Τα Καθαρά Κέρδη του Σαράντη στο α΄ εξάμηνο έφτασαν στα €5,05 εκ. από €6,32 εκ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο και το περιθώριο Καθαρού Κέρδους ανήλθε σε 4,18% από 5,46%, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.
Αναλυτικότερα, τα οικονομικά αποτελέσματα Α’ εξαμήνου 2014 του Ομίλου Σαράντη αντικατοπτρίζουν την επιτυχή υλοποίηση της στρατηγικής του Ομίλου, αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.
Ο αποτελεσματικός σχεδιασμός ενεργειών υποστήριξης και προώθησης του προϊοντικού χαρτοφυλακίου του Ομίλου, ωφέλησε τις συνολικές πωλήσεις που σημείωσαν αύξηση κατά 4,34% συγκριτικά με το περυσινό Α’ εξάμηνο, διαμορφούμενες στα € 120,79 εκ.
Οι ξένες χώρες, που αντιπροσωπεύουν το 60% του συνόλου των πωλήσεων του Ομίλου και αποτελούν βασικό μοχλό ανάπτυξης πωλήσεων, παρουσίασαν αύξηση κατά 6,25%, που αντιστοιχεί σε άνοδο κατά 7,55% σε τοπικό νόμισμα.
Επιπρόσθετα, ιδιαίτερης σημασίας είναι το γεγονός ότι η Ελλάδα, παρά το αδύναμο ξεκίνημα του έτους, σημείωσε άνοδο πωλήσεων κατά 1,58%, αντιστρέφοντας, την αρνητική τάση που διέγραφαν οι πωλήσεις.
Αναφορικά με το μικτό κέρδος, ευνοϊκότερες συμφωνίες προμήθειας υλών και υπηρεσιών καθώς και ενέργειες που στοχεύουν σε χαμηλότερο κόστος παραγωγής, οδήγησαν σε περαιτέρω βελτίωση του περιθωρίου μικτού κέρδους του Ομίλου σε 49,92% κατά το Α’ εξάμηνο του 2014 από 49,58% το αντίστοιχο περυσινό εξάμηνο.
Η εφαρμογή ισχυρών προγραμμάτων μάρκετινγκ πίσω από την τοποθέτηση νέων προϊόντων και καινοτομιών στις βασικές προϊοντικές κατηγορίες του Ομίλου συνεχίστηκε έντονα, σύμφωνα με τον ετήσιο προγραμματισμό του Ομίλου, και κατά το Β’ τρίμηνο του 2014, με απώτερο σκοπό την αύξηση των μεριδίων αγοράς και την βιώσιμη ανάπτυξη του Ομίλου.
Παρότι οι πρωτοβουλίες αυτές επιβαρύνουν προσωρινά τα περιθώρια κέρδους, τα αναμενόμενα οφέλη είναι ήδη ορατά σε επίπεδο πωλήσεων, γεγονός που δικαιώνει την επένδυση του Ομίλου.
Παρόλα αυτά, καθώς το 70% του ετήσιου προϋπολογισμού σχετικών μαρκετινγκ δαπανών κατανεμήθηκε μέσα στο Α’ εξάμηνο του 2014, η ένταση των υποστηρικτικών ενεργειών θα αποκλιμακωθεί κατά την διάρκεια του Β’ εξαμήνου του 2014, επιφέροντας σημαντική βελτίωση στα περιθώρια κέρδους κατά το Γ’ και Δ’ τρίμηνο του 2014.
Την ίδια στιγμή, η διοίκηση παραμένει συγκεντρωμένη στην λειτουργική μόχλευση και τον έλεγχο του κόστους λοιπών λειτουργικών και μη λειτουργικών εξόδων με στόχο την περαιτέρω βελτίωση των λειτουργικών περιθωρίων και της κερδοφορίας.
Συγκεκριμένα:
Τα Κέρδη Προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα €8,68 εκ. από €9,02εκ., και το περιθώριο EBIΤDA διαμορφώθηκε στα 7,19% από 7,79% το Α’ εξάμηνο του 2013.
Τα Κέρδη Προ Φόρων και Τόκων (ΕΒΙΤ) ανήλθαν σε €6,94 εκ. από €7,15 εκ., και το περιθώριο ΕΒΙΤ διαμορφώθηκε σε 5,75% από 6,18% το αντίστοιχο περυσινό εξάμηνο.
Τα Κέρδη Προ Φόρων (ΕΒΤ) διαμορφώθηκαν στα €7,14 εκ. από €8,29 εκ. και το περιθώριο EBT ανήλθε σε 5,91% από 7,16% το Α’ εξάμηνο του 2013.
Τα Καθαρά Κέρδη έφτασαν στα €5,05 εκ. από €6,32 εκ. και το περιθώριο Καθαρού Κέρδους ανήλθε σε 4,18% από 5,46% την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Σημειώνεται ότι τα Καθαρά Κέρδη του Ομίλου επιβαρύνονται με επιπλέον αναβαλλόμενο φόρο ύψους περίπου 0,75 εκ. ευρώ λόγω της πρόσφατης εξαγοράς της Τσεχικής εταιρείας καλλυντικών σημάτων ASTRID TM.
Παρά το δύσκολο οικονομικό και επιχειρηματικό περιβάλλον, ο Όμιλος Σαράντη επιδεικνύει ισχυρή οικονομική θέση που του επιτρέπει να αυτοχρηματοδοτεί τις δραστηριότητές και τα επενδυτικά του πλάνα και να δημιουργεί πρόσθετη αξία στους μετόχους του.
‘Εχοντας καταβάλει προσωρινό μέρισμα για τη χρήση 2013, τον Ιανουάριο του 2014 ύψους € 9,7 εκ. και μετά την εξαγορά της Τσεχικής εταιρείας καλλυντικών σημάτων ASTRID TM. ύψους €6,5 εκ., ο Όμιλος διατηρεί καθαρό δανεισμό στα €3,39 εκ. (0,15 x EBITDA).
Η στρατηγική του Ομίλου επικεντρώνεται σε προϊοντικές καινοτομίες στις βασικές κατηγορίες του Ομίλου, στην ανανέωση και τον εμπλουτισμό του προϊοντικού χαρτοφυλακίου, στην αύξηση των μεριδίων αγοράς, στην βελτίωση της αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας των προϊόντων μέσω συνεργειών και μείωσης κόστους στην παραγωγή, στην εξεύρεση εξαγορών αναγνωρισμένων προϊόντων ομοιογενούς χαρακτήρα ικανών να επιφέρουν υψηλές αποδόσεις.
Κοιτώντας προς το μέλλον, καθώς προχωράμε προς το Β’ εξάμηνο του 2014, αναμένουμε να διατηρήσουμε την δυναμική πορεία σε επίπεδο πωλήσεων, ενώ αντίστοιχα να βελτιώσουμε τα περιθώρια κερδοφορίας καθώς τα έξοδα υποστήριξης και διαφήμισης θα βαίνουν μειούμενα, γεγονός που θα μας τοποθετήσει σε καλή πορεία προς την επίτευξη των στόχων για το 2014.