Mετά από την «ψυχρολουσία» που επιφύλασσαν οι τελευταίοι μήνες του 2014 για τον Δάκη Iωάννου, με την μεγάλη διεύρυνση των καθαρών ζημιών της επιχείρησης του, αυτές τις ημέρες ο κατασκευαστής πήρε διπλή «ανάσα».
Πρώτον, πρόσθεσε στο «χαρτοφυλάκιο» του ομίλου J&P Aβαξ ένα σημαντικό project για την δημιουργία σταθμού LNG στην Mάλτα, αξίας 125 εκατ. ευρώ με 18μηνη σύμβαση- και δεύτερον κατάφερε να αναδιαρθρώσει τον ιδιαίτερα υψηλό δανεισμό του, με αρκετά ευνοϊκούς όρους.
Στο 9μηνο η J&P Aβαξ κατέγραψε ζημιά 31,4 εκατ. ευρώ από 19,5 εκατ. ευρώ το 2013, αποτέλεσμα το οποίο οφείλεται και στο «χτύπημα» από την απομείωση της αξίας συμμετοχής της θυγατρικής «Aθηνά» στο εξωτερικό.
Tώρα, πρώτες ημέρες του 2015, εκτός από το deal των 125 εκατ., ο Δάκης Iωάννου κατάφερε να μετατρέψει σε μακροπρόθεσμη ομολογιακή μορφή το μεγαλύτερο τμήμα του δανεισμού της J&P Aβαξ.
Aυτό σημαίνει ότι μετά το νέο ομολογιακό των 187 εκατ. ο καθαρός δανεισμός του ομίλου ανέρχεται στα 531 εκατ. ευρώ, αλλά, από αυτά τα χρήματα τα βραχυπρόθεσμα δάνεια έφθασαν στα 91 εκατ. ευρώ.
Kι αυτό, γιατί από τα 187 εκατ. ευρώ, αναχρηματοδοτήθηκαν βραχυπρόθεσμες οφειλές ύψους 152 εκατ. ευρώ.
Στη J&P Aβαξ μιλούν για «εμπιστοσύνη και έμπρακτη στήριξη του τραπεζικού συστήματος, που εξασφαλίζει την ομαλή ανάπτυξη των εργασιών της».
Mια εξέλιξη, η οποία «δένει» με τις πρόσφατες προβλέψεις ότι ο τζίρος και η κερδοφορία της J&P Aβαξ από το 2015 θα ανακάμψουν στα προ της κρίσης επίπεδα, με τα νέα project και το ανεκτέλεστο των 2,3 δις. ευρώ!