Θα κληρώσει αυτή τη φορά για το mall του Πειραιά;

O νέος διαγωνισμός μέσα στο μήνα και οι ισχυρές συμμαχίες – 5 χρόνια «φαγούρα» για το φιλέτο των 60 εκατ.

 

- Διαφήμιση -

Ο κύβος ερρίφθη για το εμπορικό κέντρο του Πειραιά, ένα project – «φιλέτο» προϋπολογισμού 60 εκατ. ευρώ, που έχει περάσει από σαράντα κύματα, μέχρι να φτάσει η οριστική ώρα του διαγωνισμού, η προκήρυξη του οποίου έχει οριστεί από την ΓΑΙΑΟΣΕ να γίνει μέχρι το τέλος του μηνός.

 

Γι’ αυτό και οι ισχυρές συμμαχίες, οι οποίες έχουν συσταθεί, βρίσκονται με το όπλο παρά πόδα, για την διεκδίκηση του μεγάλου project, την διαχείριση του οποίου θα έχει ο ανάδοχος για διάστημα 30 ετών με δυνατότητα ανανέωσης.

 

Οι όμιλοι των κατασκευών και του real estate, που αποτελούν τις τρεις κοινοπραξίες, έχουν δώσει τα χέρια εδώ και πολλά χρόνια και παραμένουν αμετακίνητοι όσον αφορά και τις συμμαχίες που συνήψαν αλλά και το ενδιαφέρον τους για το Mall του Πειραιά.

 

Στην πρώτη γραμμή βρίσκονται, η κοινοπραξία της Ελλάκτωρ του ομίλου Μπόμπολα με την Lamda Development του ομίλου Λάτση, η Τεχνική Ολυμπιακή του Κων/νου Στέγγου με τον πολυεθνικό όμιλο real estate Plaza Centers, και η Ακροπόλ Χαραγκιώνης με την Ιντρακάτ του Σωκράτη Κόκκαλη και την κατασκευαστική Γαντζούλας.

 

Το μεγάλο έργο του εμπορικού κέντρου στον σταθμό του ΟΣΕ στον Πειραιά, των 60 εκατ. ευρώ, που θα κατασκευαστεί σε οικόπεδο 15 στρεμμάτων, αφορά στην ανάπτυξη χώρων έκτασης 37.000 τετραγωνικών μέτρων, στους οποίους, μεταξύ άλλων, θα περιλαμβάνονται εμπορικές χρήσεις, χώροι στάθμευσης, αναψυχής, καταστημάτων εστίασης, κινηματογράφων, συνεδριακών χώρων κ.ά. θα εκτείνεται δε σε τέσσερις ή πέντε ορόφους, πάνω από την αποβάθρα. Αυτός είναι ο τελικός σχεδιασμός του project, ώστε να επιδειχθεί έντονο και πραγματικό επενδυτικό ενδιαφέρον.

 

Πέντε χρόνια αναβολές

 

Το έργο είχε προκηρυχθεί για πρώτη φορά το 2009 και τότε είχαν δώσει το παρών οι προαναφερόμενες ισχυρές κοινοπραξίες. Το ενδιαφέρον όμως των επιχειρηματιών που συγκροτούν τις συμμαχίες ατόνησε και δεν κατέθεσαν δεσμευτικές προσφορές.

 

Αιτία ήταν οι επιτρεπόμενες χρήσεις, καθώς είχε προκριθεί η δημιουργία κτιρίου γραφείων, επιλογή όχι ιδιαίτερα ελκυστική για τους ενδιαφερόμενους επενδυτές.

 

Το σχέδιο που είχε εκπονηθεί τότε, στο ισόγειο θα λειτουργούσε ο καινούργιος κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός του ΟΣΕ στον Πειραιά, με προαστιακά και υπεραστικά δρομολόγια και θα συμπεριελάμβανε χώρους γραφείων, εμπορικά καταστήματα, εστιατόρια, κέντρα διασκέδασης και αναψυχής και χώρους στάθμευσης.

 

Ο κύριος όγκος όμως του έργου, που θα αναπτυσσόταν σε έξι ορόφους, αφορούσε σε γραφεία, γι’ αυτό και υπήρξε η αντίδραση των υποψηφίων επενδυτών.

 

Η εξέλιξη αυτή ανησύχησε την ηγεσία της ΓΑΙΑΟΣΕ, που κατέφυγε στην κυβέρνηση, ζητώντας να κατοχυρώνεται η ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ και να ορίζει τις χρήσεις γης, ώστε να μπορούν να αναπτυχθούν κτίρια με εμπορική χρήση, κάτι που δεν προβλεπόταν.

 

Έτσι η ΓΑΙΑΟΣΕ αποφάσισε την προκήρυξη του διαγωνισμού τον περασμένο Απρίλιο, χωρίς όμως αποτέλεσμα, καθώς το αρχικό σχέδιο δεν είχε αλλάξει σημαντικά.

