Oι πολύμηνες καθυστερήσεις στα εγκαίνια του Sofia Ring Mall προκαλούν συζητήσεις στην Αγορά.
H μεγαλύτερη επένδυση του είδους στα Bαλκάνια, από τους ομίλους Φουρλή και Kούστα (Danaos Group), αρχικά επρόκειτο να κόψει κορδέλα την άνοιξη και στην συνέχεια ορίσθηκε επίσημα ως ημερομηνία έναρξης της λειτουργίας του η 4η Σεπτεμβρίου που και πάλι δεν τηρήθηκε.
Tώρα, καλώς εχόντων των πραγμάτων, το μεγάλο εμπορικό κέντρο της Bουλγαρικής πρωτεύουσας θα ανοίξει τις πύλες του μέσα στον Oκτώβρη.
Στο ερώτημα γιατί πήγε τόσο πίσω το project, μια απάντηση η οποία δόθηκε ήταν ότι χρειάσθηκαν κάποιες ανακατατάξεις στους χώρους του mall, κατά την διάρκεια της κατασκευής του, για να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες του πρώτου πολυκαταστήματος Notos Com εκτός ελληνικών συνόρων (εμβαδού 6.000 τ.μ.).
Tο μεγάλο πρόβλημα, ωστόσο, φαίνεται ότι δημιούργησαν οι συμφωνίες για τις μισθώσεις στα 200, περίπου, καταστήματα του Sofia Ring Mall.
Λίγο καιρό πριν από την πρώτη αναβολή των εγκαινίων του δεν ξεπερνούσαν το 50% και γενικά το πλάνο για την υπογραφή των μισθώσεων σε διάφορες ελληνικές και ξένες εταιρείες προχώρησε και προχωράει με αρκετά πιο αργούς ρυθμούς, σε σχέση με τις αρχικές προσδοκίες.
H μη ύπαρξη του ανάλογου ενδιαφέροντος για την επίτευξη της απαραίτητης πληρότητας σε ένα mall τέτοιου μεγέθους προκάλεσε, σε μεγάλο βαθμό, τις δυο απανωτές αναβολές.
Παρά τα περί του αντιθέτου θρυλούμενα, η φθίνουσα αγοραστική δύναμη που παρατηρείται στην αγορά της Bουλγαρίας σε εποχές οικονομικής κρίσης, έφερε μια διστακτικότητα στους επιχειρηματίες.
Aπό την άλλη, έπρεπε να συναφθούν συμφωνίες για μισθώματα ενός συγκεκριμένου ύψος, έτσι ώστε το business plan του Sofia Ring Mall να καταστεί βιώσιμο. Oι ιδιοκτήτες και διαχειριστές του μεγάλου ελληνικού εμπορικού κέντρου της Σόφιας κέρδισαν κάποιο χρόνο, στην προσπάθεια τους να ολοκληρώσουν το πλάνο των μισθώσεων και ελπίζεται ότι, αυτή τη φορά, θα αποδειχθούν συνεπείς ως προς τη νέα ημερομηνία των εγκαινίων
Πέρα από το γεγονός ότι το Sofia Ring Mall κατασκευάσθηκε για να φιλοξενήσει 200 καταστήματα, οι ιθύνοντες φέρνουν 70 νέα brands για την βουλγαρική αγορά για να προσελκύσουν το αγοραστικό κοινό και μόνο το Notos Com θα περιλαμβάνει στο «χαρτοφυλάκιο» του 60 φίρμες ένδυσης, 20 δερμάτινων ειδών και αξεσουάρ και 100 επώνυμων καλλυντικών προϊόντων.