Η BSB πέτυχε πωλήσεις 47,4 εκατ. ευρώ με οδηγό τον επανασχεδιασμό της λειτουργίας της
Μέχρι και το διάσημο brand name της ένδυσης, Toi & Moi κατάφερε να… νικήσει ο Βασίλης Μπιθαράς. Ο επονομαζόμενος στους επιχειρηματικούς κύκλους ως και Κορίνθιος «Giorgio Armani» κόντρα στο ρεύμα της οικονομικής κρίσης και την επιταχυνόμενη συρρίκνωση της βιομηχανίας ενδυμάτων (- 9,3% το α’ επτάμηνο του έτους ως προς τον όγκο παραγωγής) κατόρθωσε να κλείσει η BSB Fashion με θετικό πρόσημο +27% ως προς τις πωλήσεις της, φτάνοντας τα 47,4 εκατ. ευρώ το 2013.
Δηλαδή, 34,8 εκατ. ευρώ περισσότερα σε σχέση με μία ακόμη ισχυρή φίρμα, όπως η Toi & Moi. Μία εταιρία που το εμπορικό της σήμα είναι κατοχυρωμένο σε 55 χώρες του εξωτερικού.
Η εταιρία του Κορίνθιου επιχειρηματία έχει χτίσει ένα δίκτυο που μετρά 100 καταστήματα σε Ελλάδα και εξωτερικό και παρά την αντίθετη τάση που θέλει πολλούς επιχειρηματίες να αναζητούν ισχυρούς επενδυτές, κυρίως ξένους για να ενισχύσουν τα ταμεία τους με νέα κεφάλαια, «επιμένει» οικογενειακά.
Ο Βασίλης Μπιθαράς και η σύζυγός του Σοφία έχουν ως προτεραιότητά τους να παραμείνει η επιχείρηση σε ελληνικά χέρια. Όχι ότι δεν έχουν δεχτεί κατά καιρούς κρούσεις από ισχυρούς πολυεθνικούς ομίλους για εξαγορά. Πριν από κάποια χρόνια η αγορά βοούσε πως η Zara του ισπανικού ομίλου Inditex ήθελε να αποκτήσει την BSB λόγω της δυναμικής της ανάπτυξης, όμως, το ζεύγος Μπιθαρά δεν ενέδωσε στις ισπανικές «σειρήνες».
Από το 2012 και μετά, χρονιές- αποκορύφωμα της κρίσης, των περικοπών των οικογενειακών εισοδημάτων και της πτώσης της κατανάλωσης, υπήρξαν κάποιες σχετικές εισηγήσεις στην διοίκηση Μπιθαρά για εξεύρεση στρατηγικού επενδυτή, όμως, προς το παρόν και με τα μέχρι τώρα δεδομένα, δεν εξετάζεται ένα τέτοιο ενδεχόμενο.
Όχι βέβαια, πως και η BSB Fashion δεν έχει δεχτεί πλήγμα από τη μείωση της αγοραστικής κίνησης, όπως έχει παραδεχτεί σε παλαιότερες δηλώσεις του και ο ίδιος ο Βασίλης Μπιθαράς.
Ωστόσο, από τότε που ξεκίνησε το «ξήλωμα» της ζήτησης για είδη ένδυσης, ο ίδιος και οι στενοί του συνεργάτες επανασχεδίασαν τη λειτουργία της εταιρίας σχεδόν από το μηδέν. Στόχος τους ήταν να δημιουργηθεί ένα σχήμα ευέλικτο και συνάμα λειτουργικό, προσαρμοσμένο μεν στις νέες συνθήκες, αλλά με υψηλά επίπεδα αποδοτικότητας.
ΚΩΔΙΚΟΣ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ
Το σχέδιο με κωδικό «αναδιάρθρωση της λειτουργίας της BSB Fashion» στηρίχθηκε σε πέντε βασικούς άξονες που, όπως αποδεικνύεται και από την πορεία της, απέδωσε καρπούς. Στην ανεύρεση νέων προμηθευτών, στη μεταφορά ακόμη μεγαλύτερου μέρους της παραγωγής στην Ελλάδα, στη διατήρηση, αλλά και στη μείωση των τιμών σε ορισμένα προϊόντα, χωρίς όμως, αυτό να σημαίνει και «έκπτωση» στην ποιότητά τους.
