Κατά 33% βελτιώθηκαν οι ζημιές του ομίλου της Νίκας για το πρώτο εξάμηνο του 2014, με τον κύκλο εργασιών να ενισχύεται κατά 3,4%.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, αύξηση παρουσίασε ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών κατά 3,4% και ανήλθε στο πρώτο εξάμηνο του 2014 σε €29,01 εκατ. έναντι €28,06 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Παράλληλα, αύξηση σημείωσε το μικτό κέρδος του Ομίλου κατά 3,9%, που διαμορφώθηκε σε €9,54 εκατ. έναντι €9,19 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2013, ενώ το περιθώριο μικτού κέρδους διαμορφώθηκε σε 32,9% επί του ενοποιημένου κύκλου εργασιών έναντι 32,7% το 2013.
Σημαντική βελτίωση κατά 116% παρουσίασε το ενοποιημένο EBITDA, που διαμορφώθηκε το πρώτο εξάμηνο του 2014 σε κέρδη €0,17 εκατ. έναντι ζημιών €1,07εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2013.
Το ενοποιημένο EBIT σημείωσε βελτίωση κατά 49%, και ανήλθε σε ζημιές €1,37 εκατ. έναντι ζημιών €2,68 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2013, ενώ τα ενοποιημένα EBT διαμορφώθηκαν σε ζημιές €3,73 εκατ. έναντι ζημιών €5,06 εκατ. πέρυσι, σημειώνοντας βελτίωση κατά 26%.
Τέλος το ενοποιημένο ΕΑΤ ανήλθε στο πρώτο εξάμηνο του 2014 σε ζημιές €3,93 εκατ. έναντι ζημιών €5,71 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι σημειώνοντας βελτίωση κατά 31%, ενώ τα ενοποιημένα αποτελέσματα μετά φόρων και δικαιωμάτων μειοψηφίας διαμορφώθηκαν σε ζημίες €3,76 εκατ. έναντι ζημιών €5,61 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2013, σημειώνοντας βελτίωση κατά 33%.
Μητρική Εταιρεία:
Αύξηση κατά 5% σημείωσε ο κύκλος εργασιών της Π.Γ. ΝΙΚΑΣ ΑΒΕΕ στο πρώτο εξάμηνο του 2014 και ανήλθε σε €26,68 εκατ. έναντι €25,41 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, παρά το έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον που επικρατεί στην κατηγορία των Αλλαντικών, η οποία χαρακτηρίζεται από συνεχείς έντονες προωθητικές ενέργειες.
Κατά το Α΄ εξάμηνο του 2014 οι πωλήσεις των branded προϊόντων ΝΙΚΑΣ σημείωσαν ανάπτυξη 12,4% έναντι του αντίστοιχου εξαμήνου 2013 σε μια στάσιμη αγορά, ενώ το συνολικό μερίδιο αγοράς της Εταιρείας βελτιώθηκε κατά 3,2 μονάδες από τον Ιούνιο του 2013 (NIELSEN YTD Ιούνιος 2014).
Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στην εξαιρετική αποδοχή που έχουν λάβει από το καταναλωτικό κοινό τα νέα και καινοτόμα προϊόντα της Εταιρείας, όπως η σειρά ΝΙΚΑΣ FUEGO, η γαλοπούλα εκτροφής Αμερικάνικης Γεωργικής Σχολής και η Πάριζα – Παριζάκι φούρνου.
Αύξηση κατά 8,2% σημείωσαν και τα μικτά κέρδη τα οποία ανήλθαν σε €8,74 εκατ. έναντι €8,08 εκατ. στο πρώτο εξάμηνο του 2013, με το περιθώριο μικτού κέρδους να ανέρχεται σε 32,8% επί του κύκλου εργασιών έναντι 31,8% την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Σημαντική βελτίωση παρουσίασαν και τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA), που ανήλθαν στο πρώτο εξάμηνο του 2014 σε ζημίες €0,68 εκατ. έναντι ζημιών €4,70 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2013, σημειώνοντας βελτίωση κατά 85%. Η Εταιρεία στην εν λόγω περίοδο προέβει σε πρόβλεψη απομείωσης παλαιών απαιτήσεων από θυγατρικές ύψους ευρώ €0,86 εκατ. λόγω ύπαρξης ενδείξεων για μη ασφαλή εισπραξιμότητα. Αν εξαιρέσουμε την εν λόγω έκτακτη επιβαρύνοντας τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώνονται για την Εταιρεία σε κέρδη ευρώ €0,18 εκατ.
