Οι ιταλοί έρχονται στην Ελλάδα
Με επενδύσεις ύψους 200 εκατ. ευρώ έρχεται στην ελληνική αγορά η εταιρία τεχνικών μελετών και διαχείρισης έργων CTIP OIL & GAS S.R.L. Η εταιρία με έδρα τη Ρώμη, αναμένοντας την ψήφιση της σχετικής τροπολογίας, στις αρχές του έτους, ετοιμάζεται να επενδύσει αρχικά στη μετατροπή οχημάτων πετρελαιοκίνησης σε οχήματα CNG (κίνηση κινητήρα με πεπιεσμένο φυσικό αέριο) και dual fuel (παράλληλη χρήση μείγματος και των δύο καυσίμων).
Στη συνέχεια, όπως εξηγεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της CTIP Oil & Gas S.R.L., Reda Ginena, σχεδιάζει τη δημιουργία δικτύου 40 πρατηρίων ανεφοδιασμού CNG, με εκτιμώμενο κόστος επένδυσης ύψους 200 εκατ. ευρώ, σε βάθος πενταετίας. Οι σταθμοί αυτοί θα επιτρέψουν επίσης την μετατροπή 40.000 πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε οχήματα dual fuel στο Νομό Αττικής.
Ο κ. Ginena είπε ότι «η CTIP Oil & Gas S.R.L. βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρίες στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής, στον τομέα της βιομηχανίας και των υπηρεσιών». Ο ίδιος, επεσήμανε ότι «οι εν λόγω εταιρίες διατηρούν μεγάλους στόλους φορτηγών με πετρελαιοκινητήρες και η διαπραγμάτευση μαζί τους είναι πολλά υποσχόμενη, αφού η εφαρμογή του συστήματος διπλού καυσίμου θα μειώσει το κόστος των καυσίμων τους κατά 35%.
Η Arabia Gaz θα εκπαιδεύσει το ελληνικό προσωπικό και θα του μεταφέρει τα υψηλότερα πρότυπα ασφάλειας και την τεχνογνωσία, τόσο για τη λειτουργία των σταθμών ανεφοδιασμού CNG, όσο και για τη μετατροπή των πετρελαιοκίνητων οχημάτων τους σε οχήματα CNG . Η εισαγωγή αυτής της νέας βιομηχανίας θα δώσει ώθηση στην ελληνική οικονομία, θα δημιουργήσει ευκαιρίες απασχόλησης και φυσικά θα συμβάλει καθοριστικά στην προστασία του περιβάλλοντος, αφού, σύμφωνα με το σύνθημα της Arabia Gaz “καθαρό περιβάλλον σημαίνει καλύτερη ζωή για όλους”».
Η εταιρία έχει προτείνει επίσης την εισαγωγή του CNG σε νησιά (όπως η Κρήτη) και απομακρυσμένες περιοχές, όπου είναι δύσκολη ή ακριβή η επέκταση του φυσικού αερίου με αγωγούς υποστηρίζοντας ότι η λύση του συμπιεσμένου είναι πιο οικονομική και φιλική προς το περιβάλλον σε σχέση με το υγροποιημένο φυσικό αέριο, ενώ βρίσκεται σε συζητήσεις και με τη ΔΕΠΑ για το θέμα.
Πάντως, ο Όμιλος. έχει προγραμματίσει περαιτέρω επενδύσεις εντός της Ελλάδας. Μεταξύ αυτών η προμήθεια, με φυσικό αέριο CNG, εκτός των μεγάλων και μικρότερων νησιών, απομακρυσμένων βιομηχανικών περιοχών όπως η Β. Μακεδονία, λιμανιών και θαλασσίων σκαφών. Μάλιστα, ο κ. Ginena είπε ότι θα μπορούσε να γίνει πλήρης μετατροπή του λιμένα του Πειραιά, αλλά και μετατροπή όλων των φέρρυ που κινούνται στη χώρα.
Ο όμιλος CTIP με έδρα την Ιταλία δραστηριοποιείται σε 45 χώρες στους τομείς μελετών, σχεδιασμού κατασκευής και λειτουργίας βιομηχανικών μονάδων στους τομείς ενέργειας, τροφίμων, φαρμακευτικών προϊόντων, μεταφορών, κ.α. Την τεχνογνωσία για τη λειτουργία και συντήρηση των πρατηρίων CNG θα εισφέρει η Arabia Gaz, η οποία λειτουργεί αντίστοιχο δίκτυο στην Αίγυπτο.
Ο πρόεδρος της εταιρίας, είπε ότι με την επέκταση χρήσης του πράσινου καυσίμου, CNG και στην Ελλάδα, ενός εναλλακτικού καυσίμου απείρως πιο φιλικού προς το περιβάλλον και πιο οικονομικού, η εταιρία φιλοδοξεί να συμβάλλει με την επένδυση της στην ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας γενικότερα και τη διατήρηση ενός καλύτερου περιβάλλοντος, σε συνδυασμό με την αναμενόμενη ολοκλήρωση του θεσμικού πλαισίου μετατροπής κινητήρων οχημάτων σε κινητήρες διπλού καυσίμου, δηλαδή συμβατικού καυσίμου και αερίου καυσίμου.
Τα οχήματα με κινητήρα διπλού καυσίμου (dual fuel) πεπιεσμένου φυσικού αερίου CNG, αποτελούν πραγματικότητα σε όλες τις προηγμένες χώρες.
Η εταιρία αναμένει το CNG, να γίνει ο πρωταγωνιστής στην κίνηση των οχημάτων και στην Ελλάδα.
Ήδη, σήμερα κυκλοφορούν περίπου 16,5 εκατομμύρια οχήματα φυσικού αερίου σ’ όλον τον κόσμο.
Eνάμισυ εκατομμύριο από αυτά στην Ευρώπη, ενώ λειτουργούν σχεδόν 20.000 πρατήρια καυσίμου CNG παγκοσμίως.