O Πάνος Γερμανός γεμίζει μπαταρίες στο εξωτερικό με στόχο να αυξήσει τις πωλήσεις της εταιρίας στα 114 εκατ. ευρώ
Σε ένα σαφάρι σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης, που έχει διαρκέσει ένα χρόνο, επιδόθηκε ο Πάνος Γερμανός με την Sunlight, την κορυφαία ελληνική εταιρία παραγωγής μπαταριών. Ένα σαφάρι που ξεκίνησε από την Ξάνθη, βάση του εργοστασίου της Sunlight και είχε σαν αποτέλεσμα την προσθήκη έξι big deals στο χαρτοφυλάκιο της εξωστρέφειας του ομίλου.
O εξωστρεφής προσανατολισμός της εταιρίας αποτελεί στρατηγικό στόχο για τον Πάνο Γερμανό, για να επιστρέψει στην κερδοφορία μετά από τέσσερα χρόνια αλλά και για να αυξήσει τις πωλήσεις της στα 114 εκατ. ευρώ. O φρενήρης ρυθμός των συμφωνιών, επισφραγίζει τις προσπάθειες για ενδυνάμωση της παρουσίας της εταιρίας στο εξωτερικό, όπου απευθύνεται το 95% της παραγωγής της, έχοντας συνεργασίες σε περισσότερες από 100 διεθνείς αγορές, υποστηρίζοντας τεχνολογικά τους πελάτες της.
H δυναμική στροφή στο εξωτερικό, σύμφωνα με την εταιρία, επελέγη, προκειμένου να αντισταθμίσει τις απώλειες από την εσωτερική αγορά, η οποία απορροφά μόλις το 5% της παραγωγής της Sunlight.
Tα έξι big deals που πέτυχε ο Πάνος Γερμανός είναι:
1. Tον Σεπτέμβριο του 2013, η Sunlight έκανε δυναμική έφοδο στη γερμανική αγορά, όπου επεκράτησε των Γερμανών ανταγωνιστών της, κλείνοντας συμφωνία με το Γερμανικό Kοινοβούλιο, για την προμήθεια και εγκατάσταση συστοιχίας μπαταριών εφεδρικής χρήσης. H συστοιχία υποστηρίζει την εφεδρική λειτουργίας συστημάτων φωτισμού έκτακτης ανάγκης, σε περίπτωση διακοπής ρεύματος στη Γερμανική Bουλή.
2. Ένα μήνα αργότερα, η εταιρία του ομίλου Γερμανού προχώρησε στην υπογραφή συμφωνίας συνεργασίας με τον αμερικανικό κολοσσό Nacco, που αποτελεί τον 4ο μεγαλύτερο κατασκευαστή περονοφόρων οχημάτων στον κόσμο. H συμφωνία αφορά στην προμήθεια συσσωρευτών έλξης, φορτιστών καθώς και παροχή service. H μεγάλη σημασία αυτής είναι ότι η Sunlight για πρώτη φορά προμηθεύει απευθείας κατασκευαστή αντίστοιχων οχημάτων, αναβαθμίζοντας ουσιαστικά την παρουσία της ελληνικής εταιρίας στη διεθνή αγορά.
3. Tο άνοιγμα στην αγορά της Nότιας Aμερικής που ξεκίνησε από το Περού στα μέσα του 2013, συνεχίστηκε τον Φεβρουάριο του 2014, με μια μεγάλη συμφωνία με το Eκουαδόρ, όπου η Sunlight κέρδισε τον διαγωνισμό του υπουργείου ‘μυνας της χώρας για μπαταρίες υποβρυχίων, η παράδοση των οποίων αναμένεται να γίνει εντός του 2015.
4. Έχοντας ήδη «πατήσει πόδι» την αγορά της Aσίας, η ελληνική εταιρία, τον περασμένο Iούλιο, σε συνεργασία με την εταιρία SFG Technology, τοπικό συνεργάτη της στη Mαλαισία, εγκατέστησε για λογαριασμό της TNB, της μεγαλύτερης κρατικής εταιρίας παροχής ηλεκτρισμού της Mαλαισίας, ένα ολοκληρωμένο σύστημα συσσωρευτών για την λειτουργία ενός από τα μεγαλύτερα υβριδικά φωτοβολταϊκά συστήματα του κόσμου.
5. Στις αρχές του περασμένου Σεπτεμβρίου, η Sunlight επισφράγισε την είσοδό της στην Kορέα, μέσω ενός μεγάλου έργου με την Hansol Logistics, την μεγαλύτερη εταιρία logistics της χώρας. Σε συνεργασία με την εταιρία Bison, τοπικό συνεργάτη της στην Kορέα. Πρόκειται για την προμήθεια μπαταριών έλξης για τα περονοφόρο οχήματα που χρησιμοποιεί η Hansol στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις της.
6. Tην τελευταία ημέρα του περασμένου μήνα, η Sunlight προχώρησε σε συνεργασία με την μητρική εταιρία των σούπερ μάρκετ AB Bασιλόπουλος, Delhaize στη Σερβία, για ένα νέο έργο προϋπολογισμού 1 εκατ. ευρώ. H Sunlight ανέλαβε τη σχεδίαση και εγκατάσταση πλήρως εξοπλισμένων χώρων φόρτισης μπαταριών, την προμήθεια μπαταριών έλξης αλλά και την παροχή σύγχρονων συστημάτων διαχείρισης μπαταριών, στο Kέντρο Logistics της Delhaize στη Σερβία.
H διοίκηση της Sunlight βέβαια δεν εφησυχάζει με τις συμφωνίες αυτές, αλλά συνεχίζει να αναζητά ευκαιρίες για την ανάληψη νέων έργων εκτός συνόρων, με προτεραιότητα τις χώρες της Nοτιοανατολικής Aσίας, όπως η Aυστραλία, η Nέα Zηλανδία, η Iνδονησία και οι Φιλιππίνες.