Τις προτάσεις της για την δημιουργία υδατοδρομίου στη Σύρο παρουσίασε την Τετάρτη 27 Αυγούστου 2014 στην επιτροπή διαβούλευσης η εταιρεία «Ελληνικά Υδατοδρόμια», κατόπιν πρόσκλησης του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, το κλιμάκιο αποτελούμενο από τον πρόεδρο της εταιρείας κο Γκόβα Α.,τον υπεύθυνο Υδατοδρομίων κο Ροντογιάννη Π. και τον πιλότο υδροπλάνων κο Καραγκούνη Γ. παρουσίασε διεξοδικά τις χωροταξικές δυνατότητες που καθιστούν εφικτή την δημιουργία υδατοδρομίου τόσο στο λιμάνι της Ερμούπολης όσο και στον όρμο του Φοίνικα.
Στη συζήτηση, που διήρκησε περισσότερο από τρείς ώρες, η εταιρεία παρουσίασε επίσης αναλυτικά στοιχεία (σε επίπεδο οικονομικό, λειτουργικό, κοινωνικό) που αποδεικνύουν ότι ο συμφερότερος τρόπος για το «Δ. Λ. Τ. Σύρου» είναι να αποκτήσει την Άδεια του Υδατοδρομίου στην ιδιοκτησία του, επιλέγοντας ταυτόχρονα τον καταλληλότερο ανάδοχο για τη λειτουργία του υδατοδρομίου. Τα πλεονεκτήματα που συγκεντρώνει το συγκεκριμένο μοντέλο υδατοδρομίου εξασφαλίζουν την διαχρονικότητα ισχύος της Άδειας αλλά και τα μέγιστα δυνατά οικονομικά οφέλη για το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σύρου.
Η «Ελληνικά Υδατοδρόμια» ακολουθώντας το παραπάνω μοντέλο αδειοδότησης, μετά την ψήφιση του νόμου 4146/13, έχει αναλάβει την αδειοδότηση των κάτωθι υδατοδρομίων:
1) Κέρκυρας (ιδιοκτησίας του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας)
2) Παξών (ιδιοκτησίας του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας)
3) Ερείκουσας (ιδιοκτησίας του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας)
4) Οθωνών (ιδιοκτησίας του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας)
5) Πάτρας (ιδιοκτησίας του Οργανισμού Λιμένος Πάτρας)
6) Ρεθύμνου (ιδιοκτησίας του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ρεθύμνου)
7) Λαυρίου (ιδιοκτησίας του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου)
8) Ηρακλείου (ιδιοκτησίας του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου)
9) Λίμνης Βεγορίτιδας (ιδιοκτησίας Δήμου Αμυνταίου)
10) Ραφήνας (ιδιοκτησίας του Οργανισμού Λιμένος Ραφήνας)
11) Χερσονήσου (ιδιοκτησίας του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Χερσονήσου Κρήτης)
12) Σίφνου (ιδιοκτησίας του Δημοτικού Λιμενικού Σίφνου)