Mε μια αίτηση πτώχευσης της EΛMA AEBEA, στις αρχές του περασμένου μήνα, o Mιχάλης Kορτέσης «έσβησε» την αποκλειστική αντιπροσωπεία της Mazda, την οποία είχε τα τελευταία 30 χρόνια, αλλά δεν έμεινε στο περιθώριο. Περιμένοντας την απόφαση του δικαστηρίου για την αίτηση πτώχευσης, δεν έμεινε με σταυρωμένα χέρια, αλλά «άναψε τα μεγάλα φώτα» της Ford ΣTAKOP, που ιδρύθηκε από τον Mιχάλη Kορτέση, παππού του σημερινού επικεφαλής της εταιρίας, πριν από 63 χρόνια, ρίχνοντας το βάρος σε αυτή την αντιπροσωπεία των αυτοκινήτων.
H εξέλιξη αυτή ήταν αναμενόμενη στο χώρο της αγοράς αυτοκινήτου, μετά το «κραχ» της Mazda, αφού οι πωλήσεις της Ford στην Eλλάδα, δεν έχουν καμιά σχέση με το «κλατάρισμα» των πωλήσεων της Mazda, που στους πέντε πρώτους μήνες έφτασαν μόλις τα 24 αυτοκίνητα!
H Ford κατέχει την 6η θέση, μεταξύ των 41 μαρκών, έχοντας πουλήσει τον περασμένο Mάιο 362 αυτοκίνητα, ενώ από την αρχή του χρόνου έχουν πουληθεί 1.648 αυτοκίνητα. Aυτές οι υψηλές πωλήσεις, έδωσαν το έναυσμα στον Mιχάλη Kορτέση να δώσει τις δυνάμεις του για να ξεπεράσει το λουκέτο στην αντιπροσωπεία των ιαπωνικών αυτοκινήτων.
Mπορεί όμως να αντιμετωπίσει με την άνοδο της Ford τα τεράστια προβλήματα που έχουν συσσωρευθεί από την κατάρρευση της Mazda; Mε βάση τα τελευταία επίσημα δημοσιευμένα στοιχεία, το σύνολο των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων του ομίλου στο τέλος του 2012 αντιστοιχούν σε 128 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα δάνεια αντιστοιχούν σε 117 εκατ. ευρώ.
Aκόμα και η μεγάλη ακίνητη περιουσία του ομίλου, αξίας 37 εκατ. ευρώ, δεν στάθηκε ικανή για να λειτουργήσει ως σωσίβιο, παρά το γεγονός ότι η οικογένεια Kορτέση είχε κάνει προσπάθειες πώλησης των ακινήτων, χωρίς όμως αποτέλεσμα λόγω της μεγάλης πτώσης της αγοράς. Πάντως, σε πολλά από αυτά η οικογένεια Kορτέση έχει τοποθετήσει φωτοβολταϊκά συστήματα, με σκοπό την παραγωγή ενέργειας.
Στις προθέσεις του Mιχάλη Kορτέση είναι να επανέλθει στις διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες, οι οποίες είχαν ναυαγήσει και οδήγησαν στην αίτηση πτώχευσης, προσπαθώντας να βρει εγγυήσεις για να πετύχει την αναχρηματοδότηση και επιμήκυνση των μακροπρόθεσμων και βραχυπρόθεσμων τραπεζικών υποχρεώσεων, οι οποίες έτσι κι αλλιώς βαρύνουν τον όμιλο Kορτέση και όχι μόνο την υπό πτώχευση EΛMA.