Ο «χάρτης» στην αγορά των φορητών συσκευών δείχνει να αλλάζει στην Ελλάδα. Τα tablets κερδίζουν έδαφος έναντι των smartphones, ωστόσο, οι τζίροι των τηλεφώνων παραμένουν μεγάλοι και η είσοδος νέων «παικτών» «εκτοξεύει» τον ανταγωνισμό στα ύψη.
Μια ενδιαφέρουσα παράμετρο αποτελεί η άνοδος των μεριδίων αγοράς των παραδοσιακών αλυσίδων πώλησης προϊόντων τεχνολογίας, «απέναντι» στις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας, Cosmote, Vodafone και Wind.
Σε αυτήν την περίπτωση, την «μερίδα του λέοντος» κατέχουν οι Κωτσόβολος της Βρετανικής Dixons, το Πλαίσιο του Γεράρδου, τα Public του Πάνου Γερμανού και τα Media Markt του γερμανικού ομίλου. Το «στοίχημα» της «επόμενης ημέρας» για τους «3» της κινητής (που έλεγχαν το 90% των πωλήσεων την προηγούμενη 10ετία) είναι να αντέξουν στις πιέσεις που δέχονται, αλλά και για την Κωτσόβολος να αξιοποιήσει την τεχνογνωσία την οποία αποκτά η μητρική Dixons, μετά από την εξαγορά της μεγαλύτερης αλυσίδας προϊόντων κινητής τηλεφωνίας στην Βρετανία, της Carphone Warehouse.
Οι «αλυσίδες» προϊόντων τεχνολογίας, ήδη, αύξησαν το ποσοστό τους στο 25% και οδεύουν για το 32% στο τέλος του 2014, πλησιάζοντας πλέον επικίνδυνα στο «50%-50%», με «όπλο» τους το γεγονός ότι καταναλωτές κάνουν «στροφή» στις προτιμήσεις τους λόγω και των μειώσεων στις επιδοτήσεις συσκευών από τους «παίκτες» της κινητής.
Το 2013 οι πωλήσεις κινητών τηλεφώνων (παρά την πτώση του 15%) έφθασαν τα 2,8 εκατ. «κομμάτια», στην Ελλάδα, με τζίρο 414 εκατ. ευρώ – τα 360 εκατ. ευρώ εκ των οποίων αφορούσαν τα smartphones!