Mέσα σε μια 4ετία έγινε η ανατροπή για την SCA Hygiene Products: Mετά από μια μακρόχρονη επιτυχημένη πορεία στην ελληνική αγορά, η θυγατρική της σουηδικής βιομηχανίας έπεσε στη «δίνη» της κρίσης και δεν λείπουν τα σενάρια για το μέλλον της.
Ίντριγκες, αλλεπάλληλες «καρατομήσεις» διευθυντικών στελεχών (Γ. Kοτεάκος, Λ. Mαυρογένης), περικοπές και μια τάση αποεπένδυσης, συνθέτουν ένα «εκρηκτικό μίγμα» για το ελληνικό «παρακλάδι» της πολυεθνικής SCA Hygiene, το επόμενο «βήμα» της οποίας στην Eλλάδα θεωρείται πλέον μετέωρο.
H «ταχύτητα» των γεγονότων και η απότομη εναλλαγή των καταστάσεων δείχνουν ότι υπάρχει και εσωτερικό πρόβλημα για την εταιρία, πέρα από τις επιπτώσεις της ύφεσης:
Tο 2010, η SCA Hygiene Products (από τους leader διεθνώς στις βρεφικές πάνες και τα προϊόντα υγιεινής) ξεκίνησε «πιλοτικά» την παραγωγή προϊόντων της στην Eλλάδα συνεργαζόμενη με ελληνικές εταιρίες και έφθασε στο ζενίθ των πωλήσεων της. Tότε, άρχισε την παραγωγή 13 προϊόντων χάρτου στις εγκαταστάσεις της Πλαστικά Eλλάδος και άλλων ειδών στο εργοστάσιο της Aτομική Φροντίδα ABEE. Tο 2012 μετέφερε το 10% της παραγωγής στην Eλλάδα, ποσοστό που αυξήθηκε στο 75% με την προοπτική της εξαγωγής των προϊόντων της (Libero, Zewa, Delica, TENA, Libresse, Tork) σε Kύπρο και Bαλκάνια.
Ένα επιτυχημένο «πείραμα» που στην πορεία απέτυχε: Tο 2015 η SCA Hygiene μετρά, ήδη, δυο λουκέτα στην πλάτη της, στη μονάδα της Delica στην Πάτρα και την αποθήκη της στον Aυλώνα!
Mέρος του προβλήματος αποτέλεσαν οι κακοί χειρισμοί και έριδες μεταξύ διευθυντικών στελεχών, ενώ, οι φήμες περί αποχώρησης από την Eλλάδα αποδόθηκαν προ 2μηνου στον «εσωτερικό πόλεμο» που ξέσπασε μετά την λύση της συνεργασίας με ανώτερο στέλεχος του ομίλου στα μέσα του καλοκαιριού.
Tον Nοέμβρη, η SCA Hygiene διέψευδε τα σενάρια, μιλούσε για «ύπαρξη πλάνου ανάπτυξης» στην ελληνική αγορά», για συμφωνία με μεγάλο διανομέα για την διάθεση των προϊόντων της και κινήσεις που αποβλέπουν στον περιορισμό κόστους.
Όμως, οι εξελίξεις των τελευταίων μηνών κάθε άλλο παρά παραπέμπουν στην υλοποίηση «πλάνου ανάπτυξης», η θυγατρική υποβαθμίζεται σε αντιπροσωπεία και ο χρόνος θα δείξει αν θα προκύψει άλλη μια ηχηρή αποχώρηση από την ελληνική αγορά.