

Τα στοιχεία παρουσιάστηκαν στην ετήσια ενημέρωση αναλυτών, η οποία πραγματοποιήθηκε στην Ενωση Θεσμικών Επενδυτών

Μείωση του κύκλου εργασιών τη χρήση 2024 έναντι της χρήσης 2023, σημείωσε η ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) Α.Ε., σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στην ετήσια ενημέρωση αναλυτών, η οποία πραγματοποιήθηκε στην Ενωση Θεσμικών Επενδυτών. Στην ενημέρωση έγινε αναφορά και για την πορεία των δραστηριοτήτων της εταιρίας και του Ομίλου την τρέχουσα χρήση 2025.

Η μείωση του κύκλου εργασιών (κατά 9,74%) τη χρήση 2024 έναντι της χρήσης 2023 οφείλεται στη μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 4,63% (από 13.238 χιλ. σε ΜΤ 12.625 χιλ.) σε συνδυασμό με τη μείωση του μέσου όρου των τιμών των προϊόντων πετρελαίου (σε Δολάρια Η.Π.Α) κατά 5% περίπου. Η μέση ισοτιμία του Ευρώ έναντι του Δολαρίου Η.Π.Α. διαμορφώθηκε τη χρήση 2024 σε 1,08 σχεδόν αμετάβλητη έναντι της μέσης ισοτιμίας τη χρήση 2023.

Ο όγκος πωλήσεων προϊόντων του Διυλιστηρίου διαμορφώθηκε σε ΜΤ 12.197 χιλ. το 2024 έναντι ΜΤ 12.762 χιλ. το 2023. Η διάθεση των προϊόντων πραγματοποιήθηκε και στις τρεις αγορές στις οποίες παραδοσιακά δραστηριοποιείται η Εταιρεία (Εσωτερική, Εξαγωγές, Ναυτιλία) επιβεβαιώνοντας τον εξαγωγικό προσανατολισμό της δεδομένου ότι οι πωλήσεις Εξωτερικού και Ναυτιλίας διαμορφώθηκαν στο 80,58% του συνολικού όγκου πωλήσεων.

Ο μειωμένος όγκος πωλήσεων τη χρήση 2024 έναντι της χρήσης 2023 οφείλεται στο χαμηλότερο βαθμό διαθεσιμότητας (utilisation rate) των μονάδων του Διυλιστηρίου της μητρικής το τελευταίο τρίμηνο της χρήσης 2024 λόγω του περιστατικού που εκδηλώθηκε στις 17.09.2024. Επιπρόσθετα, σημαντική επίδραση στο λειτουργικό αποτέλεσμα της Εταιρείας τη χρήση 2024 είχε η συνεχιζόμενη εξομάλυνση των περιθωρίων των βασικών προϊόντων διύλισης, συγκριτικά με τα ιστορικά υψηλά περιθώρια των χρήσεων 2022 και 2023, και η αρνητική επίπτωση από την αποτίμηση των αποθεμάτων. Μέρος της εν λόγω επίδρασης αντισταθμίστηκε από ασφαλιστικές αποζημιώσεις (business interruption insurance coverage).

Ετσι, τα Κέρδη προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA) της Εταιρείας διαμορφώθηκαν τη χρήση 2024 σε Ευρώ 671,9 εκατ. και τα Κέρδη προ Φόρων σε Ευρώ 608,9 εκατ. Η πτώση της κερδοφορίας της μητρικής σε επίπεδο Κερδών προ Φόρων σε συνδυασμό με την σημαντική φορολογική επιβάρυνση λόγω επιβολής της έκτακτης εισφοράς αλληλεγγύης που ψηφίστηκε με το Νόμο 5122/19.07.2024 περιόρισε την καθαρή κερδοφορία της χρήσης 2024 της Εταιρείας η οποία διαμορφώθηκε σε Ευρώ 277,1 εκατ.

Ομιλος

Η μείωση του ενοποιημένου κύκλου εργασιών (κατά 8,48%) τη χρήση 2024 έναντι της χρήσης 2023 οφείλεται στις ίδιες παραμέτρους που συνέβαλαν στη διαμόρφωση του κύκλου εργασιών της μητρικής.

Τα ενοποιημένα Κέρδη προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA) τη χρήση 2024 διαμορφώθηκαν σε Ευρώ 966,6 εκατ. Τα ενοποιημένα Κέρδη προ Φόρων διαμορφώθηκαν τη χρήση 2024 σε Ευρώ 641,1 εκατ. ενώ τα ενοποιημένα Κέρδη μετά από Φόρους περιορίστηκαν στα Ευρώ 287,3 εκατ. λόγω επιβολής της έκτακτης εισφοράς αλληλεγγύης που ψηφίστηκε με το Νόμο 5122/19.07.2024.

Επενδυτική Δαπάνη

Η συνολική επενδυτική δαπάνη της Εταιρείας τη χρήση 2024 διαμορφώθηκε σε Ευρώ 196 εκατ. Τα μεγαλύτερα ποσά της δαπάνης αφορούσαν:

Ευρώ 70,8 εκατ. στο έργο κατασκευής της νέας μονάδας παραγωγής προπυλενίου.

Ευρώ 29,8 εκατ. στις συνήθεις εργασίες συντήρησης, αναβάθμισης και μετατροπών (revamping) των μονάδων του Διυλιστηρίου (περιλαμβάνεται και ποσό Ευρώ 9,2 εκατ. που αφορά στις εργασίες αποκατάστασης της μονάδας διύλισης αργού μετά το περιστατικό που συνέβη στο Διυλιστήριο στις 17.09.2024).

Ευρώ 28,7 εκατ. σε σειρά έργων μικρότερης κλίμακας (miscellaneous) με σκοπό την ενίσχυση των όρων ασφαλείας και υγιεινής, καθώς επίσης και τη βελτίωση των περιβαλλοντικών όρων του Διυλιστηρίου.

Ευρώ 28,6 εκατ. στο έργο κατασκευής νέας μονάδας συμπαραγωγής ισχύος και θερμότητας υψηλής απόδοσης δυναμικότητας 57 MW.

Ευρώ 14,4 εκατ. σε έργα αναβάθμισης του υφιστάμενου λιμένος του Διυλιστηρίου καθώς επίσης και την κατασκευή νέου προβλήτα σε περιοχή κοντά στο Διυλιστήριο.

Ευρώ 8,5 εκατ. σε περιβαλλοντικά έργα με σκοπό τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος του Διυλιστηρίου, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη ενεργειακή αυτονομία.

Ευρώ 6,9 εκατ. σε έργα για την παραγωγή και μεταφορά εναλλακτικών καυσίμων όπως είναι το υδρογόνο.

Ευρώ 3,5 εκατ. σε έργα κατασκευής νέων δεξαμενών.

Η συνολική επενδυτική δαπάνη της Εταιρείας για τη χρήση 2025 αναμένεται να παραμείνει στα επίπεδα των Ευρώ 200 εκατ. με το μεγαλύτερο μέρος αυτής να αφορά: (α) τις εργασίες αποκατάστασης λειτουργίας της μονάδας διύλισης αργού λόγω του περιστατικού που εκδηλώθηκε στις 17.09.2024, (β) την ολοκλήρωση των εργασιών και το commissioning της νέας μονάδας παραγωγής προπυλενίου και, (γ) το βασικό σχεδιασμό και την παραγγελία εξοπλισμού και υλικών για την κατασκευή της νέας μονάδας Ηλεκτρόλυσης για την παραγωγή Υδρογόνου.

- Διαφήμιση -
spot_img

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

spot_img
spot_img

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