PROJECT 4 ΔΙΣ. ΔΟΛ.
Το «σήμα» για το ενδεχόμενο συμμετοχής μεταξύ άλλων και ελληνικών ομίλων στην κατασκευή της νέας διώρυγας του Σουέζ που σχεδιάζει η Αίγυπτος, είχε δοθεί από τον επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας Mohab Mamish τον Αύγουστο. Με τη νέα αυτή ευκαιρία ήδη «φλερτάρουν» οι μεγάλες κατασκευαστικές εταιρίες της χώρας μας.
Όπως η Τέρνα του Γιώργου Περιστέρη, η οποία από την πρώτη στιγμή δήλωσε συμμετοχή και στην ελληνική αποστολή υπό τον υφυπουργό Εξωτερικών, Δ. Κούρκουλα στο Κάιρο για τις εργασίες της 8ης Μεικτής Διυπουργικής Επιτροπής Ελλάδας- Αιγύπτου.
Στόχος τα ραντεβού με πολιτικούς αξιωματούχους και Αιγύπτιους επιχειρηματίες όχι μόνο για το κομμάτι των κατασκευών αλλά και της ενέργειας. Αλλά το φιλόδοξο project της νέας διώρυγας του Σουέζ φαίνεται να ενδιαφέρει τον μεγαλοεπιχειρηματία, καθώς οι πληροφορίες, αναφέρουν πως το έργο θα «σπάσει» σε μικρότερα κομμάτια.
Το συγκεκριμένο έργο συνολικού μήκους 72 χιλιομέτρων, το οποίο εκτιμάται να διαμορφωθεί στα 4 δισ. δολ. περίπου έχει κεντρίσει και το ενδιαφέρον των άλλων ελληνικών ομίλων, όπως η Ελλάκτωρ και η J&P Άβαξ, ωστόσο τίποτε δεν είναι ακόμη δεδομένο πριν αναλυθεί όλος ο σχεδιασμός του έργου.
Οι ελληνικές εταιρίες, αν τελικά συμμετάσχουν στον σχετικό διαγωνισμό, θα το πράξουν σε κοινοπραξία με ισχυρούς συμμάχους. Το γιγαντιαίο έργο της νέας διώρυγας αποτελεί μέρος του ευρύτερου σχεδιασμού της Αιγύπτου για την επέκταση του λιμανιού του Σουέζ και την ανάδειξή της σε έναν σημαντικό εμπορικό κόμβο.
Τις εξελίξεις γύρω από το έργο παρακολουθούν και άλλες ελληνικές εταιρίες, οι οποίες μπορούν να βγουν «ευνοημένες» από τον κλάδο των τσιμέντων, των μετάλλων κλπ, καθώς αναζητούν διαρκώς νέες ευκαιρίες στο εξωτερικό, αντισταθμίζοντας και τις εγχώριες απώλειες.