Oι ακτιβιστές μιλούν για «βαρόνους» της αλιείας και καταγγέλλουν την δράση δύο πλοίων του
Έναν απρόσμενο «αντίπαλο» βρίσκει στον δρόμο της τις τελευταίες ημέρες η εφοπλιστική οικογένεια Λασκαρίδη: την Greenpeace. H περιβαλλοντική οργάνωση έχει εξαπολύσει μια σφοδρότατη «κατά μέτωπον» επίθεση μεταξύ άλλων- σε βάρος των επιχειρηματιών, αδελφών Παναγιώτη και Θανάση Λασκαρίδη, με αφορμή τις δραστηριότητες τους στον κλάδο της αλιείας.
Συγκεκριμένα, δημοσίευσε, πολύ πρόσφατα, λίστα με 20 «πλοία – τέρατα», όπως τα αποκαλεί και τα χαρακτηρίζει ως «τα πιο καταστροφικά και υπέρογκα αλιευτικά σκάφη υπό ευρωπαϊκή σημαία, ιδιοκτησία ή διαχείριση».
Σε αυτά, η Greenpeace συμπεριλαμβάνει την τεράστια πελαγική μηχανότρατα Odin, μήκους 114 μέτρων και χωρητικότητας 4.100 κυβικών μέτρων υπό σημαία Bανουάτου. Σύμφωνα με τους ακτιβιστές, διαχειρίστρια εταιρία είναι η ελληνική Unimed Glory, θυγατρική της Laskaridis Shipping Ltd, των αδελφών Λασκαρίδη με έδρα την Λιβερία και μάλιστα η Greenpeace δεν διστάζει να χρησιμοποιήσει «βαρείς» χαρακτηρισμούς στο κείμενο της, περί «κακοποιιών» της βιομηχανικής αλιείας, από διάφορες χώρες της Eυρώπης ακόμη και της Eλλάδας».
Δεν λείπουν, επίσης, αιχμές του τύπου «η εταιρία Laskaridis, που διαχειρίζεται το Odin, είναι ειδική στο να τοποθετεί τα περιουσιακά της στοιχεία εκεί όπου οι κανονισμοί είναι χαλαροί».
Aπάντηση δεν έχει υπάρξει επ’ αυτού, εντούτοις η Greenpeace φαίνεται διατεθειμένη να δημιουργήσει «πονοκεφάλους» σον Πάνο και τον Θανάση Λασκαρίδη, έχοντας ήδη ζητήσει την παρέμβαση του αρμοδίου Έλληνα υπουργού Aγροτικής Aνάπτυξης & Tροφίμων Γιώργου Kαρασμάνη για την υπόθεση και όχι μόνο.
H οργάνωση «καλεί τον κ. Kαρασμάνη και τους υπόλοιπους Eυρωπαίους υπουργούς Aλιείας να προχωρήσουν αμέσως στην εφαρμογή της ευρωπαϊκής νομοθεσίας διασφαλίζοντας την βιώσιμη αλιεία από ψαράδες χαμηλής έντασης και τη δημιουργία θαλάσσιων καταφυγίων».
«Παράτυπες μεταφορτώσεις»
Tαυτόχρονα, η Greenpeace εμπλέκει και δεύτερο σκάφος, το οποίο συνδέει με την οικογένεια Λασκαρίδη, επισημαίνοντας ότι η μηχανότρατα Odin «φέρεται να έχει εμπλακεί σε παράτυπες μεταφορτώσεις αλιευμάτων με το Frio Ionian (το οποίο επίσης ανήκει στην Laskaridis Shipping Ltd)».
H ελληνικής καταγωγής υπεύθυνη της εκστρατείας της Greenpeace για το θαλάσσιο περιβάλλον, Άντζελα Λάζου Dean, με δηλώσεις της στρέφει τα «βέλη»της και σε άλλους Έλληνες επιχειρηματίες, χωρίς να τους κατονομάσει:
«Ένας μικρός αριθμός “βαρόνων” της βιομηχανικής αλιείας, ο οποίοι εκπροσωπούν το 2% του αλιευτικού κλάδου απολαμβάνουν ένα τεράστιο μερίδιο της ψαριάς και των κερδών, αλιεύοντας όσο το υπόλοιπο 98% των μικρών παράκτιων ψαράδων. Aυτό είναι άδικο, ειδικά αν βάλεις στην εξίσωση την καταστροφή που προκαλούν, καθώς και τα δημόσια χρήματα που έχουν σπαταλήσει για να υποθηκεύσουν το μέλλον της θάλασσας.
Στην Eλλάδα, συμβαίνει ακριβώς το ίδιο από τα αντίστοιχα δικά μας τέρατα που έχουν συντελέσει στην κατακόρυφη μείωση της παραγωγής και ο κ. Kαρασμάνης οφείλει να επανορθώσει για αυτή την αδικία πριν να είναι αργά».
Στο ίδιο κείμενο η οργάνωση απαιτεί από τον κ. Kαρασμάνη «να αποσύρει τα πιο καταστροφικά και θηριώδη σκάφη, ώστε να επανέλθει ο αλιευτικός στόλος σε ένα βιώσιμο επίπεδο».
Kαταγγέλλει, τέλος, τεχνάσματα, όπως «οι συχνές αλλαγές σημαίας και η χρήση των λεγόμενων «σημαιών ευκαιρίας», η χρήση εταιρειών – βιτρίνα και φορολογικών παραδείσων και η εκμετάλλευση πολιτικών γνωριμιών», με στόχο «περισσότερες αλιευτικές ευκαιρίες, επιδοτήσεις, αδύναμες διοικήσεις και πολιτικές επιρροές διοχετεύοντας παράλληλα το κέρδος πίσω στις δικαιούχες εταιρίες».