Ν’ αναλάβει τη διεξαγωγή των νυχτερινών δρομολογίων, που κατάργησε ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), και μάλιστα με το ίδιο κόμιστρο, ενδιαφέρεται το γραφείο γενικού τουρισμού “Crazy Holidays”, το οποίο ήδη κατέθεσε σχετικό αίτημα αδειοδότησης στο υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων.
Όπως δήλωσε ο πρόεδρος της “Crazy Holidays”, Μιχάλης Πεζίκογλου, παρότι ο ΟΑΣΘ διατηρεί το μονοπώλιο των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης έως και δύο χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας του Μετρό (σ.σ. η οποία αναμένεται -με βάση τις τελευταίες επίσημες ανακοινώσεις- το 2018), από τη στιγμή που ο Οργανισμός δεν επιθυμεί να εκτελεί τα νυχτερινά δρομολόγια, δημιουργείται ούτως ή άλλως ένα κενό σε βάρος της πόλης και του επιβατικού κοινού.
«Ο ΟΑΣΘ έχει πράγματι το μονοπώλιο μέχρι το 2020 περίπου. Από τη στιγμή όμως που δεν θα πραγματοποιούνται από τον ΟΑΣΘ αυτά τα δρομολόγια, γιατί να μην τα αναλάβουμε εμείς; Τα νυχτερινά δρομολόγια που καταργούνται είναι πολλά και μερικά -σε περιοχές για παράδειγμα όπου υπάρχει τουριστική κίνηση- είναι απολύτως απαραίτητα», σημείωσε.
Πρόσθεσε ότι αν με την έγκριση και του ΟΑΣΘ (σ.σ. η σύμβαση δεν μπορεί να τροποποιηθεί μονομερώς, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του ΟΑΣΘ) η “Crazy Holidays” λάβει από το υπουργείο το πράσινο φως για να αναλάβει τα νυχτερινά δρομολόγια, έστω ορισμένα από αυτά που καταργούνται, η εταιρεία θα κάνει το καλύτερο δυνατόν για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.
«Πολλά από αυτά τα δρομολόγια εξυπηρετούνται σήμερα με δύο γραμμές. Για παράδειγμα, υπάρχουν δρομολόγια από τον σταθμό των τρένων μέχρι τα ΙΚΕΑ στην Πυλαία και από εκεί οι επιβάτες αλλάζουν λεωφορεία για να φτάσουν στα χωριά της ανατολικής Θεσσαλονίκης. Εμείς όλο αυτό εκτιμώ ότι μπορούμε να το κάνουμε με ένα λεωφορείο και με το ίδιο κόμιστρο με τον ΟΑΣΘ», σημείωσε ο κ.Πεζίκογλου, σύμφωνα με τον οποίο τα δρομολόγια αυτά θεωρούνται βιώσιμα για τα δεδομένα της “Crazy Holidays”.
Πάντως, το θέμα της κατάργησης νυχτερινών δρομολογίων φαίνεται πως δεν έχει ακόμη λήξει οριστικά για τη διοίκηση του ΟΑΣΘ. Όπως δήλωσε ο πρόεδρος του Οργανισμού, Χρήστος Στεφανίδης, στην προχτεσινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, μέσα στις επόμενες μέρες θα καταθέσει πρόταση για παράτασή τους. Ο ίδιος επισήμανε πως το κόστος των νυχτερινών δρομολογίων, πλην της γραμμής του 78Ν για το αεροδρόμιο “Μακεδονία”, ανέρχεται σε 2,6 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι σε σχετική ανακοίνωσή του στις αρχές Σεπτεμβρίου, ο ΟΑΣΘ διευκρίνιζε ότι με την εφαρμογή του χειμερινού προγράμματος δρομολογίων θα κυκλοφορούσαν καθημερινά 520 λεωφορεία έναντι των 447 κατά τη θερινή περίοδο.
«Στο πλαίσιο της νέας συμφωνίας με το Δημόσιο και με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού αλλά και την ορθολογικότερη αξιοποίηση του υφιστάμενου στόλου, ιδιαίτερα στις ώρες αιχμής, δεν θα πραγματοποιείται καμία αναχώρηση δρομολογίου πριν από τις 05:00 και μετά τις 24:00», υπογραμμιζόταν στην ανακοίνωση, στην οποία διευκρινιζόταν πάντως ότι η λειτουργία της νυκτερινής γραμμής 78Ν ανάμεσα στον σταθμό ΚΤ.Ε.Λ. “Μακεδονία” και το αεροδρόμιο εξακολουθεί να λειτουργεί κανονικά.