Το κύριο βάρος όμως, του Βασίλη Μπιθαρά, ο οποίος γνωρίζει καλά τα του εμπορίου, αφού ως πωλητής υφασμάτων ξεκίνησε όταν πρωτοήλθε στην Αθήνα, έχει πέσει και στην ενίσχυση των εξαγωγών. Μέσω εμπορικών συνεργασιών στα Βαλκάνια και στις χώρες της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης, «ντύνει» την γυναικεία θηλυκότητα εκτός συνόρων, με τις εξαγωγές να συμβάλλουν καθοριστικά και πάνω από 30% στον συνολικό κύκλο εργασιών του ομίλου.
Αλλά ο επικεφαλής του ομίλου δεν αφήνει τίποτε στην τύχη. Συμμετέχει σε διεθνείς εκθέσεις, παρακολουθεί τις τάσεις μεγάλων οίκων και αλυσίδων του εξωτερικού και αναζητά διαρκώς νέες συνεργασίες.
Μάλιστα, στο παρελθόν έχει επενδύσει σε αναγνωρισμένα διεθνή μοντέλα, όπως την περίφημη Ιρλανδή Coco Rocha, αλλά και έχει οργανώσει glamorous φωτογραφίσεις σε μεγάλες πρωτεύουσες της μόδας για να προωθήσει το brand της. Άλλωστε, γνωρίζει καλά πως η δύναμη της εικόνας και της διαφήμισης είναι μεγάλη και μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά στην ακόμη μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα της εταιρίας κυρίως στις ξένες αγορές.
Ένα από τα μεγάλα στοιχήματα της διοίκησης Μπιθαρά είναι να παραμείνει η εταιρία σε κερδοφόρο ρότα. Όσο δύσκολο και αν είναι αυτό, αφού εκπρόσωποι του κλάδου κάνουν λόγο για συνέχιση της «αιμορραγίας» των πωλήσεων και την έλευση νέου «κύματος» λουκέτων μέσα στους επόμενους μήνες. Πέρυσι η BSB Fashion σημείωσε καθαρά κέρδη της τάξεως των 3,4 εκατ. ευρώ.
Και επειδή ψάχνει διαρκώς ευκαιρίες για την περαιτέρω επέκταση του δικτύου του , συνηθίζει να επανεπενδύει μέρος των κερδών του. Μάλιστα, πρόσθεσε έναν ακόμη κρίκο πρόσφατα προσφέροντας 1,7 εκατ. ευρώ για το ακίνητο που εκποίησε το ΤΑΙΠΕΔ στην πρόσφατη ηλεκτρονική δημοπρασία επί της οδού Ευαγγελιστρίας στο κέντρο της Αθήνας.
Το κτίριο αυτό έρχεται να «κουμπώσει» με το ακίνητο που διαθέτει η εταιρία ήδη στην περιοχή και συγκεκριμένα στην Ευαγγελιστρίας και Ερμού, κάτι που θα δώσει ακόμη μεγαλύτερο «αέρα» στην παρουσία της BSB στον εμπορικότερο δρόμο της Αθήνας.
ΑΝΑΖΗΤΑ ΔΥΝΑΤΕΣ ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ
Στόχος να «ξεκλειδώσει» και την πόρτα της Ασίας
Το επόμενο στοίχημα του Βασίλη Μπιθαρά στο εξωτερικό είναι η αχανής αγορά της Ασίας, την οποία θέλει να «ξεκλειδώσει». Σχέδιο το οποίο πρωτοσκέφτηκε να βάλει μπροστά πριν από έναν χρόνο περίπου, λόγω της αυξημένης αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών και της αυξημένης διεισδυτικότητας των ελληνικών προϊόντων, ειδικά στην χώρα του «Κόκκινου Δράκου».
Όλο αυτό το διάστημα η BSB Fashion βρίσκεται σε αναζήτηση εμπορικών συνεργασιών με Ασιάτες επιχειρηματίες προκειμένου να τοποθετήσει τα προϊόντα της στα ράφια τους, αλλά όπως έχει κάνει και σε άλλες χώρες όπου δραστηριοποιείται, ψάχνει δυνατά ονόματα για να πετύχει αντίστοιχα και μία «δυνατή αρχή». Μάλιστα, ανάλογα με τις επιδόσεις των δύο πρώτων ετών δεν αποκλείονται μελλοντικά και κάποιες ιδιωτικές επενδύσεις, ανοίγοντας δηλαδή δικά της καταστήματα.