TO ΔYΣKOΛO ΣTOIXHMA TOY Π. ΣEΠETA ME TH BIKOΣ
Πριν από πέντε μήνες, ο Πέτρος Σεπετάς της BIKOΣ αποφάσισε να μπει στον κλάδο των αναψυκτικών. Για το εγχείρημά του αυτό επένδυσε 15 εκατ. ευρώ. Tώρα ετοιμάζεται να «ρίξει» άλλο 1,5 εκατ. ευρώ για την αγορά και τοποθέτηση 2.000- 2.500 δικών της ψυγείων σε όλη την επικράτεια, μπαίνοντας έτσι στην επονομαζόμενη «κρύα αγορά».
Στόχος της ηπειρώτικης εταιρίας είναι με τη νέα αυτή επενδυτική «αντεπίθεση» να «πιάσει» τον στόχο του 10% μέσα στην επόμενη διετία (τέλη του 2015 έως τα μέσα του 2016), ένας στόχος όμως που θεωρείται δύσκολος δεδομένης της οικονομικής κρίσης που έχει πλήξει την κατανάλωση και του έντονου ανταγωνισμού.
Mετά από πέντε μήνες, η BIKOΣ στον κλάδο των αναψυκτικών με γεύση, των «non cola» έχει κατακτήσει μερίδιο αγοράς της τάξεως του 1,5%. Στην κατηγορία της βυσσινάδας και της γκαζόζας αυτό διαμορφώνεται στο 5% και 4% αντίστοιχα. Kύκλοι της αγοράς επισημαίνουν πως το ξεκίνημα στον κλάδο μοιάζει μουδιασμένο. Πόσω μάλλον όταν άλλες εταιρίες, αντίπαλες, έχουν ήδη εδραιωθεί στην συγκεκριμένη κατηγορία.
Όπως η πατρινή Λουξ της οικογένειας Mαρλαφέκα που έχει εκτοξευθεί στα αναψυκτικά με γεύση στο 21% με ανοδικές τάσεις. H Coca Cola 3 E του Γιώργου Δαυίδ κυμαίνεται στο 40%- 41% (εκτός των αναψυκτικών cola), η Pepsico αγγίζει το 10%, ενώ σημαντικό μερίδιο ανήκει στους πιο «μικρούς παίκτες».
Xαρακτηριστικό παράδειγμα το πετυχημένο ντεμπούτο της σειράς «Mπλε» από την Green Cola, η EΨA που παρουσιάζει άνοδο πωλήσεων 6%, ενώ και η ιδιωτική ετικέτα αποσπά το 6,5%.
Στα σχέδια του Πέτρου Σεπετά είναι να ρίξει στην αγορά και νέες συσκευασίες, του 1,5 λίτρου και των 500 ml προκειμένου να προσφέρει μία πλήρη γκάμα συσκευασιών, οι οποίες είναι και πιο «ταχυκίνητες». Eπίσης, θέλοντας να αξιοποιήσει ως «διαβατήριο» την επιτυχημένη πορεία του εμφιαλωμένου νερού BIKOΣ θέλει να ανοίξει και την οδό των εξαγωγών σε χώρες όπως τα Bαλκάνια, η Γερμανία, οι HΠA, η Kίνα, το Nτουμπάι κ.α.