Λαμπρή τελετή εγκαινίων, παρουσία του πρωθυπουργού της Βουλγαρίας και πλήθους Ελλήνων και ξένων επιχειρηματιών, για το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο της βουλγαρικής Αγοράς
Τα εγκαίνια του σημαντικότατου real estate project στη Βουλγαρία, στην Βίτοσα της Σόφιας, στην Βουλγαρία, προϋπολογισμού πάνω από 400 εκατ. ευρώ, πραγματοποίησαν χθες οι επιχειρηματίες Βασίλης Φουρλής και Γιάννης Κούστας.
Πρόκειται για το Sofia Ring Mall, το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο της βουλγαρικής Αγοράς, το οποίο απαίτησε συνολικά 130 εκατ. ευρώ, χρηματοδοτούμενο κατά 50%-50% από τον όμιλο Φουρλή και τον όμιλο Danaos του εφοπλιστή κ. Κούστα.
Εδράζεται στη Βίτοσα, προάστιο της βουλγαρικής πρωτεύουσας και βρίσκεται παραπλεύρως του ΙΚΕΑ Βουλγαρίας, το οποίο ο όμιλος Φουρλή δημιούργησε το 2011, δαπανώντας 50 εκατ. ευρώ.
Το οικιστικό project
Ο εμπορικός πόλος που δημιουργείται πλέον στην περιοχή πρόκειται να συμπληρωθεί από οικιστικό project δημιουργίας πολυτελών κατοικιών, επένδυση που θα ανήκει αποκλειστικά στην Danaos Group.
Το εμπορικό κέντρο εγκαινιάστηκε χθες το πρωί, παρουσία του πρωθυπουργού της χώρας Boyko Metodiev Borisov και δεκάδων Ελλήνων επιχειρηματιών, μεταξύ των οποίων οι κ. Αχιλλέας Κωνσταντακόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΕΜΕΣ (Costa Navarino), Ευτύχης Βασιλάκης (Aegean Airlines), Βαρβάρα Βερνίκου και Μιχάλης Παπαέλληνας (Notos), Σάμι Φάϊς (Faisgroup), Αντώνης Διγαλάκης (Longchamp), Νίκη Κουτσιανά (Apivita), Λιάνα Βουράκη (Liana Vourakis), Θεόδωρος Δούρος (Dur), κ.ά.
«Πύλη εισόδου» για 100 ξένα brands
Το εμπορικό κέντρο αποτελεί πέρα από «το μεγαλύτερο και πιο μοντέρνο εμπορικό κέντρο στην ΝΑ. Ευρώπη», σύμφωνα με τον Φουρλή, μια «πύλη εισόδου» για 100 ξένα brands (μεταξύ των οποίων και πολλά ελληνικά) στη βουλγαρική αγορά, και παράλληλα, προβλέπεται να δημιουργήσει σημαντικές συνέργειες με το παρακείμενο ΙΚΕΑ του ομίλου Φουρλή.
Σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου, το ΙΚΕΑ συγκεντρώνει ετησίως 1 εκατομμύριο επισκεπτών, ενώ με την προσθήκη το Sofia Ring Mall αναμένεται η επισκεψιμότητα να τριπλασιαστεί.
Το mall διαθέτει εμβαδόν 105.000 τ.μ. προς εκμίσθωση και η κάλυψη του αγγίζει σήμερα το 82%. Περιλαμβάνει περισσότερα από 200 καταστήματα, πάνω από 400 μάρκες, 100 από τις οποίες εμφανίζονται για πρώτη φορά στη βουλγαρική αγορά, ενώ πρέπει να σημειωθεί ότι πάνω από 10-15 είναι οι Έλληνες επιχειρηματίες που έχουν υπογράψει συμβάσεις με τη διαχειρίστρια εταιρία.
«Άγκυρα» του εμπορικού κέντρου αποτελεί το πολυκατάστημα Notos Galleries, το οποίο δημιουργήθηκε από μικτή εταιρία των ομίλων Notos Com (50%) και του διδύμου Φουρλή-Κούστα (από 25% έκαστος), έναντι 2 εκατ. ευρώ. Επίσης, στο mall φιλοξενούνται καταστήματα της Puma (Faisgroup), Nike, Converse και Folli Follie (Folli Follie Group), Flocafe (Vivartia), Intersport (Fourlis) τα σήματα Ζικ Ζακ, Oxford Company, Petit Bateau, Burgering House κ.ά.
Το mall περιλαμβάνει επίσης κινηματογράφο με δέκα VIP αίθουσες, πίστα kart, υπαίθριους χώρους αναψυχής και πάρκινγκ 3.500 θέσεων. Το Sofia Ring Mall δεν εστιάζει αποκλειστικά στο shopping, καθώς η θέση του ανάμεσα στον ορεινό όγκο και το κέντρο της Σόφιας, το καθιστά ανταγωνιστικό σε σχέση με άλλα mall της περιοχής από τα οποία στοχεύει να κερδίσει μερίδιο.
Σημειώνεται ότι στην περιοχή υπάρχουν εκτάσεις πράσινου που ξεπερνούν τα 28.000 τ.μ., ενώ σύντομα θα συνδεθεί με το Μετρό και το τελεφερίκ που οδηγεί στο βουνό βρίσκεται πολύ κοντά στο εμπορικό κέντρο.
Σε τροχιά αναβάθμισης η επένδυση
Σύμφωνα με τον κ. Φουρλή, τα έργα στην περιοχή εξελίσσονται με ταχύτητα, γεγονός που καλλιεργεί προσδοκίες για αναβάθμιση της αξίας της επένδυσης του ελληνικού ομίλου και άρα την ρευστοποίησή της σε καλύτερη τιμή στο μέλλον. Γι’ αυτό άλλωστε για την ώρα, όπως είπε ο κ. Φουρλής ΦΡΛΚ +0,83%, δεν υπάρχουν συζητήσεις για την πώληση της επένδυσης.
Τέλος, σημειώνεται ότι το ΙΚΕΑ Βουλγαρίας, καταγράφει σταθερή αύξηση πωλήσεων 10%-15%, σε ετήσια βάση, από το 2011 που άνοιξε, φθάνοντας το 2014 να εκτιμάται ότι θα κλείσει με κύκλο εργασιών της τάξης των 45 εκατ. ευρώ (90 εκατ. λέβα).