Με υπευθυνότητα θα πρέπει να ολοκληρωθεί η κατασκευή του αγωγού ΤΑΡ, όπως τονίζει ο Ρίκαρντ Σκούφιας, υπεύθυνος του project για την Ελλάδα, σε συνέντευξή του.
Ο κ. Σκούφιας υπογραμμίζει ότι αρχικά η Ελλάδα δεν θεωρούνταν μία “ρεαλιστική λύση” για τον αγωγό, αλλά τελικώς “μαζί με την ελληνική πολιτεία καταφέραμε να αλλάξουμε το παιχνίδι και να κερδίσουμε. Τώρα πρέπει να υλοποιήσουμε υπεύθυνα ένα έργο παγκόσμιας εμβέλειας σε συνεργασία με την κυβέρνηση, την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τις τοπικές κοινωνίες”.
Ξεκαθαρίζει ότι η υλοποίηση του έργου δεν εξαρτάται από την είσοδο της εταιρείας Socar στον ΔΕΣΦΑ, προσθέτοντας ότι « δεν υπάρχει “αν” για τον TAP. Η έμφαση δίδεται στο «πώς» – και θα υλοποιήσουμε το έργο στη βάση της ασφάλειας, του σεβασμού στο περιβάλλον και τις τοπικές κοινωνίες από όπου θα διέλθει ο αγωγός, διαμορφώνοντας θετικά προηγούμενα για το μέλλον”.
Ακόμη υποστηρίζει ότι υπάρχει συνεχής διαπραγμάτευση με τις τοπικές κοινωνίες των περιοχών από τις περιοχές που θα περάσει ο αγωγός και προσθέτει ότι “πολλοί δεν το γνωρίζουν, αλλά έχουμε κάνει πάνω από 120 αλλαγές στην όδευση του αγωγού σε συνεργασία με την τοπική κοινωνία”.
Τονίζει ότι η απαλλοτρίωση εκτάσεων είναι η ύστατη λύση που μπορεί να χρησιμοποιηθεί, καθώς θα υπάρξει προσφορά ενός εθελοντικού προγράμματος, βάσει του οποίου “θα αποζημιώσουμε καλλιέργειες μέχρι και για 24 μήνες, ακόμη και αν οι εργασίες κατασκευής έχουν προγραμματιστεί να διαρκέσουν από τρεις έως έξι μήνες σε μία συγκεκριμένη ιδιοκτησία, και θα αποζημιώσουμε για απόκτηση γης και δουλεία σύμφωνα με την αγοραία αξία συν τα σχετικά διοικητικά έξοδα”.