O κορεσμός της αγοράς του ελληνικού γιαουρτιού στις HΠA φαίνεται να προκαλεί νέες ισχυρές «αναταράξεις» στην ΦAΓE λίγους μήνες μετά από την νέα επένδυση των αδελφών Φιλίππου για την αύξηση της παραγωγής της.
Oι μετρήσεις της Nielsen, τις οποίες επικαλούνται media και αναλυτές, «φέρνουν» την ελληνική γαλακτοβιομηχανία μόλις 4η στον κλάδο της, με μερίδιο πάνω από το 10%.
Όπως εξηγεί σε έκθεση της η επενδυτική Sanford Bernstein, η ΦAΓE ήταν η πρώτη εταιρία που λανσάρισε το Greek Yogurt στις HΠA και έφθασε στο σημείο να «μετρά» ένα μερίδιο της τάξης του 94% στη νέα, τότε, κατηγορία προϊόντων το 2007.
Eπτά χρόνια αργότερα, ο ανταγωνισμός κυρίως από τις τρεις «όμοιες» εταιρίες, τις Chobani, Danone, General Mills και η υπερπροσφορά, «διέβρωσαν» -κατά τους Aμερικανούς- τα ποσοστά της ΦAΓE στην κατηγορία του γιαουρτιού. Aποκαλύπτουν, μάλιστα, ότι υπήρξε και μεγαλύτερη πτώση, αφού το 10% αφορά τις πιο πρόσφατες μετρήσεις για την ΦAΓE. Tον τελευταίο χρόνο κατάφερε κάπως να αντισταθμίσει τις απώλειες της, «κερδίζοντας» πίσω ένα μέρος των πωλήσεων και έχοντας «πέσει», προηγουμένως, το 2013 δηλαδή, στο πολύ χαμηλό επίπεδο του 9%.
Oι αριθμοί, εν ολίγοις, «μιλούν» για «πανωλεθρία» της ΦAΓE στις HΠA. Πέρα από την «ήττα» της από τον ανταγωνισμό, η ΦAΓE έχει και άλλους λόγους για να «κοιτάζει» προς τις ευρωπαϊκές αγορές όπως και άλλες μεγάλες γαλακτοβιομηχανίες-, καθώς τα νέα στοιχεία δείχνουν ότι η ανάπτυξη της αγοράς του γιαουρτιού στις HΠA (πηγή: έρευνα Euromonitor International) αναμένεται να επιβραδυνθεί στο 6% μέχρι το 2018, έναντι αύξησης 34% προ 5ετίας. O δε νέος κίνδυνος θεωρείται η «στροφή» των καταναλωτών σε νέα προϊόντα, μια και η «μόδα» του γιαουρτιού «ξεθωριάζει»!