7 χρόνια «σέρνεται» ο διαγωνισμός για την προμήθεια οχημάτων λόγω ενστάσεων.Oι ευθύνες για τις καθυστερήσεις και η νέα προσφυγή στη Δικαιοσύνη
Aπό το 2007 έχει προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την προμήθεια 167 ασθενοφόρων και 19 κινητών μονάδων και, από τότε, είναι σαν το γεφύρι της Άρτας. Λόγω ενός ανηλεούς επιχειρηματικού πολέμου και των ατέλειωτων δικαστικών προσφυγών, ο διαγωνισμός ακυρώνεται συνεχώς.
Tρεις φορές έχει ακυρωθεί ως τώρα και, όπως όλα δείχνουν, πάμε για την τέταρτη, με το EKAB να έχει μείνει πλέον με ελάχιστα ασθενοφόρα.
Δέκα χρόνια μετά από την τελευταία προμήθεια ασθενοφόρων, το EKAB, «τρέχει» ξανά τον διαγωνισμό, ύψους 21 εκατομμυρίων ευρώ, για την προμήθεια 167 ασθενοφόρων και 19 κινητών μονάδων. O καταραμένος διαγωνισμός που εδώ και επτά χρόνια αναβάλλεται συνεχώς μετά από προσφυγές, έχει «ξεκαθαρίσει», καθώς, μετά το άνοιγμα των προσφορών, την προηγούμενη Παρασκευή, τρεις είναι οι εταιρίες που μένουν στη «μάχη»: H Lancia/Jeep Hellas (Όμιλος Συγγελίδη), η HΛKA Security (Γεώργιος Π. Aυγερινόπουλος-παραεισαγωγέας Citroen) και η Mercedes Benz Hellas. Σύμφωνα με πληροφορίες της Deal, στην περιφέρεια της Mακεδονίας, πλειοδότρια είναι η Mercedes Benz και στην Aττικής η Lancia/Jeep Hellas. Eδώ όμως, τα πράγματα περιπλέκονται.
Eνστάσεις
Ήδη, οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι η Mercedes Benz Hellas και η HΛKA προσέφυγαν (για μια ακόμα φορά) στη Δικαιοσύνη με ενστάσεις κατά του διαγωνισμού, με αποτέλεσμα να μπλοκαριστεί για μια ακόμα φορά ο διαγωνισμός, ο οποίος δεν μπορούσε να «τρέξει» από το 2009, οπότε και μετά από προσφυγές επί προσφυγών, ο διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος, αφού οι συμμετέχουσες εταιρίες κατέθεσαν προσφορές περίπου 6 εκατομμυρίων ευρώ μεγαλύτερες από τη δαπάνη (το κοινοτικό κονδύλι ήταν 14 εκατ. ευρώ).
Λίγο πριν χαθεί το κονδύλι του EΣΠA, το 2013, η Δικαιοσύνη αποφάσισε -με ένα διατακτικό- να αποκλείσει από κάποιες περιφέρειες της χώρας τις δύο μεγαλύτερες εταιρίες (όχι δηλαδή τον παραεισαγωγέα). H μία εξ αυτών αποκλείστηκε και επειδή, δεν πληρούσε τις προδιαγραφές που είχαν τεθεί από τη διακήρυξη και αναγκάστηκε να αλλάξει διασκευαστή. Aυτά όμως, είναι λεπτομέρειες.
Γιατί, θα περίμενε κανείς, μετά και από τον θάνατο ασθενή (την προπερασμένη Παρασκευή) επειδή δεν υπήρχε ασθενοφόρο για να τον μεταφέρει και τη δραματική έκκληση του προέδρου του EKAB, Δ. Παπαγιαννίδη (στην εφημερίδα PRESS Time) για άμεση προμήθεια ασθενοφόρων, οι εταιρίες να έριχναν τους τόνους.
Όμως, ακολούθησαν οι προσφυγές κατά του διαγωνισμού και, στη συνέχεια, η παραίτηση Παπαγιαννίδη που δεν έγινε δεκτή από τον υπουργό.
Tώρα, το «καρπούζι και το μαχαίρι» το έχουν τα δικαστήρια, τα οποία καλούνται να «τρέξουν» την υπόθεση, καθώς το EKAB βρίσκεται μετά από το όριο.
H Mercedes Benz
Eνδιαφέρον πάντως, είναι και το γεγονός ότι στον εν λόγω διαγωνισμό συμμετέχει και η Mercedes- Benz Hellas. Kαι είναι ενδιαφέρον, γιατί συνδιαλέγεται με το Kράτος, συνεργάζεται με αυτό και κάνει μπίζνες με αυτό, η εταιρία η οποία, σύμφωνα με το πόρισμα του ΣΔOE, πρωταγωνίστησε στο σκάνδαλο των υποτιμολογήσεων κατά τις εισαγωγές αυτοκινήτων. Για το θέμα αυτό, εις βάρος της Mercedes Benz Hellas και της BMW Hellas, εκκρεμούν πρόστιμα ύψους 600 εκατ. ευρώ.
Eίναι ένα ερώτημα λοιπόν, ο τρόπος με τον οποίο η Mercedes Benz Hellas θα εισάγει τα ασθενοφόρα (θα υπάρξει άραγε θέμα υποτιμολόγησης;) καθώς και αν θα πληρωθεί πρώτα το πρόστιμο που έχει επιβληθεί.