Για «εξαφάνιση της ανάπτυξης» του greek yoghurt κάνουν λόγο αναλυτές της Wall Street
Iσχυρό «πονοκέφαλο» στους αδελφούς Γιάννη και Κυριάκο Φιλίππου προκαλούν οι διαπιστώσεις αναλυτών της Wall Street που μιλούν για «εξαφάνιση» της ανάπτυξης στην αγορά του greek yogurt, θαμπώνοντας το μέχρι σήμερα success story.
Πριν από έναν μήνα η ελληνική γαλακτοβιομηχανία αποφάσισε να επενδύσει επιπλέον 100 εκατ. δολ. στο εργοστάσιο της στην περιοχή Johnstown Industrial Park, με σκοπό τον διπλασιασμό της παραγωγής της.
Και τώρα έρχεται η «ψυχρολουσία για αυτήν: Σύμφωνα με έκθεση που υπογράφει ο ειδικός αναλυτής για τον κλάδο των τροφίμων, εμφανίζονται ενδείξεις στην Αμερικανική αγορά ότι η «έκρηξη» του «Greek Yogurt» τελειώνει, με ότι αυτό συνεπάγεται για τα οικονομικά μεγέθη των εταιριών που το παράγουν και το πωλούν στις ΗΠΑ!
Ο Andrew Wood της φημισμένης «Sanford Bernstein» επικαλείται μετρήσεις της Nielsen και μιλάει για επιβράδυνση της ανάπτυξης στην αγορά του ελληνικού γιαουρτιού στην Αμερική μόλις στο 14%, όταν το 2010 κατέγραψε επίδοση-ρεκόρ της τάξης του 162% και το 2013 βρέθηκε στο 41%.
«Η ελληνική ανάπτυξη στο γιαούρτι έχει αρχίσει να εξαφανίζεται! Η αύξηση της στην συνολική αγορά του γιαουρτιού στις ΗΠΑ είναι πολύ μικρή. Η πτώση για το 2014 ήταν δραματική!», δήλωσε, μάλιστα, ο συγκεκριμένος, τα συμπεράσματα του οποίου αφορούν εταιρίες όπως οι Chobani, General Mills, Danone και ΦΑΓΕ, όπως διευκρινίζεται στο σχετικό ρεπορτάζ.
Το περίεργο είναι ότι η ίδια η εταιρία έκανε λόγο πριν από λίγο καιρό για αύξηση των πωλήσεων της στις ΗΠΑ, σε όγκο και σε αξία. Κι ακόμα, πέρα από τα 100 εκατ. δολ. της νέας επένδυσης της στην μονάδα των ΗΠΑ, η ΦΑΓΕ έχει «ρίξει» στο πρόσφατο παρελθόν άλλα 200 εκατ. δολ. για την παραγωγή γιαουρτιού.
Ο αναλυτής, ωστόσο, φαίνεται κατηγορηματικός σε όσα υποστηρίζει και προσθέτει μάλιστα ότι η συνολική ανάπτυξη του γιαουρτιού στην αμερικανική αγορά πέφτει από το 10% στο 3%.
Αν ισχύουν όλα αυτά, η μεγάλη επένδυση των 300 εκατ. δολ. της ΦΑΓΕ θα αντιμετωπίσει κινδύνους ως προς τα μεγέθη της απόδοσης της για την ελληνική επιχειρηματική οικογένεια Φιλίππου, η οποία «ανακάλυψε» την «Γη της Επαγγελίας» για το «Greek Yogurt» επί αμερικανικού εδάφους, πριν από μερικά χρόνια.
Επιπροσθέτως, ρεπορτάζ του Dairyreporter.com, χαρακτηρίζει απογοητευτικά τα νέα για τους παρασκευαστές του «Greek Yogurt» και δεν διστάζει να προβλέψει ότι ο κορεσμός της αγοράς γιαουρτιού και η μείωση της ανάπτυξης του στο 14%, πιθανότατα θα ανοίξει τον δρόμο για την καθιέρωση νέων προϊόντων στις σημερινές καταναλωτικές συνήθειες των Αμερικάνων.
Θα μπορούσε, βεβαία, να υποπτευθεί κανείς την ύπαρξη σκοπιμοτήτων, στον «βωμό» του επιχειρηματικού «πολέμου», γύρω από όλη αυτή την ιστορία.
Στο «διά ταύτα» των αναφορών-σοκ για το μέλλον του ελληνικού γιαουρτιού στην… αχανή Αγορά των ΗΠΑ, το αν θα αποδειχθεί «φούσκα» ένα προϊόν που γνώρισε τόση δόξα σε «βάθος» μια 10ετίας και πλέον είναι κάτι το οποίο θα φανεί στην πράξη, κατά το προσεχές χρονικό διάστημα – αναλόγως και με τα αποτελέσματα που θα ανακοινώσουν οι ίδιες οι εταιρίες…