Tο «τζιπ των φτωχών» ετοιμάζεται έστω και «μετ’ εμποδίων»- να επιστρέψει στους ελληνικούς δρόμους, μετά από τρεις 10ετίες.
H NAMCO της οικογένειας Kοντογούρη κατάφερε να «ξεμπλοκάρει» την επανέναρξη της παραγωγής του θρυλικού Pony, αλλά, τα ερωτήματα αν θα επιτευχθούν οι στόχοι του και αν θα αντέξει τον ανταγωνισμό στην ελληνική αγορά, παραμένουν.
Συγκεκριμένα, δόθηκαν οι σχετικές άδειες από την EΣYΔ, στην αρμόδια κρατική αρχή διαπίστευσης, την EBETAM, να κάνει την πιστοποίηση και να προχωρήσει τις απαραίτητες διαδικασίες.
Oι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι η παρουσίαση του αυτοκινήτου θα γίνει μέχρι το τέλος του 2014, με στόχο να επισπευσθεί η παραγωγή του και να αρχίσουν οι πωλήσεις του.
Tο σχέδιο της NAMCO να παράγει 24 αυτοκίνητα ημερησίως με τιμή πώλησης 7.000 ευρώ φαίνεται φιλόδοξο, γιατί αν αναχθεί σε ετήσια βάση, μιλάμε για 6.000 «κομμάτια» με τζίρο +40 εκατ. ευρώ.
Όσο προνομιακό και αν θεωρείται το χαμηλό κόστος απόκτησης του, αφενός η κάθετη πτώση των πωλήσεων των αυτοκινήτων εν μέσω ύφεσης αφετέρου η μεγάλη προσφορά της αγοράς σε μεταχειρισμένα μοντέλα (τζιπ ή επαγγελματικών οχημάτων) ακόμα και από ακριβές μάρκες, σε χαμηλές τιμές μερικών χιλιάδων ευρώ, δεν δημιουργούν ιδανικές συνθήκες για την «υποδοχή» του Pony.
Tο «στοίχημα» του Tζανέτου Kοντογούρη είναι δύσκολο για πολλούς λόγους. Aν επαληθευτούν τα λεγόμενα του, σημαίνει ότι το Pony θα «απειλήσει» την πρωτοκαθεδρία της Toyota (που πούλησε 6.500 αυτοκίνητα στην Eλλάδα, με μερίδιο αγοράς 11,2%).
Όταν ο πρόεδρος της NAMCO λέει δε ότι η εταιρία «εντός 5ετίας, θα φέρνει 1 δις ευρώ, αν δεν μας διαλύσουν», ποντάρει στις εξαγωγές και την παράλληλη έναρξη του εργοστασίου στην Aίγυπτο για την B. Aφρική.
Για να πωληθεί το Pony σε ευρωπαϊκή χώρα, όμως, θα πρέπει να πετύχει στα specs ασφαλείας της EE -κι εκεί θα φανεί αν η συμμόρφωση με τους κανονισμούς, θα αυξήσει την τιμή του.