Μετά από ένα κύκλο υψηλών επενδύσεων στον τομέα της παραγωγής αλλά και της προώθησης των προιόντων σε Ελλάδα και εξωτερικό, η εταιρία φυσικών καλλυντικών Apivita έκλεισε τη χρήση του 2013 με σημαντική αύξηση πωλήσεων, μεριδίων αλλά και εξαγωγών.
Μετά από την ολοκλήρωση της νέας σύγχρονής βιομηχανικής μονάδας της και τη δημιουργία ενός flagship store στο κέντρο της Αθήνας, η εταιρία επικεντρώνεται στη διεθνή της επέκταση, με στόχο την ανάπτυξη της σε 20 αγορές την προσεχή πενταετία έναντι 15 αγορών όπου ως σήμερα δραστηριοποιείται (Κύπρο, Ισπανία, Ιαπωνία, Χονγκ Κονγκ, Σιγκαπούρη, Αυστραλία, Αμερική, Ουκρανία, Ρουμανία, Βουλγαρία κ.ά.)
Μέσα στο 2014 η διεθνής παρουσία της Apivita ενισχύθηκε στην Ασία με την ίδρυση της θυγατρικής εταιρίας Apivita Japan, ενώ από την αρχή του έτους, έχει εγκαινιάσει δύο νέα καταστήματα (σε Κυότο και Φουκουόκα), φτάνοντας συνολικά τα 10 σημεία πώλησης στη χώρα.
Το 2013, ο κύκλος εργασιών του ομίλου διαμορφώθηκε στα 32,8 εκατ.ευρώ από 29,4 εκατ.ευρώ περίπου το 2012 αποτυπώνοντας τόσο την αύξηση πωλήσεων της φίρμας εγχωρίως όσο και την αναπτυσσόμενη διείσδυση της στις αγορές του εξωτερικού.
Ωστόσο αυτή ακριβώς η χρηματοδότηση της ανάπτυξης επηρέασε τη μικτή κερδοφορία της εταιρίας η οποία επιβαρύνθηκε από αυξημένο κόστος λειτουργίας διάθεσης (14 εκατ.ευρώ από 11,224 εκατ.ευρώ το 2012). Επίσης το χρηματοοικονομικό κόστος εμφανίζεται αυξημένο κατά 350 χιλ.ευρώ περίπου με αποτέλεσμα τα κέρδη εκμεταλλεύσεως να διαμορφωθούν στο τέλος του 2013 στα 800 χιλ.ευρώ περίπου από 1,7 εκατ.ευρώ περίπου.
Τέλος τα προ φόρων κέρδη διαμορφώθηκαν στις 447 χιλ.ευρώ από 412 χιλ.ευρώ το 2012, εμφανίζοντας οριακή βελτίωση.
Σε επίπεδο υποχρεώσεων αν και ο όμιλος διατήρησε το μακροπρόθεσμο δανεισμό του σχετικά σταθερό (14,2 εκατ.ευρώ από 13,8 εκατ.ευρώ το 2012), ο βραχυπρόθεσμος δανεισμός αυξήθηκε σημαντικά στα 13,4 εκατ.ευρώ από 9,5 εκατ.ευρώ το 2012). Επίσης μειωμένες εμφανίζονται οι λειτουργικές ταμειακές ροές στις 380 χιλ.ευρώ έναντι 2,2 εκατ.ευρώ στο τέλος του 2012.
Σήμερα το 31% του κύκλου εργασιών της αφορά σε διεθνείς πωλήσεις, ενώ με βάση το πενταετές πλάνο ανάπτυξης της το ποσοστό αυτό θα αυξάνει.
Σύμφωνα με τον CEO της εταιρίας κ. Κουτσιανά, η έλλειψη χρηματοδότησης εμποδίζει την γρήγορη ανάπτυξη της εταιρίας, ωστόσο το πλάνο της προσεχούς πενταετίας βασίζεται σε πόρους από την παραγωγή της ίδιας της εταιρίας.