Τα τελευταία χρόνια οι μεγάλες γαλακτοβιομηχανίες έχουν ρίξει το… βάρος τους για την προώθηση του ελληνικού γιαουρτιού σε χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Βρετανία, η Γερμανία, ενώ εσχάτως το νέο Ελ Ντοράντο είναι η Ιταλία.
Σε αυτές τις αγορές έχει δώσει έμφαση και η Κρι- Κρι του Παναγιώτη Τσινάβου, αλλά φαίνεται πως ο Σερραίος επιχειρηματίας με μια κίνηση- ματ «ξεκλειδώνει» και μία ακόμη αγορά, η οποία δεν είναι τόσο κορεσμένη, όσο οι υπόλοιπες.
Έτσι, η εταιρία «χτυπά» και στην καρδιά της Ευρώπης, στο Βέλγιο με την έναρξη εξαγωγών στραγγιστού γιαουρτιού, private label, για τη μεγαλύτερη βέλγικη λιανεμπορική αλυσίδα, την Colruyt. Η τελευταία, με την οποία μόλις άρχισε συνεργασία, είναι μητρική ενός ομίλου που έχει δραστηριότητα σε ακόμη τρεις χώρες, στη Γαλλία, το Λουξεμβούργο, αλλά και στην Ολλανδία.
Στόχος του είναι να ενισχύσει ακόμη περισσότερο το εξαγωγικό και εξωστρεφές προφίλ του ομίλου και ειδικά στο κομμάτι του γιαουρτιού που παρουσιάζει ολοένα και αυξανόμενη ζήτηση στο εξωτερικό, και αποτελεί το 75% των εξαγωγών του. Πάντως, ο Παναγιώτης Τσινάβος δε σταματά μόνο στο Βέλγιο. Επόμενος στόχος του είναι οι Σκανδιναβικές χώρες και όχι μόνο η Δανία, όπου ήδη έχει τοποθετηθεί με εξαγωγές γιαουρτιού. Όπως όλα δείχνουν, μετά από την δυσάρεστη παρένθεση που είχε πέρυσι με την πυρκαγιά στο εργοστάσιό της, πλέον «βγαίνει» ακόμη πιο δυνατά μπροστά και… παίζει επιθετικά.
Για την Κρι-Κρι, η οποία έχει καταφέρει από το 2008 έως σήμερα στην αγορά του γιαουρτιού να τριπλασιάσει το μερίδιο αγοράς από το 4% στο 12%, και το 2015 περιμένει υψηλότερες εξαγωγές από εκείνες του 2013, όταν είχαν ανέλθει στα 12 εκατ. ευρώ. Όσο για τις άλλες αγορές του εξωτερικού;
Η Κρι- Κρι έχει καταλήξει σε οριστική συμφωνία με μεγάλη λιανεμπορική αλυσίδα της Αγγλίας και θα αρχίσει τις εξαγωγές στραγγιστού, private label, με τέσσερις κωδικούς, τον Απρίλιο, ενώ είναι κοντά σε συμφωνία και με μία ακόμη αλυσίδα.