Συρρίκνωση ζημιών και αύξηση πωλήσεων εμφάνισε ο όμιλος Σφακιανάκης κατά το πρώτο εξάμηνο του 2014, με το πλάνο αναδιοργάνωσης που υλοποιήθηκε τα τελευταία χρόνια να οδηγεί σε περαιτέρω μείωση των λειτουργικών εξόδων του Ομίλου κατά 14,4% παρά την συνεχή αύξηση των εργασιών.
Αναλυτικά, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, οι συνολικές πωλήσεις του Ομίλου το 1ο 6μηνο του 2014 ανήλθαν σε € 108,3 εκατ. σημειώνοντας αύξηση 26,8% σε σχέση το 2013 ενώ οι πωλήσεις της Εταιρείας βελτιώθηκαν εξίσου θεαματικά κατά 28,7% φτάνοντας τα € 87,9 εκατ.
Το μικτό κέρδος ανήλθε σε € 24,3 εκατ. για τον Όμιλο και σε € 8,9 εκατ. για την Εταιρεία, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 18,7% και κατά 40,6% αντίστοιχα.
Ο Όμιλος επανήλθε σε λειτουργική κερδοφορία με το αποτέλεσμα EBITDA να διαμορφώνεται σε € 6,3 εκατ. έναντι ζημιάς € 0,5 εκατ. την περσινή περίοδο. Το λειτουργικό αποτέλεσμα για την Εταιρεία βελτιώθηκε κατά 68,0% κλείνοντας στα € -1,1 εκατ. από € -3,6 το 2013.
Οι ζημιές μετά φόρων το 1ο 6μηνο του 2014 μειώθηκαν στα € 10,4 εκατ. για τον Όμιλο έναντι € 19,5 εκατ. το 2013 (-46,6%) και σε € 8,7 εκατ. για την Εταιρεία έναντι € 14,5 εκατ. (-40,1%).
Σημειώνεται πως ο συνολικός τραπεζικός δανεισμός του Ομίλου μειώθηκε κατά € 1,7 εκατ. σε σχέση με την 30.06.2013 φτάνοντας τα 292,6 εκατ.
Παράλληλα, η αγορά του αυτοκινήτου το 1ο 6μηνο του 2014 με 37.469 ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων παρουσιάζει άνοδο 23,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, συμβαδίζοντας με την θετική εξέλιξη των μακροοικονομικών μεγεθών της χώρας.
Η απόδοση των σημαντικότερων δραστηριοτήτων του Ομίλου το 1ο 6μηνο είναι αισθητά βελτιωμένη:
– Η SUZUKI πραγματοποίησε το καλύτερο 6μηνο των τελευταίων 4 ετών με 2.056 ταξινομήσεις αυτοκινήτων. Το μερίδιο αγοράς έφτασε το 5,5% (από 4,2% το 2013) το οποίο κατατάσσει τη SUZUKI 6η μεταξύ των εισαγωγέων αυτοκινήτων.
– Ο κλάδος λιανικής συνεχίζει την εντυπωσιακή πορεία κατακτώντας μερίδιο αγοράς στα επιβατικά αυτοκίνητα 12,1% (από 11,1% το 2013). Από το 2ο εξάμηνο αναμένεται να αρχίσουν να συνεισφέρουν και τα νέα brands Nissan και Skoda.
– H Executive Lease (μίσθωση αυτοκινήτων) επιτυγχάνει αύξηση εσόδων κατά 8,7%. Οι πωλήσεις του κλάδου Long Term Rental (LTR) αυξάνονται κατά 5,2% μετά από μια παρατεταμένη περίοδο κάμψης. Ο κλάδος Rent-A-Car (RAC) – αξιοποιώντας τη δυναμική του τουρισμού αλλά και το νέο brand της Enterprise – έχει αυξημένα έσοδα κατά 11,4% με προοπτική βελτίωσης το επόμενο 4μηνο.
– H Ergotrak (βαρέα οχήματα, μηχανήματα και βιομηχανικά είδη) σημειώνει αύξηση εσόδων 80%, χάρη στη βελτιωμένη απόδοση όλων των κλάδων και την επιτυχή υλοποίηση σημαντικών διαγωνισμών.