Μετά από 8 μήνες γραφειοκρατικών καθυστερήσεων, (από τα τέλη Δεκεμβρίου) αλλά κυρίως ανεπιτυχών προσπαθειών των ανταγωνιστών να της κλείσουν το δρόμο, η ΜΕΤΚΑ μπαίνει και «επίσημα» στο μέχρι πρότινος «κλειστό κλαμπ» των αναδόχων μεγάλων σιδηροδρομικών projects.
Μέσα στις επόμενες μέρες – το πιθανότερο μέχρι το τέλος του μήνα- υπογράφεται η σύμβαση με την ΕΡΓΟΣΕ για το έργο Κιάτο-Ροδοδάφνη, με την εταιρία να «φουλάρει» καθώς πλέον τα χρονικά περιθώρια είναι ασφυκτικά.
Κι αυτό γιατί προκειμένου να μη χαθούν κοινοτικά κονδύλια (συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και εθνικούς πόρους) θα πρέπει να ολοκληρωθεί σε διάστημα 24 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης.
Πρόκειται για ένα από τα πλέον σημαντικά και σύνθετα projects, ύψους 273 εκατ. ευρώ, χωρίς ΦΠΑ και αναθεώρηση (περιλαμβάνεται ποσοστό 9% για απρόβλεπτες δαπάνες και για απολογιστικές εργασίες) όπου το συμβατικό τίμημα μετά την ολοκλήρωση της δημοπρασίας διαμορφώθηκε σε 227 εκατ. (χωρίς ΦΠΑ). Είναι έργο-«σκούπα» που αφορά την ολοκλήρωση παλαιότερων διαλυμένων εργολαβιών, αλλά και «γέφυρα» (από το προηγούμενο ΕΣΠΑ στο νέο) και καλύπτει όλη την τεχνική γκάμα (εργασίες υποδομής, επιδομής, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων σηράγγων).
Η στρατηγική σημασία του φαίνεται από το γεγονός ότι χωρίς αυτό δεν μπορεί να λειτουργήσει το σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο της Β. Πελοποννήσου, ακόμη κι όταν ολοκληρωθούν τα τμήματα Διακοπτό-Ροδοδάφνη και Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος.
Έτσι, για τον Ευάγγελο και για τον Γιάννη Μυτιληναίο ήταν το ιδανικό «κλειδί» που, μετά την επαναδραστηριοποίηση της ΜΕΤΚΑ και στο εγχώριο μέτωπο, (παράλληλα με τη μοναδική διεθνή καριέρα που καταγράφει ανήκοντας πλέον στην «αφρόκρεμα» των EPC Contractrors), τη βάζει στο «χρυσοφόρο» πεδίο του εκσυγχρονισμού του ελληνικού σιδηρόδρομου.
Το δυναμικό μπάσιμο σηματοδοτήθηκε αφενός με την επικράτηση της εταιρίας στη μάχη των εκπτώσεων. Η «πλειοδοσία» της ΜΕΤΚΑ με 17,24% άφησε πολύ πίσω το «κουαρτέτο» ΑΚΤΩΡ–ΤΕΡΝΑ–J&Ρ Άβαξ–ΙΝΤΡΑΚΑΤ, (8,5%), το οποίο με διάφορες παραλλαγές μέχρι τώρα «μονοπωλούσε» σχεδόν τα μεγάλα σιδηροδρομικά projects, αλλά και την ARCHIRODON (9,5%). Αφετέρου επιστρατεύτηκαν ισχυροί σύμμαχοι, όπως η γαλλική Thales και η εμπειρότατη Ξανθάκης. Η αντίδραση των «τεσσάρων», με την προσφυγή στο ΣτΕ, ήταν αναμενόμενη, αλλά χωρίς αποτέλεσμα, αφού τον περασμένο Ιούνιο απορρίφθηκε, ανοίγοντας το δρόμο για την οριστικοποίηση του deal.
Το επιτελείο της ΜΕΤΚΑ επικεντρώνει τώρα κατ αρχήν στη μάχη με το χρόνο, καταστρώνοντας ταυτόχρονα τα επόμενα σχέδια που προβλέπουν αντίστοιχα «χτυπήματα».