Απέφυγε το σκόπελο του άρθρου 99 η εταιρεία Μηχανική καθώς προχώρησε σε εξωδικαστική διευθέτηση των αιτήσεων που είχαν καταθέσει οι εταιρείες Υιοί Γ. Ποσοτίδη Ο.Ε. και Doka Hellas, με τις οποίες ζητούσαν την πτώχευση της Μηχανικής και της θυγατρικής της Θόλος.
Τις αιτήσεις πτώχευσης κατά της τεχνικής εταιρείας της οικογένειας Εμφιετζόγλου, υπέβαλαν οι δύο εταιρείες με στόχο την αποπληρωμή των οφειλών τους.
Ωστόσο, η διοίκηση της Μηχανικής, μετά από σχετική συνεννόηση με τις δύο εταιρείες, προχώρησε σε συμφωνία για την ικανοποίηση των απαιτήσεών τους και ως αποτέλεσμα οι δύο αιτήσεις πτώχευσης δεν θα εξεταστούν αύριο από τη δικαιοσύνη, όπως ήταν προγραμματισμένο.
Με τον τρόπο αυτό η Μηχανική παύει να βρίσκεται αντιμέτωπη με το ενδεχόμενο της βίαιης πτώχευσης, εξέλιξη που θα σήμαινε τους οριστικούς τίτλους τέλους για την ιστορική εταιρεία. Παρόλ’ αυτά, η φημολογία περί πιθανής υπαγωγής στο άρθρο 99 παραμένει έντονη, με τη διευθύνουσα σύμβουλο της κατασκευαστικής Μελίνα Εμφιετζόγλου σε δηλώσεις της διαψεύδει, κατηγορηματικά μία τέτοια κίνηση.
«Παραμένουμε σταθερά προσανατολισμένοι στην προσπάθεια για τακτοποίηση των ζητημάτων ρευστότητας που έχουν ανακύψει. Επ’ ουδενί δεν εξετάζουμε το ενδεχόμενο της προσφυγής στο άρθρο 99, δεδομένου ότι η Μηχανική διαθέτει ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα.
Εξετάζουμε την πώληση έμμεσων συμμετοχών μας, που δεν επηρεάζουν τον βασικό πυρήνα της δραστηριότητάς μας. Στο πλαίσιο αυτό, πωλήσαμε πέρυσι το συγκρότημα γραφείων-διαμερισμάτων Μέγας Αλέξανδρος στη Ρωσία έναντι 25 εκατ. ευρώ και αυτό τη στιγμή που η αξία εκτίμησης του ακινήτου από τις τράπεζες ήταν υποπολλαπλάσια», σημειώνει η κα. Εμφιετζόγλου.
Άλλωστε, και ο Πρόδρομος Εμφιετζόγλου υπεραμύνεται της επιλογής του για μη υπαγωγή στο άρθρο 99 και στο πλαίσιο αυτό η έδρα της εταιρείας στην οδό Μεγ. Αλεξάνδρου στο Μαρούσι εκπλειστηριάστηκε πριν από αρκετούς μήνες, με επισπεύδουσα την Χαλυβουργική. Επίσης, η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων «βγάζει στο σφυρί» στις 26 Νοεμβρίου το διαμέρισμα 7ου ορόφου στη Θεσσαλονίκη του Πρόδρομου Εμφιετζόγλου, με τιμή πρώτης εκκίνησης 650.000 ευρώ.
Την ίδια στιγμή, η εταιρεία προσπαθεί να έρθει σε συμφωνία με τις πιστώτριες τράπεζες, με τη σχεδιαζόμενη «φόρμουλα» περιλαμβάνει τρία σκέλη:
– Την παροχή εγγυητικών επιστολών για ποσό που δεν θα ξεπερνά τα 10 εκατ. ευρώ.
– Την μείωση των επιτοκίων και το «κούρεμα», έως και 40%, των δανείων.
– Τη ρύθμιση των χρεών, της τάξης των 323 εκατ. ευρώ, με πενταετή ισχύ.
Ας σημειωθεί ότι σύμφωνα με την Μηχανική, υπάρχουν οφειλές 250 εκατ. ευρώ από το Δημόσιο, των οποίων η διεκδίκηση αποτελεί ιδιαίτερα χρονοβόρο διαδικασία, με την εταιρεία να χρωστά συνολικά (στοιχεία 31/5/2014) 322,8 εκατ. ευρώ.