Απογειώνεται με e-shop και φρενάρει την χονδρική ηλεκτρικών ειδών
Φρένο στην αιμορραγία από την χονδρική ηλεκτρικών ειδών βάζει ο όμιλος Φουρλής ο οποίος αποσύρεται οριστικά από τη δραστηριότητα χονδρικής διανομής ηλεκτρικών ειδών, η οποία επί δεκαετίες υπήρξε το βασικό του αντικείμενο.
Την θέση του παίρνει η εταιρεία IDEAL -του ομίλου Δαυίδ- η οποία αναλαμβάνει την διανομή και εμπορία των προϊόντων Liebherr, Gorenje / Körting, Brandt, ΜΑΒΕ και απορροφητήρες Fourlis.
Σημειώνεται ότι ο κλάδος χονδρικής ηλεκτρικών του ομίλου αποδυναμώθηκε από άποψη κύκλου εργασιών, όταν η διοίκηση της Φουρλής αποφάσισε το 2010 να διακόψει τη συνεργασία της με την κορεατική Samsung.
Η κίνηση αυτή είχε χαρακτηριστεί στρατηγικής σημασίας καθώς ναι μεν περιόρισε τη χονδρεμπορική λειτουργία του ομίλου, αλλά απελευθέρωσε ταμειακές ροές που κατευθύνθηκαν σε πιο αποδοτικές δραστηριότητες. Έκτοτε ο κλάδος χονδρικής περιορίστηκε σε κύκλο εργασιών επίπεδου 20-25 εκατ. ευρώ, ενώ παρήγαγε σταθερά ζημίες, οι οποίες το 2013 διαμορφώθηκαν σε 2,2 εκατ. ευρώ (από 2,9 εκατ. το 2012).
Την ίδια ώρα η IDEAL καλείται να κερδίσει ένα μεγάλο στοίχημα το οποίο δεν είναι άλλο από το να γυρίσει σε κερδοφορία τον κλάδο που αναλαμβάνει, με τις πιθανότητες να γέρνουν προς την πλευρά του καθώς αποκτά τη συγκεκριμένη δραστηριότητα στο χαμηλότερο σημείο της οικονομικής δραστηριότητας στην Ελλάδα και ζητούμενο αποτελεί η αύξηση των πωλήσεων τα επόμενα χρόνια, πράγμα ιδιαίτερα πιθανό δεδομένου ότι αναμένεται επιστροφή της ελληνικής οικονομίας σε ρυθμούς ανάπτυξης.
Το ηλεκτρονικό κατάστημα
Η στροφή του ομίλου Φουρλή έγινε εμφανής και από την επικέντρωσή του στο ΙΚΕΑ και στην Intersport όπου επένδυσε αρκετά τα τελευταία χρόνια.
Σε αυτό το πλαίσιο κινείται και η νέα του επένδυση. Σε μία προσπάθεια να ισχυροποιήσει την παρουσία του στην ελληνική Αγορά, ο όμιλος Φουρλής εγκαινίασε το ηλεκτρονικό κατάστημα της γνωστής αλυσίδας ΙΚΕΑ, διεκδικώντας με αυτό τον τρόπο αύξηση της διείσδυσης του στην αγορά οικιακού εξοπλισμού.
Ο νέος δίαυλος αγορών πρόκειται να λειτουργήσει συμληρωματικά στο φυσικό δίκτυο καταστημάτων ΙΚΕΑ αλλά και των pick up points που έχουν δημιουργηθεί, συνθέτοντας ένα πολυκαναλικό μοντέλο λιανικής.
Η νέα δυνατότητα on line αγορών αναμένεται να μειώσει το μεταφορικό κόστος που επιβαρύνει σήμερα το μέσο πελάτη της ΙΚΕΑ, καθώς ο όγκος των αποστολών θα αυξηθεί και τα κόμιστρα θα υποχωρήσουν. Ταυτόχρονα, θα δώσει τη δυνατότητα αγορών και σε καταναλωτές που βρίσκονται σε περιοχές χωρίς πρόσβαση στο concept IKEA.