Στη διαμόρφωση του αποτελέσματος συνέβαλε και η αξιοσημείωτη μείωση των εξόδων Διάθεσης και Διοίκησης, έναντι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου.
Επίσης βελτιώθηκαν σημαντικά και τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων (EBIT), που διαμορφώθηκαν σε ζημιές €1,81 εκατ. έναντι ζημιών €5,86 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2013, σημειώνοντας βελτίωση κατά 69%.
Τέλος, και τα αποτελέσματα προ φόρων (EBT) βελτιώθηκαν αντίστοιχα, και ανήλθαν στο πρώτο εξάμηνο του 2014 σε ζημιές €4,2 εκατ. έναντι ζημιών €7,9 εκατ. το 2013, σημειώνοντας βελτίωση κατά 47%, ενώ τα αποτελέσματα μετά φόρων (ΕΑΤ) διαμορφώθηκαν σε ζημιές €4,1 εκατ. έναντι ζημιών €7,6 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2013, σημειώνοντας βελτίωση κατά 46%.
Τα αποτελέσματα του Α΄ εξαμήνου 2014 απεικονίζουν τη στρατηγική της Εταιρείας Π.Γ.ΝΙΚΑΣ ΑΒΕΕ, η οποία στοχεύει:
– Στη συνεχή βελτίωση των προϊόντων με έμφαση στην καινοτομία και την ποιότητα, προσφέροντας στον καταναλωτή προϊόντα υψηλής ποιότητας και διατροφικής αξίας που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες
– Στην απλοποίηση των δομών με στόχο την αποδοτικότερη και αποτελεσματικότερη λειτουργία της Εταιρείας
– Στην περαιτέρω ενίσχυση της σχέσης εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές μας και βελτίωση των μεριδίων αγοράς
– Στην αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των διαθεσίμων πόρων της Εταιρείας.
Επιτήρηση
Το Δ.Σ. του Χ.Α. στη συνεδρίασή του της 04/04/2012 αποφάσισε σύμφωνα με το άρθρο 3.1.2.4 παρ. β του Κανονισμού του Χ.Α. να μεταφερθούν οι μετοχές της Εταιρείας στην κατηγορία της Επιτήρησης από την συνεδρίαση της 10/04/2012.
Για την αντιμετώπιση των αιτίων που είχαν ως επακόλουθο την υπαγωγή των μετοχών της Εταιρείας στην κατηγορία της Επιτήρησης, η Εταιρεία, στο πλαίσιο της διοικητικής της αναδιάρθρωσης και στη βάση της νέας διοικητικής της ομάδας, από τα μέσα της προηγούμενης χρήσης, έχει επαναπροσδιορίσει τη στρατηγική της, με στόχο την επαναφορά του Ομίλου στην κερδοφορία.
Οι βασικοί πυλώνες του στρατηγικού σχεδιασμού συνίστανται στην εξυγίανση της εμπορικής πολιτικής, στη συνεχή βελτίωση των προϊόντων με έμφαση στην καινοτομία και την ποιότητα, προσφέροντας στον καταναλωτή προϊόντα υψηλής ποιότητας και διατροφικής αξίας που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες, στην απλοποίηση των δομών με στόχο την αποδοτικότερη και αποτελεσματικότερη λειτουργία της Εταιρείας, στην περαιτέρω ενίσχυση της σχέσης εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές μας και βελτίωση των μεριδίων αγοράς και στην αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των διαθεσίμων πόρων της Εταιρείας.
Η Διοίκηση της εταιρείας είναι σταθερά προσηλωμένη στην υλοποίηση του στρατηγικού σχεδιασμού της, αξιολογώντας κάθε φορά τα συνεχώς μεταβαλλόμενα δεδομένα της οικονομικής επικαιρότητας έτσι ώστε να επαναπροσδιορίζει τις ενέργειες της όποτε αυτό κρίνεται απαραίτητο.