Ο Θ. Βασιλάκης «έκλεψε» τον γενικό διευθυντή της Teoren και τον τοποθέτησε στην Τεχνοκάρ
Η ανάκαμψη της αγοράς αυτοκινήτου στην Ελλάδα, προκαλεί από κινητικότητα μέχρι… πόλεμο στις μεγαλύτερες αντιπροσωπείες της χώρας.
Σε αυτό το πλαίσιο, η κίνηση του Θ. Βασιλάκη να «κλέψει» τον μέχρι πρότινος γενικό διευθυντή της Teoren Motors (Renault- Dacia) από τον «παντοκράτορα» της ελληνικής αγοράς, Β. Θεοχαράκη, Γιάννη Ιακωβίδη, για να τον τοποθετήσει στην ίδια θέση της Τεχνοκάρ (Seat), μπορεί να ερμηνευθεί και ως “casus belli”.
Όχι (μόνο) γιατί είναι μια… ευθεία κίνηση αμφισβήτησης στον ισχυρότερο Έλληνα εισαγωγέα αυτοκινήτων, αλλά και επειδή σηματοδοτεί την προσπάθεια Βασιλάκη σε μια «ρελάνς» έναντι του κυριότερου ανταγωνιστή του, που δεν είναι άλλος από τον Όμιλο Θεοχαράκη.
Άλλωστε, ο ίδιος ο Θ. Βασιλάκης, είπε, παρουσιάζοντας τον κ. Ιακωβίδη ότι «με τον πλούτο της εμπειρίας και τις γνώσεις του, θα συμβάλλει στην υλοποίηση των στρατηγικών μας επιδιώξεων», ενώ ο νέος γενικός διευθυντής της Τεχνοκάρ αρκέστηκε στο να διατρανώσει την επιθυμία του ότι «σύντομα, με τη συνεργασία όλων των συναδέλφων μου και των αντιπροσώπων της εταιρείας μας, θα φθάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα».
Ποιες είναι λοιπόν οι στρατηγικές επιδιώξεις του Ομίλου Βασιλάκη;
Είναι σαφές πως ο διακαής πόθος του επιχειρηματία που ακόμα χωλαίνει για την απώλεια της Saab, είναι να «χτυπήσει» τη Renault.
Η γαλλική αυτοβιομηχανία, στις πωλήσεις (βάσει των στοιχείων εξαμήνου του ΣΕΑΑ) παραμένει ακλόνητη μπροστά από τη Seat και, ακόμα και τη «ναυαρχίδα» του Ομίλου Βασιλάκη, τη Volvo, με την ψαλίδα να μην δείχνει να κλείνει.
Ούτως ή άλλως, ο προβληματισμός του Θ. Βασιλάκη για την πορεία της Seat στην ελληνική αγορά είναι δεδομένος. Αυτό, γιατί η ισπανική φίρμα, κάνει δυναμικό «μπάσιμο» στην παγκόσμια αγορά (αύξησε κατά 9,9% το μερίδιό της, φτάνοντας τις 200.000 ταξινομήσεις) όμως στην Ελλάδα διατηρεί το μάλλον ισχνό μερίδιο του 3,3%.
Επίδοση όχι ικανοποιητική, αν αντιπαραβάλλει κανείς τις πωλήσεις της Seat εν Ελλάδι με την φρενήρη πορεία που παρουσιάζει η έτερη «φθηνή» φίρμα του VW Group, Skoda (σταθερά στη δεκάδα, έφτασε μέχρι και στην πρώτη θέση σε επίπεδο μήνα, έναντι της 16ης θέσης της Seat). Και βέβαια, από την άλλη, με την «κλοπή» του Γιάννη Ιακωβίδη, ο Θ. Βασιλάκης έχει στο πίσω μέρος του μυαλού του ότι θα επαναλάβει τη «συνταγή» της ολικής επαναφοράς της Renault στην Ελλάδα, αυτή τη φορά με τη Seat.
Η «παραδοσιακή» αντιπρόσωπος της Renault, Mava (Μανιατόπουλος), τα «έσπασε» με το Παρίσι για λόγους τιμολογιακής φύσεως, ενώ οι πωλήσεις κατρακυλούσαν. Οργισμένοι οι Γάλλοι για το γεγονός ότι η φίρμα που ήταν νούμερο ένα στην Ευρώπη (με το Clio) στην Ελλάδα έφτασε να κατέχει μέχρι και… 1,6% της αγοράς, ανέλαβαν αυτοπροσώπως την αντιπροσωπεία με την PGA Ελλάς. Όμως δεν κατάφεραν και πολλά και, έτσι, αναγκάστηκαν να… επιστρέψουν στη Γαλλία, αφού πρώτα είχαν φροντίσει να αναθέσουν την αποκλειστική αντιπροσώπευση στον “Mr Nissan”.
Αυτό ήταν: Εφεξής, η Renault θα άρχιζε να πουλάει σαν τρελή στην Ελλάδα. Όμως, ποια «μυστικά» του Β. Θεοχαράκη θα μπορεί να μεταφέρει στον Όμιλο Βασιλάκη ο κ. Ιακωβίδης;
Όπως και να χει, ο Θ. Βασιλάκης φέρεται βαθύτατα προβληματισμένος από την πορεία των πωλήσεων των αυτοκινητοβιομηχανιών που αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα, όχι μόνο απέναντι στις βιομηχανίες που έχουν αυτόνομη παρουσία (πχ Fiat, BMW) αλλά και απέναντι στα «μεγάλα ονόματα» των λεγόμενων «αυτοκινητάδων» όπως, εκτός του Θεοχαράκη, τους Συγγελίδη (Citroen), Σφακιανάκη (Suzuki), Δάβαρη (Hyundai) κ.α.