Επαναπροσδιορισμό της στρατηγικής της για το φυσικό αέριο, υλοποιεί η ΔΕΠΑ, προκειμένου να αυξήσει την ενεργειακή ασφάλεια όχι μόνο της Ελλάδας, αλλά και της ευρύτερης περιοχής, ενώ παράλληλα επιδιώκει μέσα στα επόμενα χρόνια να προσεγγίσει με φυσικό αέριο (είτε συμπιεσμένο CNG, είτε υγρό LNG) νησιά και γεωγραφικά σημεία στα ανατολικά της χώρας.
Προς την κατεύθυνση αυτή, όπως σημείωσε χθες σε χαιρετισμό του από το βήμα της ανοιχτής ημερίδας του ομίλου, «Σαμαράς & Συνεργάτες», ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ, κ. Σπύρος Παλαιογιάννης, σημαντικό ρόλο θα διαδραματίσει ο αγωγός φυσικού αερίου IGB μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας.
Ο κ. Παλαιογιάννης υπογράμμισε ότι η ΔΕΠΑ θα δώσει τη δυνατότητα σε περιοχές και σε βιομηχανίες, που δεν είναι κοντά στο δίκτυο, να προμηθευτούν και να καταναλώσουν φυσικό αέριο, ενώ την ίδια στιγμή αναπτύσσεται από την εταιρεία και το δίκτυο πρατηρίων με φυσικό αέριο με την επωνυμία FISIKON, που στην πιλοτική μορφή του θα αριθμεί 15 σημεία σ’ όλη τη χώρα.
Ακόμη, η ΔΕΠΑ θα χρηματοδοτήσει και την αγορά κάποιων μικρών επαγγελματικών στόλων οχημάτων, τα οποία θα αξιοποιούν φυσικό αέριο για την κίνηση τους, ενώ θα επιδοτήσει και τη μετατροπή επαγγελματικών οχημάτων.
Από την πλευρά του ο κ. Χρήστος Καραμουλάς, σύμβουλος σε θέματα ενέργειας και ασφάλειας, επισήμανε πως η ενέργεια, που αγοράζουμε με το φυσικό αέριο είναι φθηνότερη περίπου κατά 60% σε σχέση με τη βενζίνη.
Μάλιστα, η απόσβεση ενός συστήματος μετατροπής (κόστους 2.000-2.200 ευρώ) επιτυγχάνεται μέσα σε μόλις 12-14 μήνες και στη συνέχεια το όφελος από τη χρήση του φυσικού αερίου στα Ι.Χ. μεταφράζεται σε άμεση εξοικονόμηση για τον κάτοχο του οχήματος.
Στη σπουδαιότητα της χρήσης συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG), σε σχέση με τα άλλα καύσιμα, αναφέρθηκε ο κ. Πέτρος Πάνου, μηχανολόγος-μηχανικός και συνεργάτης της ΔΕΠΑ, ο οποίος υπογράμμισε πως το συγκεκριμένο καύσιμο, σε σχέση με τα υπόλοιπα, είναι οικονομικότερο, οικολογικότερο και ασφαλέστερο.
Η ασφάλεια του προκύπτει από το γεγονός ότι είναι ελαφρύτερο από τον αέρα, διασκορπίζεται αμέσως αν απελευθερωθεί και η θερμοκρασία αυτανάφλεξης του είναι πολύ υψηλότερη σε σχέση με τα άλλα καύσιμα (540 βαθμοί Κελσίου).
Τα θέματα μετατροπής των βενζινοκινητήρων και πετρελαιοκινητήρων για καύση CNG παρουσίασε ο τεχνικός διευθυντής του Ινστιτούτου Διαρκούς Επιμόρφωσης Επιχειρήσεων Αυτοκινήτου ΕΠΕ (ΙΔΕΕΑ) κ. Γιώργος Καπετανάκης, ενώ τα ζητήματα κίνησης και τροφοδοσίας ηλεκτροκίνητων οχημάτων ανέλυσε ο γενικός διευθυντής του ΙΔΕΕΑ κ. Πέτρος Καραμπίλας.
Μάλιστα επισημάνθηκε πως στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης με μόλις ένα Ευρώ κόστος είναι εφικτή η κάλυψη 100 χλμ, η συντήρηση είναι κατά 50-70% φθηνότερη και βέβαια υπάρχουν μηδενικές ή εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές ρύπων διοξειδίου του άνθρακα και πολύ χαμηλό επίπεδο στάθμης θορύβου.
Στην τελευταία ενότητα της ημερίδας οι κ.κ. Βασίλης Πρασσάς, εμπορικός διευθυντής της εταιρείας Epsilon Net AE και Γιώργος Χριστόπουλος, φοροτεχνικός-επιστημονικός συνεργάτης της Epsilon Net AE, αναφέρθηκαν σε φορολογικά και εργατικά θέματα, που αφορούν και στα πρατήρια υγρών καυσίμων.