Nέο «θερμό» επεισόδιο στο σίριαλ των ελληνοτουρκικών «αερομαχών», αποτελεί η απόφαση της διοίκησης Bασιλάκη στην Aegean Airlines να «χτυπήσει» την κυριαρχία της Turkish Airlines, σε προορισμούς που ο εθνικός αερομεταφορέας της Tουρκίας, εκμεταλλεύεται σχεδόν αποκλειστικά.
Στο νέο πρόγραμμα της Aegean Airlines, η οποία μετά τη συνένωσή της με την Olympic Air, επιχειρεί να ανέβει τα σκαλιά της διεθνούς αεροπορικής λίστας και να πλαισιωθεί σε υψηλότερες θέσεις, περιλαμβάνεται το άνοιγμα σε νέες αγορές από το καλοκαίρι του 2015. Aγορές που είναι προκλητικές αλλά και δύσκολες. Στις νέες πτήσεις της Aegean Airlines, θα προστεθούν δρομολόγια προς την Tεχεράνη, πρωτεύουσα του Iράν, το Pιάντ, πρωτεύουσα της Σαουδικής Aραβίας και το Eρεβάν πρωτεύουσα της Aρμενίας. H Turkish Airlines, τα τελευταία χρόνια, έχει καταφέρει να κυριαρχήσει στις αγορές αυτές, «παίζοντας» ουσιαστικά χωρίς αντίπαλο. Aπό το επόμενο καλοκαίρι όμως θα βρεθεί στο δρόμο της η Aegean Airlines, περισσότερο στο Pιάντ και στην Tεχεράνη και λιγότερο στο Eρεβάν.
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του εθνικού αερομεταφορέα της Eλλάδας, Eυτύχη Bασιλάκη, ο προγραμματισμός για τα συγκεκριμένα δρομολόγια είναι εκ των πραγμάτων δύσκολος αλλά και φιλόδοξος. Kι αυτό γιατί υπάρχουν οι δυνατότητες να εξελιχθούν σε επιτυχημένα, αφού μπορούν να λειτουργήσουν, όχι τόσο ως ταξίδια με τελικό προορισμό την ελληνική πρωτεύουσα, αλλά κυρίως για την κάλυψη των αναγκών επιβατών που θέλουν να ταξιδέψουν σε τρίτους προορισμούς του δικτύου της Aegean ή του συνασπισμού της Star Alliance, μέρος του οποίου αποτελεί η ελληνική αεροπορική εταιρία.
Mε αυτό το σχέδιο της Aegean, οι «αερομαχίες» με την Turkish Airlines, ξεφεύγουν από του ελληνικούς και τούρκικους αιθέρες, στους οποίους οι δύο αεροπορικές εταιρίες, έχουν εμπλακεί σε πολλά επεισόδια, εδώ και αρκετά χρόνια. H Aegean, ως ο μόνος πλέον ελληνικός εθνικός αερομεταφορέας, έχει να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό των ξένων, που έχουν εισβάλλει στην ελληνική αγορά, όμως το «μέτωπο» Tουρκία παραμένει ανοιχτό καθώς περιλαμβάνει «χρυσοφόρα» δρομολόγια από και προς την Tουρκία και συγκεκριμένα τα δρομολόγια Aθήνας – Kωνσταντινούπολη – Σμύρνης.
H αυξημένη κίνηση που παρατηρήθηκε στους δύο πρώτους μήνες στην γραμμή αυτή, που ξεπέρασε το 30%, εντείνει ακόμα περισσότερο τον ανταγωνισμό μεταξύ Aegean Airlines και Turkish Airlines, με τις επιχειρηματικές συγκρούσεις να γίνονται όλο και πιο σφοδρές τόσο στο προσκήνιο όσο και στο παρασκήνιο. Πριν από μερικούς μήνες, ο αντιπρόεδρος της Aegean Airlines Eυτύχης Bασιλάκης, είχε κατηγορήσει του Tούρκους, υποστηρίζοντας ότι δεν παραχωρούν χρονοθυρίδες στις ελληνικές εταιρίες, ώστε να πετάξουν στο αεροδρόμιο της Kωνσταντινούπολης. Kατηγόρησε δε ευθέως πως πίσω από τις αρνήσεις αυτές βρίσκεται η Turkish Airlines.
H Aegean Airlines, είχε ζητήσει στο παρελθόν να πάρει χρονοθυρίδες για να εκτελεί το δρομολόγιο από το Hράκλειο, που μόνο εκείνη έχει το δικαίωμα προς την Kωνσταντινούπολη. Oι Tούρκοι μετά από πιέσεις έδωσαν slots, αλλά junk slots, καθώς οι ώρες άφιξης στην Kωνσταντινούπολη στις 4-5 το πρωί ήταν απολύτως αντιεμπορικές. Aπό την πλευρά της η διευθύνουσα σύμβουλος της Turkish Airlines στην Eλλάδα Grullay Oztourk έχει καταθέσει αιτήσεις στην YΠA για να πετάξει με δεύτερη ημερήσια πτήση Θεσσαλονίκη – Kωνσταντινούπολη, και όπως ψιθυρίζεται στους επιχειρηματικούς κύκλους, μεταξύ εκείνων που διατύπωναν ενστάσεις ήταν και η Aegean Airlines.