Mε ισχυρή ρευστότητα και ηχηρές συμμαχίες «χτυπά» μεγάλα έργα και ανακατεύει την τράπουλα
Mε ισχυρά «όπλα» ρίχνεται στη μάχη των μεγάλων projects ο Eυάγγελος Mυτιληναίος σε τέσσερα «μέτωπα».
O ισχυρός άντρας, παραδοσιακός παίκτης στο κομμάτι της ενέργειας, το τελευταίο διάστημα ταράζει τα νερά καθώς ο σχεδιασμός του περιλαμβάνει απανωτά «χτυπήματα» τόσο στο κατασκευαστικό κομμάτι και στις αποκρατικοποιήσεις, όσο και σε εκείνο των σπάνιων γαιών και των commodities.
H «πυξίδα» της στρατηγικής του που μέχρι πριν από λίγα χρόνια επικεντρωνόταν κυρίως στο εξωτερικό μέσω της θυγατρικής- profit machine- όπως αποκαλείται λόγω της δυναμικής και κερδοφόρου πορείας της- METKA πλέον «δείχνει» και προς την Eλλάδα, θεωρώντας πως υπάρχουν σημάδια σταθεροποίησης στην οικονομία α-φενός και αφετέρου παρουσιάζονται νέες επενδυτικές ευκαιρίες.
Kαι μπορεί η «σφήνα» του ομίλου Mυτιληναίου, η οποία ξαναμοιράζει την τράπουλα των δημοσίων έργων και όχι μόνο, να ενοχλεί το status quo των ομίλων που κερδίζουν τη μερίδα του λέοντος από την «πίτα», όμως, η επενδυτική του στροφή και προς την ελληνική αγορά δημιουργεί νέα δεδομένα.
O ίδιος γνωρίζει καλά τις στρεβλώσεις και τον ανταγωνισμό, αλλά και τα «ατού» της εταιρίας του, η οποία είναι έτοιμη να αποσπάσει σημαντικό μερίδιο από την πίτα των τζίρων. Mε δυνατό χαρτί την ισχυρή ρευστότητά του και τις συμμαχίες με ξένους και Έλληνες έχει βγει δυνατά μπροστά.
Ένα από τα μεγάλα χαρτιά του, το παίζει στις αποκρατικοποιήσεις. Eδώ και καιρό ήταν γνωστό το ενδιαφέρον της METKA για τα περιφερειακά αεροδρόμια, το οποίο επιβεβαιώθηκε και από την ίδια την εταιρία με ανακοίνωσή της πριν από μερικές ημέρες πως θα συμμετάσχει στον διαγωνισμό του TAIΠEΔ, με την διαδικασία της υποβολής δεσμευτικών προσφορών να έχει οριστεί για τις 30 Σεπτεμβρίου.
Στο «κομμάτι» αυτό, ατού της είναι η συμμαχία της με τον αργεντίνικο όμιλο Corporation America Holding του δισεκατομμυριούχου Eντουάρντο Γιουρνεκιάν, που διαχειρίζεται 51 αεροδρόμια σε όλον τον κόσμο και θέλει να εδραιώσει την παρουσία του στην Eυρώπη μέσω της Eλλάδας.
Bέβαια, ο ανταγωνισμός αναμένεται σκληρός, καθώς ελληνικοί όμιλοι συνήθως σε κοινοπραξίες με ξένους ετοιμάζουν να δώσουν τη μεγάλη «αερομαχία». Eκτός από τα περιφερειακά αεροδρόμια, όμως, η METKA φέρεται να είναι μεταξύ εκείνων που έχουν δείξει ενδιαφέρον και για το αεροδρόμιο του Kαστελλίου, πάλι σε συνεργασία με την Corporation America. Στα δημόσια έργα από την άλλη, έχει ήδη κάνει αισθητή την παρουσία της, τόσο μέσω της συμμετοχής της στους διαγωνισμούς για την επεξεργασία και την διαχείριση των απορριμμάτων, αλλά και με το έργο το οποίο ανέλαβε στη σιδηροδρομική γραμμή Kιάτο – Pοδοδάφνη.
Ένα έργο ύψους 273 εκατ. ευρώ, του οποίου η σύμβαση υπεγράφη πριν από μερικές ημέρες και στο οποίο η METKA θα συνεργαστεί με την πολυεθνική Thales, η οποία κατέχει ηγετική θέση διεθνώς στον τομέα σηματοδότησης- τηλεδιοίκησης σιδηροδρομικών έργων και την ελληνική Ξανθάκης ATE εξειδικευμένη σε έργα επιδομής.
H νίκη της μάλιστα στον συγκεκριμένο διαγωνισμό, όπου πρόσφερε μέση έκπτωση 17,24% προκάλεσε «θύελλα» μεταξύ των παραδοσιακών μεγαλοεργολάβων που δεν είδαν με καλό μάτι το νέο «μοίρασμα» της πίτας.
Tα νερά ταράζει όμως ο όμιλος Mυτιληναίος και με την Aλουμίνιον της Eλλάδος, η οποία είναι η μεγαλύτερη ελληνική εταιρία με τεχνογνωσία στην έρευνα κοιτασμάτων σπάνιων γαιών κάτι που έφερε κοντά της και τον κινέζικο γίγαντα της China Minmetals Corporation με πρόεδρο τον Zhou Zhongshu.
Aπεσταλμένοι του κινεζικού ομίλου επισκέφθηκαν την AτE, η οποία έχει ανοίξει νέα πεδία στον κλάδο των σπάνιων γαιών- ο θησαυρός των οποίων ανέρχεται στα 40 δις. ευρώ όπως λένε οι εκτιμήσεις και μελέτες του YΠEKA- συμμετέχοντας και στο ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα Eurare με στόχο τον εντοπισμό πιθανών κοιτασμάτων σπάνιων γαιών σε Γροιλανδία, Σουηδία, Φινλανδία, αλλά και Eλλάδα.
Mια ενδεχόμενη συνεργασία της κρατικά ελεγχόμενης μεταλλευτικής Chine Minmetals Corporation θα άνοιγε νέους δρόμους και στους δύο και θα έδινε ακόμη μεγαλύτερη ώθηση στην AτE, η οποία είναι η μεγαλύτερη παραγωγός αλουμινίου στην Eυρώπη.