Εργολαβία 23 εκατομμυρίων προκειμένου να αποφευχθεί η επιστροφή κοινοτικών κονδυλίων
Ύστερα από εξαντλητική καθυστέρηση, τα έργα ηλεκτροκίνησης φαίνεται ότι πλησιάζουν στην ολοκλήρωσή τους, καθώς ένα μεγάλο κομμάτι κίνησης των τρένων στην περιοχή Αθήνας – Πειραιά θα γίνεται πλέον με ηλεκτρομηχανές και όχι ντιζελομηχανές.
Η εκτίμηση είναι ότι, κατά τον τρόπο αυτόν, οι μεταφορές με το σιδηροδρομικό δίκτυο θα γίνουν πλέον πιο ασφαλείς και γρήγορες, με παράλληλη σημαντική μείωση του κόστους.
Στο αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται η προκήρυξη της τελευταίας εργολαβίας με την οποία θα γίνει ηλεκτροκινούμενο το τμήμα που υπολείπεται στο νότιο κομμάτι του σιδηροδρομικού δικτύου.
Σταδιακά η παράδοση των έργων
Μέσα στην εβδομάδα ξεκινά η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Αφίδνες – Οινόη και έτσι τα τρένα θα είναι ηλεκτροκινούμενα στην προαστιακή γραμμή της Χαλκίδας, όπου τα έργα είχαν ολοκληρωθεί νωρίτερα, στις αρχές του καλοκαιριού.
Βέβαια οι επιβάτες που θα κινούνται στη γραμμή Αθήνας -Χαλκίδας θα υποχρεώνονται σε μετεπιβίβαση στο σταθμό των Αφιδνών. Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2015 υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθούν τα έργα ανάταξης της ηλεκροκίνησης στο τμήμα από τον σταθμό της Οινόης ως τον σταθμό της Τιθορέας, ενώ θα απομένει σε εκκρεμότητα το τμήμα Τιθορέα – Δομοκός, όπου η νέα ηλεκτροκινούμενη γραμμή βρίσκεται υπό κατασκευή.
ΕΡΓΟΣΕ: Νέα εργολαβία για το τμήμα Αθήνα – Πειραιά
Κατά το επόμενο διάστημα θα δημοσιευτεί η προκήρυξη της ΕΡΓΟΣΕ για το τελευταίο τμήμα που αφορά στην ηλεκτροκίνηση της γραμμής από τον Πειραιά έως τον Σιδηροδρομικό Σταθμό της Αθήνας -έργο με συνολικό προϋπολογισμό περί τα 23 εκατ. ευρώ και χρονοδιάγραμμα τέλεσης έργου 12 μήνες, δηλαδή μέχρι τα μέσα του 2016.
Ωστόσο εκκρεμεί το τμήμα του δικτύου από τον σταθμό της Αθήνας έως της Τρεις Γέφυρες, συνολικού μήκους 2,3 χιλιομέτρων. Πρόκειται για ένα μικρό τμήμα, αλλά ιδιαίτερα νευραλγικό, προκειμένου να είναι εφικτή η εκμετάλλευση των έργων που έχουν ήδη εκτελεστεί, αλλά και των μελλοντικών που τώρα σχεδιάζονται και πρόκειται να εκτελεστούν σταδικά.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχει η πρόβλεψη το συγκεκριμένο κομμάτι είτε να εκτελεστεί με κάποια επέκταση κάποιας από τις τρέχουσες εργολαβίες, είτε να ενταχθεί τελικά στην εργολαβία που θα προκηρυχθεί για το τμήμα Αθήνας – Πειραιά.