Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Νέος διαγωνισμός για την επέκταση με μοντέλο ECI

Η διαγωνιστική διαδικασία είναι διμερής

Νέο κεφάλαιο ανοίγεται στην προσπάθεια επέκτασης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», καθώς ο αερολιμένας προκήρυξε διαγωνισμό που θα ακολουθήσει το μοντέλο Early Contractor Involvement (ECI). Στόχος του διαγωνισμού είναι η επιλογή της εταιρείας ή κοινοπραξίας που θα αναλάβει τον ρόλο του συμβούλου για τον σχεδιασμό και τη διαχείριση κατασκευής του μεγαλεπήβολου έργου, το οποίο, με την ολοκλήρωσή του, θα αυξήσει σημαντικά τη δυναμικότητα του αεροδρομίου, επιτρέποντας την εξυπηρέτηση έως και 40 εκατομμυρίων επιβατών ετησίως.

Η διαγωνιστική διαδικασία είναι διμερής. Το πρώτο σκέλος αφορά την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών, ενώ το δεύτερο την εκπόνηση του σχεδιασμού και την υλοποίηση της κατασκευής. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η ανάθεση της σύμβασης για τις συμβουλευτικές υπηρεσίες ECI αναμένεται εντός του προσεχούς Ιουλίου, ενώ η αντίστοιχη σύμβαση για τον σχεδιασμό και την ολοκλήρωση του έργου προγραμματίζεται για τον Ιανουάριο του 2026.

Το έργο επέκτασης προβλέπει σημαντικές παρεμβάσεις στις υφιστάμενες υποδομές του αεροδρομίου. Συγκεκριμένα, σχεδιάζεται η επέκταση του κτιρίου του κύριου αεροσταθμού κατά περίπου 150.000 τ.μ., με στόχο τη δημιουργία πρόσθετων εγκαταστάσεων διαχείρισης επιβατών, νέων πυλών επιβίβασης, περισσότερων θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών, διευρυμένων εμπορικών χώρων και χώρων εστίασης, καθώς και οι απαραίτητες τροποποιήσεις σε άλλες υποδομές.

Επιπλέον, το αναθεωρημένο πρόγραμμα επέκτασης περιλαμβάνει την αναδιαμόρφωση του χώρου ελέγχου στον κύριο αεροσταθμό και του δορυφορικού αεροσταθμού, με σκοπό τη βελτίωση της διαχείρισης των επιβατών και των πτήσεων εκτός της ζώνης Σένγκεν.

Για τη συμμετοχή στον διαγωνισμό, οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να πληρούν αυστηρές οικονομικές και τεχνικές προϋποθέσεις. Οι υποψήφιες εταιρείες ή κοινοπραξίες θα πρέπει να αποδείξουν την οικονομική τους ευρωστία και αξιοπιστία, βάσει των ελεγμένων οικονομικών καταστάσεων των τριών τελευταίων ετών (2021-2023).

Παράλληλα, οι συμμετέχοντες θα πρέπει να διαθέτουν αποδεδειγμένη τεχνική εμπειρία σε κατασκευαστικά έργα αντίστοιχου χαρακτήρα και μεγέθους. Συγκεκριμένα, απαιτείται η εμπειρία στην υλοποίηση τουλάχιστον ενός παρόμοιου έργου προϋπολογισμού τουλάχιστον 500 εκατομμυρίων ευρώ στο εξωτερικό κατά τα τελευταία 15 χρόνια, καθώς και ενός κατασκευαστικού έργου στην Ελλάδα αξίας τουλάχιστον 200 εκατομμυρίων ευρώ εντός των τελευταίων πέντε ετών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η διοίκηση του ΔΑΑ προχώρησε πρόσφατα στην ενοποίηση των δύο αρχικών φάσεων του επενδυτικού σχεδίου για την επέκταση του αεροδρομίου. Με βάση το αναθεωρημένο πλάνο, η ολοκλήρωση του συνολικού προγράμματος επέκτασης, ύψους περίπου 1,28 δισεκατομμυρίων ευρώ, αναμένεται έως το 2032. Μέχρι το 2028 εκτιμάται ότι θα έχει υλοποιηθεί το 50% των επενδύσεων, ενώ το υπόλοιπο 50% θα ολοκληρωθεί έως το 2032. Στόχος του Master Plan του αεροδρομίου είναι η σταδιακή αύξηση της δυναμικότητας του «Ελευθέριος Βενιζέλος» έως και 50 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως.

- Διαφήμιση -
spot_img

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

spot_img
spot_img

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