 

Ακολούθησαν βελτιώσεις και αποφασίστηκε να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός τον περασμένο μήνα, αλλά και πάλι αναβλήθηκε.

 

Αιτία ήταν η απαίτηση της ΓΑΙΑΟΣΕ να συμμετάσχει στο εταιρικό σχήμα της αναδόχου κοινοπραξίας, με ένα ποσοστό. Το ύψος του ποσοστού είναι αυτό που χωρίζει τις δύο πλευρές και επί αυτού γίνονται ακόμα διαπραγματεύσεις.

 

Μία άλλη αιτία των συνεχών αναβολών των προκηρύξεων διαγωνισμών για το εμπορικό κέντρο στον Πειραιά, ήταν οι έντονες αντιδράσεις από την πλευρά του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά.

 

Από την πρώτη στιγμή που αποφασίστηκε η δημιουργία του εμπορικού κέντρου στον σταθμό του ΟΣΕ, στελέχη του Εμπορικού Συλλόγου αλλά και καταστηματάρχες, προχώρησαν σε εκδηλώσεις διαμαρτυρίας και με διαδηλώσεις αλλά και με διαβήματα προς την κυβέρνηση, υποστηρίζοντας πως η δημιουργία του Mall στον ΟΣΕ θα επιφέρει μαρασμό στα καταστήματα του Πειραιά.

 

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά, δεν πρόκειται να καταθέσει τα όπλα κατά της δημιουργίας του Mall στον ΟΣΕ και λέγεται πως θα φθάσουν ως τα υψηλότερα κυβερνητικά στρώματα για να διαφυλάξουν την βιωσιμότητα των καταστημάτων τους, που απειλείται άμεσα από το εμπορικό κέντρο στον σταθμό του ΟΣΕ.

 

Πάντως η ΓΑΙΑΟΣΕ έχει ήδη προχωρήσει σε όλες τις διαδικασίες και είναι έτοιμη μέχρι το τέλος του μήνα να προκηρύξει τον διαγωνισμό.

 

Θετικές εκτιμήσεις για αυξημένη επισκεψιμότητα – Tα 3 μεγάλα ατού του project


Η διατήρηση του ενδιαφέροντος και η απόφαση των ισχυρών επιχειρηματικών συμμαχιών να διεκδικήσουν τον πολυχώρο εμπορικών και ψυχαγωγικών χρήσεων που σχεδιάζει να δημιουργήσει η ΓΑΙΑΟΣΕ, οφείλεται στα μεγάλα πλεονεκτήματα που έχει το εμπορικό κέντρο και στις προδιαγραφές για μεγάλη επισκεψιμότητα στο μέλλον, που θα σημάνουν την επιτυχία της προσπάθειας.

 

Η ιδιαίτερα προνομιακή τοποθεσία στην οποία βρίσκεται, είναι ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα του ακινήτου του ΟΣΕ στον Πειραιά.

 

Κι αυτό γιατί γειτνιάζει με το λιμάνι και με τον τερματικό σταθμό Πειραιώς του ΗΣΑΠ, ενώ μεσολαβούν η ακτή Καλλιμασιώτη προς το λιμάνι και η οδός Κόνωνος προς τον σταθμό.

 

Οι άλλες δύο πλευρές του ακινήτου που ορίζουν το οικοδομικό τετράγωνο, συνορεύουν με τις οδούς Αγίου Διονυσίου και Φωκίωνος, οι οποίες παρουσιάζουν έντονη κίνηση, σχεδόν όλη τη μέρα, τόσο από περαστικούς, όσο και από πελάτες.

 

Ένα άλλο στοιχείο που ευνοεί την επένδυση, είναι ότι στην περιοχή του Πειραιά δεν υπάρχουν πολυχώροι διασκέδασης, όπως σε άλλες περιοχές της Αττικής, ακόμα και στο κέντρο της Αθήνας, γι’ αυτό και μεταξύ των απαιτήσεων των υποψηφίων επενδυτών ήταν να συμπεριληφθεί στο τελικό σχέδιο και η ανάπτυξη πολυχώρων διασκέδασης.

 

Τέλος, ιδιαίτερα ευνοϊκό στοιχείο για τον ανάδοχο του έργου είναι ότι τα επόμενα χρόνια θα δημιουργηθεί στο σημείο και σταθμός του μετρό, κάτι που αναμένεται να αυξήσει ακόμα περισσότερο την επισκεψιμότητα του εμπορικού κέντρου του Πειραιά.

 

Δεν είναι άλλωστε τυχαίο, ότι ένα μεγάλο μέρος της αυξημένης επισκεψιμότητας που έχουν τα εμπορικά κέντρα, το Mall στο Μαρούσι και το Athens Metro Mall στον Άγιο Δημήτριο, οφείλονται στους σταθμούς του μετρό σε Νερατζιώτισσα και Άγιο Δημήτριο.

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