Η Green Cola, γνήσιο τέκνο της εποχής της κρίσης, είναι έτοιμη να «εκστρατεύσει» στο εξωτερικό.
Ήδη η βιομηχανία αναψυκτικών, που έχει καταφέρει να κάνει αισθητή την παρουσία της στην εγχώρια αγορά αναψυκτικών κερδίζοντας ορατό μερίδιο στην κατηγορία των αναψυκτικών τύπου cola, έχει υπογράψει συμφωνία με την Κυπριακή ΚΕΑΝ.
Παράλληλα, στα σκαριά είναι ακόμη τρεις συμφωνίες σε αντίστοιχες χώρες, μεταξύ αυτών και στη Σαουδική Αραβία.
Η Green Cola επεκτείνεται στο εξωτερικό με την ίδια συνταγή που ακολουθούν οι πολυεθνικοί παίκτες του κλάδου εδώ και δεκαετίες. Επί της ουσίας παραχωρεί τα δικαιώματα χρήσης των brands της και θα προμηθεύει τους συνεργάτες της με την πρώτη ύλη, οι οποίοι με τη σειρά τους θα το παράγουν και θα το διαθέτουν στις τοπικές Αγορές.
Στην περίπτωση της Κύπρου η συνεργασία γίνεται με έναν ισχυρό τοπικό παίκτη, την ΚΕΑΝ που μετρά πάνω από 60 χρόνια στην Αγορά και διαθέτει ένα σημαντικό χαρτοφυλάκιο προϊόντων το οποίο περιλαμβάνει μεταξύ των άλλων χυμούς, αναψυκτικά, παγωμένο καφέ και παγωμένο τσάι, squashes και cordials, tonic water, σόδα κ.ά.
Βέβαια το ερώτημα που ανακύπτει είναι αν η Κυπριακή αγορά, εν προκειμένω, η οποία σήμερα ελέγχεται από τις Pepsico και Coca Cola, θα μπορέσει να «σηκώσει» έναν ακόμη παίκτη. Σύμφωνα με τον Μάριο Kασσάπη, Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΚΕΑΝ, «η Green Cola θα μπορούσε να επαναλάβει την επιτυχία της Ελλάδας και στην Κύπρο».
Η αισιοδοξία του κ. Μ. Κασσάπη ενισχύεται περαιτέρω και από το γεγονός ότι τον τελευταίο χρόνο η αγορά αναψυκτικών στη Μεγαλόνησο και δη η αγορά αναψυκτικών τύπου Cola βρίσκεται σε φάση αναδιάταξης. Οι παράλληλες εισαγωγές έχουν πιέσει τα μερίδια των υπαρχόντων παικτών αναγκάζοντας τον major player, την Pepsico, να διακόψει την παραγωγή της στην Κύπρο. Αυτό έχει στοιχίσει στον πολυεθνικό κολοσσό μερίδια και τζίρο.
Εκτός όμως από το μερίδιο που μπορεί να κερδίσει ένας νέος παίκτης σε μια Αγορά που αναδιατάσσεται ο Μ. Κασσάπης πιστεύει στο προϊόν της GCC και εκτιμά ότι θα έχει την ίδια αποδοχή -αν όχι μεγαλύτερη- από την Ελλάδα.
Κρίσιμος παράγοντας πάντως για να πετύχει κάποιος στην αγορά είναι και το δίκτυο διανομής πάνω στο οποίο θα «πέσει» το προϊόν.
Ήδη η ΚΕΑΝ «σερβίρει» 5.000 σημεία πώλησης σε συνεργασία με την εταιρεία Φώτος Φωτιάδης PPD. Ο στόχος που έχει βάλει η ΚΕΑΝ είναι η Green Cola να κερδίσει μερίδιο 10% σε βάθος πενταετίας και πρόσθετο τζίρο 2 εκατ. ευρώ για τη φετινή χρονιά.
Εκτός από την Κύπρο, όπου η παραγωγή των προϊόντων της Green Cola θα ξεκινήσει το αργότερο μέχρι το τέλος Φθινοπώρου, η ομάδα της ελληνικής εταιρείας αναψυκτικών βρίσκεται σε προχωρημένες επαφές με Γερμανική εταιρεία η οποία ενδιαφέρεται να παράγει τα προϊόντα της Green Cola στη Σαουδική Αραβία.
Οι συζητήσεις έχουν ξεκινήσει από την περασμένη Άνοιξη ενώ έχει γίνει και πλήρες «σκανάρισμα» της Αγοράς το οποίο περιλαμβάνει από την κατά κεφαλήν κατανάλωση και το μέγεθος της αγοράς μέχρι την τοποθέτηση του προϊόντος στα ράφια και τις προωθητικές ενέργειες που πρέπει να γίνουν.
Εντός των ελληνικών τειχών, παραμονές Δεκαπενταύγουστου η ΕΠΑΠ υπέγραψε συμφωνία με την ΕΑΣΑ ΡΕΑ , με βάση την οποία η ΕΑΣΑ ΡΕΑ γίνεται εμφιαλωτής της ΕΠΑΠ που είναι διαχειριστής της Green Cola.
Η συμφωνία, με αρχική διάρκεια έως το 2020, προβλέπει τη συνεργασία στον τομέα των αναψυκτικών, με σκοπό την από κοινού παραγωγή και ανάπτυξη νέων προϊόντων, τόσο για την Ελλάδα όσο και για το εξωτερικό. Στόχος είναι να διπλασιάσει την παραγωγική της δυναμικότητα. Έτσι εκτός από τη μονάδα που διαθέτει στην Ορεστιάδα, θα παράγει τα προϊόντα της (Green Cola, GR8 κ.ά.) και στο εργοστάσιο Εσπερίδες της Ε.Α.Σ. Αργολίδας, καλύπτοντας την αυξημένη ζήτηση.
Σημειώνεται ότι στη Θεσσαλονίκη η Green Cola έχει σκαρφαλώσει στην 3η θέση, στην κατηγορία των αναψυκτικών τύπου Cola, με μερίδιο πάνω από 4% από μόλις 0,1% πέρυσι, ενώ στο σύνολο της χώρας το μερίδιό της μέσα σε ένα έτος έχει επταπλασιαστεί αν και παραμένει σε χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό ακόμη.
Πορεία η οποία, σύμφωνα με τον Περικλή Βενιέρη, οφείλεται στο γεγονός ότι η Green Cola κατάφερε να προσεγγίσει καταναλωτές οι οποίοι δεν έπιναν αναψυκτικά.
Σύμφωνα με τον ίδιο, ακόμη και σε μια αγορά, όπως αυτή των αναψυκτικών η οποία πιέζεται, υπάρχει πάντα χώρος για νέα προϊόντα που απαντούν στις απαιτήσεις των καταναλωτών.